عکس و بیوگرافی کیومرث درمبخش و همسرش + درگذشت بر اثر کرونا

1

عکس و بیوگرافی کیومرث درمبخش و همسرش + درگذشت بر اثر کرونا

کیومرث درمبخش مستندساز متولد ۱۳۲۴ در تهران که او را در سینما به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده، تدوینگر و عکاس می‌شناسند که در ۱۲ فروردین ۹۹ در ۷۴ سالگی بر اثر کرونا درگذشت، به همین مناسبت بیوگرافی کامل و سوابق و آثار مستندسازی و همسر و فرزندان و علت مهاجرت به فرانسه و بیماری کرونای وی  را در سایت حرف تازه بخوانید

عکس و بیوگرافی کیومرث درمبخش و همسرش + درگذشت بر اثر کرونا

بیوگرافی کیومرث درمبخش

کیومرث درم بخش کارگردان فیلم، نویسنده، و عکاس ایرانی متولد سال ۱۳۲۴ در تهران و فارغ التحصیل رشته سینما بود که بر اثر بیماری کرونا در ۱۲ فروردین ۹۹ در ۷۴ سالگی در فرانسه درگذشت. او برادر کامبیز درم‌بخش، کاریکاتوریست سرشناس ایرانی بود که در کارنامه هنری خود ساخت فیلم «بوف کور+زندگی و مرگ صادق هدایت را با بازیگری زنده یاد پرویز فنی زاده، را داشت که از جمله مشهورترین فیلم‌هایی است که وی کارگردانی کرده است.

سوابق هنری

درم بخش را در سینما به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده، تدوینگر و عکاس می‌شناسند. او از ۱۳ سالگی با توجه علاقه به هنر عکاسی، به فراگیری آن پرداخت و در ۱۸ سالگی به شکل حرفه‌ای عکاسی می‌کرد ، او بعد از سفر به فرانسه به سینما علاقه مند شد و با دیدن فیلم‌های برادران لومیر و روبر برسون به علاقه افزوده شد. او  بعد از بازگشت به ایران به عکاسی در سینما پرداخت.

درگذشت کیومرث درمبخش مستندساز و کارگردان بر اثر کرونا

مهاجرت به فرانسه

وی در سال ۱۳۴۷ برای تحصیل به فرانسه کوچ کرد و همزمان به تحصیل در دو رشتهٔ عکاسی و سینما پرداخت. سپس به ایران بازگشت و به عکاسی در سینما پرداخت. از آثار او در زمینه عکاسی می‌توان به دو فیلم گوزنها با بازی بهروز وثوقی و تنگسیر اشاره نمود. کیومرث درم‌بخش را در سینما به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده، تدوینگر و عکاس می‌شناسند. او فیلمساز ژانر مستند بود.

همسر کیومرث درمبخش کیست؟

از زندگی شخصی و و خانوادگی وی اطلاعی در دست نیست ، اما برادرش کامبیز درمبخش از کاریکاتوریست های به نام و سر شناس ایرانی است که آثار بسیاری را در این زمینه دارد

اولین فیلم مستند به نام بوف کور

وی اولین فیلم مستند خود را با نام جرس در سال ۱۳۵۱ ساخت و ۲ سال بعد تنها فیلم داستانی خود را با نام بوف کور ساخت و با این فیلم به شهرت رسید و در سال ۵۴ فیلم سفر بهاری را ‌ساخت. در این فیلم به نیما و اشعارش پرداخته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دو فیلم دیگر به نام‌های کسوف و شب را جلوی دوربین برد.

Kioumars-Derambakhsh

درگذشت کیومرث درمبخش

کیومرث درم بخش از چند روز قبل به دلیل بیماری به بیمارستان مراجعه کرده بود گویا در بیمارستان به کرونا مبتلا می شود و در سن ۷۴ سالگی از دنیا می رود و فوت میکند. او تنها پس از چند روز مراجعه و اطلاع از بیماری کرونای خود بر اثر ابتلا به بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ در پاریس فرانسه درگذشت.

زندگینامه و آثار کیومرث درم بخش برادر کامبیز درم بخش کاریکاتوریست

آثار هنری کیومرث درم‌بخش

جرس سینما

بوف کور

سفر بهاره

ساربانان کویر

ایران سرزمین ادیان

سنگ افراشت‌ها

باغ‌های مقدس سنگی

سنگ نگاره‌های جادویی

کسوف

بونکوه، پستچی ایل

کوچ آسمانی

راز ترکمن

انسان شبان

دنیا خانه من است

مجموعه‌ای ۱۳ قسمتی درباره معرفی میراث فرهنگی ایران

1 دیدگاه در “عکس و بیوگرافی کیومرث درمبخش و همسرش + درگذشت بر اثر کرونا

  1. پری گفت:

    خدا بیامرزه و روحشون شاد
    هنرمندانی که تکرار نمیشن

نظرات