نماز عید فطر ۹۹ کجا برگزار میشود؟

0

نماز عید فطر ۹۹ کجا برگزار میشود؟

نماز عید فطر ۹۹ با توجه شیوع کرونا و ایام کرونایی با تدابیر خاص و شرایط ویژه ای برگزار میشود که در ادامه نحوه برگزاری و مکان ها و اسامی مساجد و محل های اقامه “نماز فطر ۹۹” را در مجله حرف تازه میخوانید

نماز عید فطر رمضان 99 کجا برگزار میشود؟ + زمان و محل برگزاری نماز فطر 99

زمان و محل برگزاری نماز عید فطر ۹۹

روحانی رئیس جمهور در جلسه ای که با ستاد ملی مبارزه با کرونا داشت، درباره برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر ۹۹ با توجه ایام کرونایی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: نماز عید سعید فطر در سراسر کشور در مساجد (با رعایت اصول بهداشتی) برگزار می‌شود. در مصلی‌هایی که احتمال جمعیت بالا را دارد نماز عید فطر برگزار نمی شود.

جزئیات برگزاری روز قدس ۹۹

روحانی صبح روز ۲۷ اردیبهشت ۹۹ در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت:

برای روز قدس دو تصمیم گرفته شد، اول اینکه در شهرهای سفید که ۲۱۸ شهر میگوییم، روز قدس هم برگزار می شود و با مراعات همه پروتکل های بهداشتی نه به صورت راهپیمایی بلکه به صورت حضور در نماز جمعه برگزار می شود.

اما در تهران هم اینکه هیچ خبری نباشد نمی شود قرار شد مسئولیت آن را سپاه بر عهده گیرد و در محدوده خاصی با خودرو بصورت نمادین برگزار شود.

روز عید فطر بنا شد در سراسر کشور نماز عید فطر باشد اما در مکان های بزرگ مثل مصلی ها برگزار نشود و در مساجد برگزار شود.

بازگشایی محدود اماکن مقدس

همچنی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، با بیان اینکه صحن‌های اماکن مقدس به صورت محدود بازگشایی می‌شود، گفت: بعد از ماه مبارک رمضان، صحن‌های روباز حرم مطهر امام رضا(ع) و دیگر اماکن مقدس از ابتدای ماه شوال به صورت محدود فعلا به صورت ۳ساعت صبح و ۳ساعت عصر خواهد بود و  اماکن مقدسه در مشهد، قم و شاهچراغ قرار شد بعد از ماه مبارک، صحن ها باز می شود و رستوران ها هم باز می شود.

نظرات