چگونه بفهمیم جوش شیرین خوراکی است یا صنعتی؟

0

چگونه بفهمیم جوش شیرین خوراکی است یا صنعتی؟

جوش شیرین که اسم علمی آن بی کربنات سدیم است به دو صورت جوش شیرین خوراکی و صنعتی تولید میشود که بسیار شبیه هم هستند و تشخیص آن مشکل است
حال این سوال برای ما پیش می آید که از کجا بفهمیم جوش شیرینی که ما استفاده میکنیم برای خوردن مناسب است یا غیر خوراکی و صنعتی می باشد؟ چه فرقی بین خوراکی و صنعتی وجود دارد؟
آیا نوع صنعتی در صورت خوردن برای بدن مضر است؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوالات را با بیان ساده را در مجله حرف تازه بدانید

چگونه بفهمیم جوش شیرین خوراکی است یا صنعتی؟

جوش شیرین صنعتی و خوراکی در برخی کاربردها عین هم هستند و هر دو نوع تقریبا شبیه به هم هستند، اما یک محصول نیستند.
هر دو می تواند برای تمیز کردن لباس و برای تمیز کردن خانه استفاده شوند، اما یکی می تواند به پوست آسیب برساند و دیگری می تواند خورده شود.
همه میدانیم که این پودر سفید رنگ کاربردهای خانگی زیادی دارد و ماده ای است که اغلب در تمیز کردن، دستور العمل های زیبایی، مواد ضدعفونی کننده و موارد دیگر استفاده می شود.

بی کربنات سدیم یک نمک بسیار قلیایی با کاربردهای مختلف است. دارای طعم کمی تلخ و شور است و اغلب در پخت برای تولید گاز دی اکسید کربن استفاده می شود و می توان به تنهایی استفاده کرد و فقط باید با یک عامل اسیدی ترکیب شود.

فرق جوش شیرین خوراکی و صنعتی

بی کربنات سدیم به دو صورت صنعتی و خوراکی وجود دارد جوش شیرین خوراکی از ۱۰۰٪ بی کربنات سدیم ساخته شده است اما غیر خوراکی و صنعتی از ۱۰۰٪ کربنات سدیم ساخته شده است.
جوش شیرین صنعتی یا شیمیایی باید فقط در شستشو، تمیز کردن استفاده شود، و در غذا یا پخت  هرگز نباید از آن استفاده شود. چون نوع صنعتی از لحاظ ترکیبات، قوی تر بوده و در پخت و پز استفاده نمی شود، . این تفاوت شیمیایی به این معنی است که نوع صنعتی نرم تر است، و آن را برای چیزهایی مانند پاک کردن لکه، مواد شوینده خانگی و پاک کننده های عمومی استفاده می کند.

فرق جوش شیرین خوراکی با صنعتی

روش تشخیص جوش شیرین خوراکی و غیر خوراکی

در هنگام خرید فقط کافی است که روی بسته بندی جوش شیرین را نگاه کنید اگر واژه Food Grade  بر روی کیسه  یا توضیحات آن درج شده باشد خوراکی است در غیر این صورت خوراکی نمی باشد. همچنین نوع خوراکی بی کربنات سدیم، محلول در آب است و در الکل حل نمی شود.

برخی کاربرد های بی کربنات سدیم

تمیز کردن: برای تمیز کردن اجاق گاز به سادگی پودر آن را در کف و تمیز کردن اجاق گاز استیل بپاشید، اسپری کنید یا با آب بپاشید تا یک خمیر تشکیل دهد و سپس چند ساعت بگذارید و بعد با دستمال تمیز کنید.

پاک کردن لکه ها: یک پودر شستشوی مؤثر و طبیعی است که حتی سخت ترین لکه ها را از وان و کف پوش ها پاک می کند.
سم زدایی و درمان آفتاب سوختگی: جوش شیرین ماده عالی برای سم زدایی بدن است. این ماده همچنین به کاهش آفتاب سوختگی کمک می کند! فقط کافیه مقداری از آن را در آب مخلوط کرده و صورت خود را با شسشو دهید.

خمیر دندان خانگی: این ماده یکی از مواد تشکیل دهنده در خمیر دندان خانگی است که دندان ها را بدون خیس شدن بیش از حد تمیز می کند.

سخن پایان:

البته موارد زیادی در کاربردهای این ماده سفید رنگ وجود دارد که ما بطور کلی دسته بندی ها را بیان کردیم.
اگر تجربه ای درباره کاربردهای دیگر دارید با ما در میان بگذارید و به اشتراک بگذارید

نظرات