بیوگرافی و عکس ابوالفضل بهرام پور مفسر قرآن و بیماری کرونا

0

بیوگرافی و عکس ابوالفضل بهرام پور مفسر قرآن و بیماری کرونا

ابوالفضل بهرام پور کارشناس و مفسر قرآن متولد ۱۳۲۰ در زنجان است. بیوگرافی کامل شخصی و خانواده و فرزندان و حواشی جنجالی و آثار و بیماری کرونا و درگذشت و آخرین وضعیت و اخبار وی را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و حواشی ابوالفضل بهرام پور مفسر قرآن و بیماری کرونا

بیوگرافی ابوالفضل بهرام پور

ابوالفضل بهرام پور ۱۳۲۰ در زنجان به دنیا آمده و کارشناس دینی و مفسر قرآن است.وی کارشناسی ارشد ادبیات و علوم قرآنی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران و دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی ( فوق لیسانس ادبیات و علوم قرآنی از دانشگاه تهران ) و مدرس روش ترجمه و تفسیر بوده، موسس دفتر ترجمه و تفسیر دار القرآن و سازمان تبلیغات اسلامی تهران است.

فرزندان ابوالفضل بهرامپور

شایعه درگذشت استاد ابوالفضل بهرام پور

چند روز پیش خبری با این عنوان ابوالفضل بهرام پور کارشناس قرآنی که در تلویزیون توصیه کرد معترضان آبان ماه باید شکنجه و زجرکش شوند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرد درگذشت که بعدا تکذیب شد و فرزند وی گفت: بهرام پور حدود ۲۰ روز است که به بیماری مبتلا شده اند و اکنون در دوره نقاهت هستند.
حجت‌الاسلام وحید بهرامپور افزود: هم اکنون حال ایشان بهتر است.

زندگینامه ابوالفضل بهرام پور مفسر قرآن

سوابق و فعالیت ها

استاد بهرام پور از کارشناسان و مفسران قرآن است که با صداو سیما نیز همکاری دارد و در شبکه هدی مختلف از جمله شبکه چهار به عنوان کارشناس حضور داشته است .

همسر ابوالفضل بهرام پور

درباره زندگی شخصی استاد بهرام پور خبری منتشر نشده اما نام یکی از فرزندانشان حجت الاسلام وحید بهرام پور می باشد که در واکنش به شایعه فوت پدرشان نامی از وی برده شده است

فعالیت قبل از انقلاب و تالیف کتب دینی

از سالهای پیش از انقلاب در تالیف کتب درسی با شهید آیت‌الله محمد حسین بهشتی و شهید باهنر در زمینه ی مسائل قرآنی و دینی همکاری داشته‌ است. همچنین محمد اسماعیل صائنی و عز الدین زنجانی از اساتید برجسته ایشان بوده‌اند. کوشش و هدف اعلای ایشان ناظر به آسان سازی فهم قرآن برای عامه ی مردم است.

حواشی درگذشت ابوالفضل بهرام پور بر اثر کرونا

نقاط قوت ترجمه های قرآنی

وی در سال ۱۳۹۴ ترجمه خود را وقف عام کرد که مورد تقدیر وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفت. سلیس و روان بودن؛ شرح لغات در کنار متن آیات؛ ریشه یابی و بیان معنای واژگان و دقت در ترجمه کلیه حروف و کلمات قرآن حتی ادات تأکید از نقاط قوت ترجمه وی نقل شده است.

 

همسر و فرزندان ابوالفضل بهرام پور

حواشی و جنجال ها

او در مورد نحوه برخورد با معترضان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در تلویزیون گفت «طبق تفسیر آیه ۳۳ سوره مائده، دستگیرشدگان اعتراضات باید در همان نقطهٔ جنایت در جلوی چشم مردم زجرکش شوند

استاد بهرام پور در توضیح اظهاراتش گفت:منظور من از این آیه، افرادی بود که متعمدانه در کشور آشوب کردند؛ مرادم افرادی بود که جهیزیه مردم را به آتش کشیدند، ناآرامی ایجاد کردند و دل زن و کودک را لرزاندند. افرادی که با شبکه‌های معاند و گروهک‌های خارج‍نشین و منافق همکار بودند و به قصد اعتراض قانونی نیامدند و علناً فساد و ناامنی برای مردم ایجاد کردند… من نیز به این اتفاق و نحوه عملیاتی شدن آن اعتراض داشتیم، ولی کار این افراد باعث شد اعتراضات صحیح دیگران نیز تحت تأثیر قرار گیرد و نظرات آنان خنثی شود. نظر من این بود که باید با افراد محاربه‌گری که به اموال خصوصی مردم هم رحم نمی‌کنند و در زمین فساد می‌کنند، مطابق با آنچه قرآن بیان می‌کند عمل کرد تا کس دیگری جرئت نکند برای این مردم دوباره ناامنی و آشوب ایجاد کند.

abolfazl-bahrampour

آثار و تفسیرها

ایشان یک سلسله تفسیرهای تک سوره‌ای آموزشی کم حجم دارد. از جمله ی سوره ی محمد ، سوره ی فتح ، سوره ی حجرات ، سوره ی « ق » ، سوره ی ابراهیم ، سوره ی ملک ، سوره ی جمعه ، سوره ی منافقون و سوره ی حجر . این آثار به نحوی تدوین شده که علاوه بر قابلیت مطالعه ی فردی ، جنبه ی درسی و خودآموزی هم دارد. در هر بخش ، اول لغتها ، سپس ترجمه ی آیات و بعد از آن تفسیر و برداشتها ، و در آخر بعضی ریزه کاریهای لفظی و نکات زبانی و ادبی به دست داده شده‌است

نظرات