بیوگرافی و درگذشت شهاب ایلکا دوبلور و گوینده + علت فوت

0

بیوگرافی و درگذشت شهاب ایلکا دوبلور و گوینده + علت فوت

شهاب ایلکا دوبلور و گوینده متولد ۱۳۵۹ در تهران که در تاریخ یکشنبه ۲۴ فروردین در یک حادثه آتش‌سوزی بر اثر خفگی ناشی از دود جان باخت. ما در این بخش بیوگرافی و سال تولد و سوابق دوبله و گویندگی و عکسهای شخصی و خانواده و اینستاگرام و آثار دوبله وی را منتشر کردیم. با مجله حرف تازه همراه باشید

بیوگرافی کامل و دوبله های و شهاب ایلکا و همسرش + علت فوت

بیوگرافی شهاب ایلکا

شهاب ایلکا، گوینده و دوبلور متولد ۲ اسفند ۱۳۵۹ در تهران و مادرش اصالتاً اهل فیروزکوه و دارای سه برادر است که خودش کوچکترین فرزند خانواده بود و  مدرک دیپلم تجربی بود

خانواده و زندگی شخصی

در یک خانواده پنج نفری زاده شد و دارای دو برادر و پدرش مدیر روابط عمومی “روزنامه کیهان” بود، و مادرش اصالتا فیروزکوهی و خانه‌دار بودند که متاسفانه فوت کردند.

ورود به هنر دوبله و گویندگی

شهاب از سال ۱۳۸۴ وارد حرفه دوبله شد، و دوراه ای دوبله را در “آموزشگاه چکاوک قاصد” با مدیریت آقای شاهرخ فرجامی گذراند، از شاخص ترین فعالیت‌های وی می‌توان به انیمیشن لاک پشت‌ های نینجا، که دوبلور نقش شردر/اوروکوساکی، هان و برخی شخصیت‌های مهمان این مجموعه بودند اشاره کرد.

درگذشت شهاب ایلکا دوبلور و گویندهآثار دوبله

از جمله آثار دوبله میتوان به:
مجموعه لاک پشت های نینجا “سری ۲۰۰۳” ، انیمیشن لگو بتمن ، لگو بتمن نینجا ، سریال انیمیشن گیسو کمند ، سریال انیمیشن ارسلان نامدار ، سریال عقرب ، سریال فرینچ (نقش فیلیپ برویلز) ، سریال وایکینگها (نقش شاه هارولد) ، سریال شیاطین داوینچی ، سریال کمان ، سریال بازی تاج و تخت پادشاهی ، فیلم سینمایی تاریکترین ساعت (در نقش وینیستون چرچیل) ، دیو و دلبر ، انتقامجویان : جنگ ابدیت (نقش تانوس) ، شاه لیر ، مرد مرده، و خیلی از فیلم و سریال های موجود در سایت فیلیمو ، لنز ایرانسل ، تصویر دنیای هنر و دیجیتون اشاره کرد

shahab-elka-instagram

درگذشت و علت فوت شهاب ایلکا

ابوالحسن تهامی پیشکسوت عرصه دوبله گفت: صبح یکشنبه ایشان که در یکی از دفاتر خصوصی دوبله حوالی خیابان آزادی مشغول کار بوده است در هنگام انجام عملیات ایزوگام سقف، آتش سوزی در محل ایجاد شده و باعث درگذشت این هنرمند و همکاران وی شده است.

محمدرضا سعادتمندی صدابردار و از دوستان شهاب درگذشت این دوبلور سینما و تلویزیون را تأیید کرد و گفت: وی به همراه سه نفر دیگر از همکارانش روز گذشته یکشنبه ۲۴ فروردین در یک حادثه آتش‌سوزی بر اثر خفگی ناشی از دود جان باختند.

علت فوت شهاب ایلکا

وی ادامه داد: ایلکا دوبلور و گوینده آثاری همچون «لاک‌پشت‌های نینجا» بوده است که امروز در یکی از استودیوها به همراه سه نفر دیگر که یکی صدابردار و دو نفر دیگر که گوینده و با هم برادر بودند، جان باختند.

سعادتمندی درباره این حادثه توضیح داد: استودیویی که این افراد در آن مشغول کار بودند در حال ایزوگام بوده است که از همین طریق آتش‌سوزی شده و دود ناشی از آتش‌سوزی باعث جان باختن این افراد می‌شود.

نظرات