مدارس و دانشگاهها تا ۳۰ فروردین ۹۹ تعطیل هستند + جزئیات خبر

0

مدارس و دانشگاهها تا ۳۰ فروردین ۹۹ تعطیل هستند + جزئیات خبر

وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا ۳۰ و آخر فروردین ۹۹ تعطیل هستند، جزئیات خبر تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا ۳۰ فروردین ۹۹ و آخر فروردین سال جاری و طرح بازگشایی مشاغل متوسط و کم خطر و فعالیت ادارات و مراکز و مشاغل آزاد و فروشگاه ها را در مجله حرف تازه میخوانید

وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا 30 فروردین 99

وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاهها در سال ۹۹

حجت‌ الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: فعلا تصمیم بر این است که در بخش آموزش به استثنای آموزش تکمیلی(مخصوصا دکترا) که از آخر فروردین حضوری خواهد بود، مدارس و مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین همچنان تعطیل باشند. البته برخی استان های سفید مثل بوشهر و هرمزگان اختیار دارند که خودشان تصمیم بگیرند و اینکه برای ۳۰فروردین به بعد چه می‌شود، در جلسات بعدی تصمیم‌ گیری می‌شود.

رئیس قوه مجریه افزود: در مورد آموزش و پرورش و آموزش عالی بحث‌هایی امروز شد و فعلاً تصمیم بر این است که در بخش آموزش به جز آموزش تکمیلی در دانشگاه که گفته می‌شود از ۳۰ فروردین به خصوص بخش دکترا حضوری خواهد بود، در بخش‌های دیگر تصمیم بر این است که تا ۳۰ فروردین همچنان تعطیل باشند و بعد از آن تصمیم گیری برای ادامه فعالیت گرفته خواهد شد

طرح بازگشایی مشاغل متوسط و کم‌خطر

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: از ۲۳ فروردین استان‌های کشور کسب و کار‌ها را می‌توانند شروع کنند، اما کسب و کار‌های پر ریسک تا آخر فروردین تعطیل می‌مانند تا بعد برایش فکری کنیم.

وی با بیان اینکه هم فعالیت اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی با هم قابل اجرا و پیاده کردن است، گفت: فعالیت کسب و کارهای پرریسک فعلا تا پایان فروردین ممنوع است.

روحانی گفت: بیان اینکه بر خلاف دعوت بدخواهان و ضد انقلاب که مردم بین سلامت و فعالیت اقتصادی باید یکی را انتخاب کنند حرف غلط و ناصوابی است، تصریح کرد: هم فعالیت اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی هر دو در کنار هم قابل اجرا و پیاده کردن است. هم فعالیت اداری و هم فعالیت تولیدی ما و سایر فعالیت‌های اقتصادی ما همه باید به پا باشد اما همه اصول و پروتکل‌های بهداشت و درمان باید مورد مراعات همه ما قرار گیرد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز نسبت به طرح جدید فاصله گذاری هوشمند بحث کردیم و کارگروهی در این چند روز در وزارت کشور این موضوع را بررسی کرده بود و کمیته اجتماعی و امنیتی ما جمع بندی‌ای داشت و ارائه کرد. خواست این کمیته و همچنین وزارت صمت و فعالان اقتصادی و اصناف در جلسه ارائه و جمع بندی شد و به این صورت بود که کسب و کارها به غیر از تولید که از آغاز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هیچ مانعی روبرو نبوده و فعالیت می‌کردند اما برای خدمات اجتماعی و کسب و کار تصمیم گرفته شد و پیشنهاد مورد تصویب قرار گرفت که از ۲۳ فروردین ماه کسب و کارهای کم ریسک در تمام استان‌های کشور می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وضعیت تعطیلی مشاغل و کسب و کار پر خطر

کسب و کارهای پر ریسک تا پایان فروردین همچنان ممنوع می‌ماند و بعداً برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود؛ مانند مراکز ورزشی و استخرها و … تا اطلاع ثانوی محدود است.

استان تهران این فعالیت از شنبه ۳۰ فروردین ماه آغاز می‌شود و نظارت و رعایت پروتکل بهداشتی باید به دقت انجام شود. از کمیته تبلیغات خواستیم در این زمینه طرح‌ها را آماده کند تا اطلاعات لازم در صدا و سیما برای مردم توضیح داده شود که چه کسی در مورد ساعت کار مغازه و فروشگاهش باید چه اصولی را رعایت کند و نسبت به جنسی که عرضه می‌کند چه اصولی باید مراعات شود و مشتری‌ها چه اصولی را باید مورد مراعات قرار بدهند؟

ادارات با یک سوم نیرو کار کنند

رئیس‌جمهور گفت: نسبت به ادارات دولتی که هم اکنون نیز فعال بوده و همه سر کار و فعالیت هستند باید بگویم، از ۲۳ فروردین دو سوم کارمندان سرکار خواهند بود و مابقی مجاز به این هستند که سر کار نیایند. نهادها نیز در مورد این یک سوم تصمیم به گردش افراد برای حضور در محل کار، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

نظرات