موارد مصرف و عوارض قرص تادالافیل

0

تادالافیل چه نوع دارویی است؟ قبل از مصرف آن چه نکاتی لازم است؟ در چه مواردی مصرف می شود و عوارض آن چیست؟ آیا درمان اختلالات نعوظ و ناتوانی جنسی ماثر است؟ شاید شما بخواهید از این نوع دارو استفاده کنید. در ادامه این مطلب به تمام سئوالات شما در رابطه تادالافیل پاسخ داده می شود. با ما همراه باشید.

موارد مصرف و عوارض قرص تادالافیل

 

تادالافیل چیست؟

تادالافیل یا Tadalafil نوعی دارویی است معمولا برای درمان ناتوانی جنسی انجام می شود. این دارو جریان خون را در آلت تناسلی افزایش میدهد و موجب انجام شدن نعوظ در مردان میشود. توجه داشته باشید که تادالافیل نقشی در افزایش میل و تحریک جنسی ندارد.

 

نکات بیش از مصرف تادالافیل

اگر از این دارو ها استفاده میکنید نباید از سیالیس استفاده کنید:

  • ﺭﻳﻮﺳﻴﮕﻮﺁﺕ (برای درمان فشار خون بالای ریوی).
  • داروهای حاوی نیترات (برای درمان درد قفسه سینه و مشکلات قلبی) از جمله نیترو گلیسرین، ایزوسورباید دی نیترات و ایزوسورباید مونونیترات.
  • داروهای تفریحی مانند آمیل نیترات.

مصرف تادالافیل با برخی داروها میتواند سبب افت ناگهانی فشار خون شود. این اتفاق میتواند خطرساز باشد.

 

موارد مصرف

مهم‌ترین مورد مصرف تادالافیل درمان اختلال در نعوظ است (عدم توانایی در حفظ نعوظ کامل تا پایان نزدیکی). همچنین برای درمان افزایش فشار خون ریوی و هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات بکار می‌رود.

 

نحوه مصرف

قبل از مصرف این دارو حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید. این دارو معمولاً به صورت یک بار در روز مصرف می‌شود. قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید.

نحوه مصرف

داروی تادالافیل را می‌توانید به همراه غذا یا بدون آن مصرف نمائید. قرص تادالافیل را نشکنید یا تکه تکه نکنید؛ بلکه آن را به طور کامل قورت دهید. برای رفع اختلال نعوذ، قرص مورد نظر را دقیقاً قبل از رابطه‌ی جنسی مصرف کنید؛ اما در هر روز، بیشتر از یک بار مصرف نکنید.

 

عوارض پس از مصرف

اگر هر گونه علائم آلرژیکی نسبت به این دارو – شامل کهیر، به دشواری نفس کشیدن، التهاب صورت، لب ها، زبان یا گلو – در خود مشاهده کردید، حتماً به دکتر اطلاع دهید.

 

عوارض جانبی

  • سردرد
  • سوزش (گرمی، سرخی یا احساس گزگز شدن)
  • حالت تهوع و ناراحتی معده
  • گرفتگی بینی
  • درد عضلات، کمر، بازوها یا پاها

 

تداخلات دارویی

هر دارویی که مصرف می‌کنید یا قصد شروع یا قطع مصرف آن را دارید، با دکتر در میان گذارید، خصوصا داروهایی که برای درمان اختلالات نعوظ و یا درمان فشار خون ریوی بالا استفاده میشوند، آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد قارچ.

تداخلات دارویی

داروهای ضد ویروس که برای درمان هپاتیت C یا ایدز بکار میروند.

داروهایی که برای درمان فشار خون بالا و یا درمان اختلالات پروستات استفاده میشوند.

داروهایی که برای درمان تشنج بکار میروند.

 

نظرات