بیوگرافی امیر آتشانی بازیگر کیست و همسر و فرزندان +‌عکس و افتخارات

0

بیوگرافی امیر آتشانی بازیگر کیست و همسر و فرزندان +‌عکس و افتخارات

امیر آتشانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. او متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران بوده و فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۸۲ می باشد. او که چندسالی است بشدت کم کار شده است، حالا با خبر بازپخش سریال “خانه ای در تاریکی” از رسانه ملی، بیوگرافی امیر آتشانی بازیگر کیست و اهل کجاست و همسر و سوابق و عکس وی را از مجله حرف تازه می خوانید.

بیوگرافی امیر آتشانی بازیگر کیست و همسر و فرزندان +‌عکس و افتخارات

بیوگرافی امیر آتشانی

امیر آتشانی بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران است که در رشته بازیگری تحصیل کرده و تا مقطع کاردانی آن را ادامه داد و سپس در مقطع کارشناسی در رشته لیسانس به تحصیل پرداخت ول لیسانس سینما را اخذ کرد و سپس فوق لیسانس کارگردانی را گرفت او با نقش عمو غلام در سریال پس از باران به شهرت رسید.

امیر آتشانی کیست و اهل کجاست

امیر آتشانی، بازیگر و کارگردان تئاتر سینما و تلویزیون در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. وی فارغ التحصیل فوق دیپلم بازیگری از آموزشگاه هنر نیاوران در سال ۱۳۷۰، لیسانس سینما در سال ۱۳۷۶ و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۸۲ می باشد.

امیر آتشانی، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «پس از باران»، سریال تلویزیونی «افسانه هزار پایان» و سریال تلویزیونی «دولت مخفی» فعالیت داشته است.

آتشانی در ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ به دلایل مشکلات ریوی در بخش مراقبت های ویژه (CCU) بیمارستان مسیح دانشوری بستری شد

سالهای فعالیت

آتشانی فعالیت هنری خودش را با تئاتر شروع کرد. وی برای اولین بار زمانی که ۲۳ سال داشت روی صحنه تئاتر حاضر شد. او با سریال “پس از باران” به کارگردانی سعید سلطانی وارد قاب تلویزیون شد. وی با بازی در نقش منفی “عمو غلام” در کنار محمود پاک نیت، مرجان محتشم و رحیم نوروزی به شهرت رسید.

عمو غلام پس از باران

او پس از بازی در این سریال غالبا گرفتار نقش های منفی و یا خاکستری شد. از دیگر کار های به یاد ماندی وی، میتوان به “خانه ای در تاریکی” و “ستایش” اشاره کرد.

امیر آتشانی در سریال پس از باران

لازم به ذکر است که اوج فعالیت هنری آتشانی در دهه هفتاد و هشتاد بود و چند سالی است که بشدت کم کار و کم حاشیه شده است. او در رادیو نیز فعالیت داشته است.

فرزندان و همسر امیر آتشانی کیست

امیر متاهل است. او در سال ۱۳۷۲ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک پسر بنام علی و یک دختر می باشد. علی متولد ۷۳ و مانند پدر بازیگر وکارگردان است.

علی آتشانی پسر امیر آتشانی

سوابق بازیگری

امیر آتشانی با سریال “پس از باران” به کارگردانی سعید سلطانی وارد قاب تلویزیون شد. وی با بازی در نقش منفی “عمو غلام” در کنار محمود پاک نیت، مرجان محتشم و رحیم نوروزی به شهرت رسید.

امیر آتشانی در سال ۱۳۷۹ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم امیر آتشانی در این سال، بازیگری در سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی محسوب می‌شود.
با این برنامه، نگران کنکورت نباش! برنامه‌ریزی درسی، کتاب، ویدئو و…

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی وی بازی در سریال پس از باران بوده است. امیر آتشانی سال ۱۳۷۹ سریال پس از باران نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سعید سلطانی همکاری داشته است. امیر آتشانی توانست با بازی در سریال پس از باران تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمود‌ پاک‌نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم و جهانگیر الماسی بر تجارب او افزرد

ماجرای بیماری

آتشانی در ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ به دلایل مشکلات ریوی در بخش مراقبت های ویژه (CCU) بیمارستان مسیح دانشوری بستری شد. در نهایت با تلاش پزشکان لخته خونی ایجاد شده از ریه این بازیگر خارج و بعد از چند هفته بستری، مرخص شد. اما سیر درمان وی یکسال به طول انجامید.

بیماری امیر آتشانی

 

مجموعه های تلویزیونی

  • افسانه هزارپایان (۱۳۹۶)
  • دولت مخفی (۱۳۹۲)
  • ستایش (۱۳۸۹)
  • کیمیای خاک (۱۳۸۹)
  • لبه تاریکی (۱۳۸۴)
  • خانه ای در تاریکی (۱۳۸۶)
  • پس از باران (۱۳۷۹)

 

 عکس های جدید امیر آتشانی

عکس های جدید امیر آتشانی 99

عکس های جدید امیر آتشانی 99

عکس های جدید امیر آتشانی 99

عکس های جدید امیر آتشانی 99

عکس های جدید امیر آتشانی 99

عکس های جدید امیر آتشانی 99

عکس های جدید امیر آتشانی 99

عکس های جدید امیر آتشانی 99

اختصاصی از مجله اینترنتی “حرف تازه

با ما همراه باشید.

 

نظرات