آموزش لغو اهدا یارانه برای اشتباه در ثبت نام وام کرونا

0

آموزش لغو اهدا یارانه برای اشتباه در ثبت نام وام کرونا

با اعلام ثبت نام برای دریافت وام یک میلیونی برخی کاربران و متقاضیان اشتباه بزرگی کردند و گزینه اهدا یارانه را به جای درخواست زدند.
در این بخش جزئیات آدرس سایت و نحوه درخواست وام ۱ میلیونی را بخوانید و اینکه اگر اشتباهی گزینه اهدا یارانه را زدید چه اقدامی باید بنکید تا یارانه خود را برگردانید و تا قطع نشود.

اشتباه متقاضیان وام یک میلیونی، اهدا یارانه بجای درخواست وام

گزینه اهدا یارانه را نزنید

روز گذشته خبری مبنی بر ثبت نام وام در سایت هدفمندی یارانه ها منتشر شد و پس از آن به دلیل مراجعه وسیع مردم به سایت، سایت هدفمندی یارانه ها از دسترس خارج شد، پس از آن محمد باقر نوبخت با اعلام خبری مبنی بر اینکه هنوز سامانه ای در این باره فعال نشده است گفت سامانه مورد نظر به زودی فعال و اطلاع رسانی خواهد شد!

این نکته حایز اهمیت است که در حال حاضر تنها گزینه اهدای یارانه در سایت فعال بوده و اگر این گزینه را تایید کنید به منزله اهدای یارانه به دولت و انصراف از دریافت یارانه است

برخی شهروندان گفته اند که در سایت معرفی شده برای دریافت وام یک و دو میلیونی دریافت وام برای اقشار نیازمند در شرایط کرونایی، به اشتباه اعلام انصراف دریافت یارانه داده اند

براساس نظراتی که برخی شهروندان برای «پرسش» ارسال کرده اند به دلیل گویا نبودن فرم درخواست وام مذکور در سایت یادشده ، آنها دچار این اشتباه زیانبار شده اند.

«محمدباقر نوبخت» روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت افزود بود: در این جلسه ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفت علاوه بر پرداخت ٧۵ هزار میلیارد تومان به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، به چهار میلیون نفر از سرپرستان خانوار تسهیلات یک تا دو میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و با سود ١٢ درصد پرداخت کند.

هنوز سایت مورد نظر معرفی نشده است و بعدا اعلام میشود

** اما یک شهروند با ارسال این نظر برای «پرسش» از اشتباه زیانبار در این باره نوشت:

امروز به مجرد اعلام سایت ثبت نام وام یک میلیون تومانی عده زیادی وارد سایت شدند و بدون توجه به قسمت بالای صفحه که اشاره به اهدای یارانه دارد مشخصات خود و اطلاعات دیگر را وارد کردند. ولی با ورود به صفحه دوم معلوم شد که این صفحه مربوط به وام نبوده و در واقع اهدای یارانه بوده است

سایت ثبت نام وام یک میلیونی کرونایی

امروز خبرگزاری صدا و سیما و دیگر خبرگزاری های رسمی کشور در خبری به لزوم ثبت نام در سایت یارانه ها برای ثبت نام وام یک‌میلیونی خبر دادند.

به گزارش بویرنیوز، امروز نوبخت از لزوم ثبت نام مردم در سایت برای دریافت وام ۱ میلیونی از محل یارانه ها گفت، بلافاصله خبرگزاری صدا و سیما، ایسنا و دیگر رسانه های مطرح کشور با اعلام سایت refahi از مردم خواستند خب این سایت مراجعه و ثبت نام کنند.

بسیاری از مردم به اشتباه با ورود به این سایت و در حالیکه اشاره شده بود اهدا یارانه، این گزینه را انتخاب کرده و مراحل اهداء یارانه را انجام دادند.

آیا اهدا یارانه قابل برگشت است؟

اگرچه این گزینه مثل انصراف نیست و قابل برگشت است و جای نگرانی برای مردم نیست و تا چند روز آینده نحوه اعتراض و برگشت این گفته شده اما جا دارد مسئولان رسانه های مرجع کشور از جمله خبرگزاری صدا و سیما پاسخگو باشند

نگران حذف یارانه نباشید

سازمان هدفمندی یارانه ها در اطلاعیه ای اعلام کرد: تاکید می شود به دنبال اشتباه در اعلام سایت refahi.ir برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی که بلافاصله سازمان برنامه و بودجه کشور آن را تکذیب کرد، کسانی که از روز گذشته با مراجعه به این سایت سهوا گزینه اهداء یارانه را انتخاب کردند نگران نباشند. یارانه این افراد همچنان برقرار و پرداخت می گردد.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه سرپرست خانوار تمام ۲۳ میلیون خانواری که یارانه نقدی می‌گیرند می‌تواند از شارژ یک میلیون تومانی کارت یارانه استفاده کنند و این میزان اعتبار که رقم یک میلیون تومان است با وام یک تا دو میلیون تومانی که قرار است به اقشار آسیب دیده پرداخت شود متفاوت است.

گفتنی است، متقاضیان وام یک تا دو میلیون تومانی می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ ها درخواست خود را ثبت کنند و یارانه نقدی این افراد به عنوان ضمانت توسط بانک‌ها پذیرفته می‌شود و یک میلیون تومان کارت‌های این افراد با نرخ سود ۱۲ درصد شارژ خواهد شد.

این اعتبار شارژ شده برای خرید کالا و خدمات قابل استفاده خواهد بود. اقساط این تسهیلات از محل یارانه پرداختی طی دو سال آینده با تنفس چند ماهه از محل یارانه افراد کسر خواهد شد.

قرار است این وام در زمان پرداخت یارانه اردیبهشت ماه به تمام خانوارهای یارانه بگیر پرداخت شود.

جزئیات پرداخت وام به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا
تعداد پرداخت  مبلغ
۳ میلیون نفر  ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان
۴ میلیون نفر  یک تا ۲ میلیون وام
۲۳ میلیون خانوار  اعتبار یک میلیون تومانی

منابع: موج نیوز، بویرنیوز

نظرات