جزئیات کامل احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا شهریور – ۹۹

0

رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه مقابله با کرونا اظهار داشت: یکی از پیشنهادات این است که تعطیلی مدارس آموزشی اعلام شود و ادامه مقطع را در شهریور داشته باشیم. در ادامه جزئیات خبر تعطیلی تداوم دار مدارس و دانشگاهها را در مجله حرف تازه بخوانید.

جزئیات کامل احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا شهریور - 99

تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا شهریور ۹۹

رحمانی فضلی در ستاد ملی مقابله با کرونا طرحی پیشنهادی را شرح داد که اگر با آن موافقت شود سال تحصیلی آموزشی تا شهریور ماه ۹۹ به تعویق می افتد

رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: یکی از پیشنهادات در مورد مدارس این است که تعطیلی آموزشی اعلام شود و ادامه مقطع را در شهریور داشته باشیم. در مورد آموزش عالی هم پیشنهاد این است که کلاس‎ ها کماکان به صورت مجازی ادامه پیدا کند. انصراف دانشجویان از ترم جاری با رعایت عدم محاسبه سنوات هم مجاز باشد.

استفاده ظرفیت فضای مجازی برای آموزش مدارس

وزیر اموزش و پرورش بر اتمام سال تحصیلی تا خرداد ماه عقیده داشته و گفت: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از اهتمام و تلاش وزیر، معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش به‌ ویژه مدیران و معلمان تشکر و بر استفاده هوشمندانه از ظرفیت فضای مجازی، تأکید کردند. همچنین این اعضا بیان کردند که هرچند این ویروس یک تهدید برای کشور است اما می‌توان از آن فرصتی ساخت لذا باید با استمرار آموزش الکترونیکی از طریق شبکه شاد و… بتوانیم ظرفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف کشور را شناسایی کنیم، همچنین استان‌ها و مناطقی که با مشکل مواجه هستند و دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند شناسایی شوند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سال تحصیلی آینده گفت: اگر مهر آینده نیز درگیر مسئله ویروس کرونا باشیم و نتوانیم کلاس حضوری تشکیل دهیم اجازه ندهیم به دانش آموزان آسیبی وارد شود و از بستر فضای مجازی کار آموزش را ادامه دهیم.

ناگفته نماند فعلا تا اول اردیبهشت و آخر فروردین ۹۹ مدارس تعطیل هستند و فعلا تصمیم قطعی گرفته نشده است و بعد از این زمان تعییه شده مشخص میشود که تکلیف هزاران دانش آموز و دانشجو چه خواهد شد.

نظرات