معرفی گل و گیاهان مناسب اتاق خواب

0

کدام گیاهان مناسب اتاق خواب هستند؟ با تغیییر شرایط زندگی مردم و آپارتمان نشینی، دیگر خبری از حیاط و گل و گلدان نیست. اما بسیاری از گیاهان هستند که می توان از آنها در محیط خانه استفاده کرد به ویژه در اتاق خواب. نگهداری گل و گیاه در اتاق خواب باعث آرامش، خواب سبک و دفع انرژی منفی محیط می شود. امروز ما در این بخش از مطالب، راهنمایی جامع و معرفی گیاهان مناسب اتاق خواب، برای شما کاربران همیشگی “حرف تازه” قرار داده ایم. برای مشاهده مطلب و دیدن تصاویر با ما همراه باشید.

معرفی گیاهان مناسب اتاق خواب

 

گیاهان مناسب اتاق خواب

حضور گل و گیاه طبیعی در خانه و البته اتاق خواب باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش می‌شود و کمک می‌کند تا بهتر به خواب رفته و آسودگی بیشتری را تجربه کنید.

مطالعات نشان می دهد که برگ ها و ریشه های گیاهان، آلاینده ها را جذب می‌کنند و در بافت خود ذخیره می‌کنند. حتی میکرو ارگانیسم های موجود در خاک قادر به جذب آلاینده هایی مانند حلال ها و دود سیگار هستند. اما گیاهانی مناسب اتاق خواب هستند، که کمتر به نور مستقیم خورشید و دمای گرم و خشک بیرون از محیط اتاق خواب عادت داشته باشند.

 

سانسوریا

گل سانسوریا جز آن دسته از گیاهان است که نگهداری آسانی را برای ما دارد، شب ها اکسیژن را آزاد می کند و در عوض دی اکسید کربون را در فضای اطراف خود میگیرد، همچنین این گیاه سموم معمول در هوای خانه (فرمالدهید، تری کلرو اتیلن، بنزن) را فیلتر می‌کند. نگهداری آن در اتاق خواب برای افرادی که افت تنفس و سردرد دارند توصیه می شود.

سانسوریا مناسب اتاق خواب

 

پاپیتال یا پیچک انگیلیسی

به عنوان یک گیاه، فضای باز پاپیتال می‌تواند بسیار خوب عمل کند و گره های چسبنده ای را به ستون ها و تنه های درخت متصل کند و بالا برود. اگرچه شما می توانید از تمایل این گیاه برای چسبیدن به دیوار استفاده کرده و آن را به زیبایی هدایت کرده و در دکور اتاق خوابتان استفاده کنید. این گیاه در اکثر شرایط نوری، مقاوم خواهد بود و رشد می‌کند.

پاپیتال مناسب اتاق خواب

 

یاس سفید

این گیاه عجیب و غریب دارای اثر ملایم و آرام بخش بر بدن و ذهن است. مطالعات کارشناسان مدعی این صحبت‌ها است که گیاه یاسمن موجب کاهش سطح اضطراب و افزایش کیفیت خواب می‌شود. بالا رفتن کیفیت و کارایی مغز و افزایش هوشیاری در اتاق‌های که افراد با گل یاسمن به خواب رفته و از خواب برخاسته‌اند تأیید شده است. با توجه به غنچه‌ها و شکوفه‌های زیبا و صورتی که بعداً به سفید تغییر ظاهر می‌دهند جایی برای تردید در انتخاب این گل برای اتاق خواب شما باقی نمی‌ماند. یکی دیگر از ویژگی‌های این گل نیز نگهداری آسان آن است که به سایر ویژگی‌های آن افزوده شده و آن را به یکی از گل های مناسب اتاق خواب تبدیل می‌کند.

یاس سفید مناسب اتاق خواب

 

پتوس طلایی یکی از انواع گیاهان اتاق خواب

این گل هیچ نوع حشره ای ندارد، به غیر از زیبایی باعث حفظ رطوبت هوا هم میشه و کمک می کند تا هوا تصفیه شود، پوتوس طلایی چون در شرایط نور کم رشد می کنند، تمایل دارند که ویژگی های زردی را نشان دهند، می توانید پوتوس طلایی خود را با یک یا دو ساعت در نور خورشید بگذارید، پوتوس در شرایط نوری متفاوت بسیار خوب عمل می کند و حتی نور کم را تحمل می کنند، اما نور داخلی متوسط برایش ایده آل است. و برای آب دهی هم سعی کنید خاک را مرطوب نگه دارید، اما مراقب باشید که زیاد آب ندهید.

پتوس طلایی مناسب اتاق خواب

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا یه جورایی به پای ثابت سالن پذیرایی، تراس یا اتاق خوابها تبدیل شده، اگر منطقه زندگی شما روزهای گرم و شب های سردی دارد از پرورش این گیاه صرفه نظر کنید، گیاه آلوئه ورا را ۱۲ یا ۱۴ روز یک بار زمانی که خاک این گیاه کاملا خشک شد آبیاری کنید، آلوئه ورا به نور فراوان و غیر مستقیم نیاز دارد. این گیاه دارای خواص درمانی بسیار زیادی است و حتما در اتاق خواب خود یکی از این نوع گیاه را داشته باشید.

آلوئه ورا مناسب اتاق خواب

 

لوندر یا اسطوخودوس

لوندر نیز با نام اسطوخودوس در بین عموم جایگاهی مناسب پیدا کرده است. علت معروف شدن این گیاه نیز کاهش اضطراب در افراد و ایجاد القای خواب است. عطر این گیاه باعث می‌شود ضربان قلب به اعتدال رسیده فشار خون پایین بیاید و در نتیجه بدن به آرامشی نسبی دست پیدا کند که نتیجه نهایی آن کاهش استرس خواهد بود. در مطالعات جدیدی که دانشمندان و گیاه شناسان انجام داده‌اند بوی گیاه اسطوخودوس باعث می‌شود گریه‌های کودک کم شده و خواب راحتی را تجربه کند. اتفاقی که هم آرامش کودک و هم احساس خوبی برای مادر در پی خواهد داشت.

لوندر یا اسطوخودوس مناسب اتاق خواب

 

با ما همراه باشید.

نظرات