خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال سلمان فارسی

0

سریال “سلمان فارسی”، سریال تاریخی-مذهبی ایرانی به کارگردانی داوود میر باقری است. این سریال به یکی از شخصیت های بزرگ ایرانی-اسلامی یعنی سلمان فارسی می پردازد. در ادامه مطلب به معرفی این سریال فاخز و اسامی بازیگران آن می پردازیم و همچنین زمان پخش این سریال را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم. با ما باشید.

خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال سلمان فارسی

 

خلاصه داستان

داستان سریال “سلمان فارسی” از تولد سلمان تا فتوحات و ماجرای فتح ایران است. بنابراین به بخش کودکی سلمان تا زمان شهادت پیامبر اکرم (ص) و همچنین بازگشت سلمان به مدائن نیز می پردازد. پیش بینی شده این سریال در ۴۰ قسمت ساخته شود البته شاید به واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند.

خلاصه داستان

با توجه به تاریخی بودن سریال از طراحی خاص صحنه، ابزارآلات و لباس‌ها برای نشان دادن اصالت تاریخی اثر استفاده شده است. لوکیشن‌های تیسفون، جی و حجاز در قالب ۳۰ کارگاه دکورسازی از طراحی کشتی گرفته تا تمامی ظرافت‌های هنری دوران ساسانی، بیزانس و پیامبر اسلام (ص) ساخته می‌شوند. تصویربرداری این سریال از آذرماه ۹۸ کلید خورده است. کشور ایران و ترکیه و همچنین شهرهای زیادی از جمله قشم، کرمان، قم، تهران و… لوکیشن های اصلی فیلمبرداری سریال هستند.

 

اسامی بازیگران سریال سلمان فارسی

  • علیرضا شجاع نوری
  • فرهاد اصلانی
  • محمدرضا هدایتی
  • علی دهکردی
  • محمود اردلان

هنوز لیست قطعی دیگر بازیگران اصلی منتشر نشده است اما گفته می شود حدود  ۲۰ هزار بازیگر از سراسر کشور شناسایی شده و ۱۵۰۰ شخصیت در سریال حاضرند؛ داود میرباقری کارگردان این سریال از بازیگران خارجی هم بهره می‌برد.

اسامی بازیگران سلمان فارسی

 

دیگر عوامل

کارگردان: داوود میر باقری، نویسنده: امراالله احمدجو، تهیه کننده: حسین طاهری.

زمان پخش

 

زمان پخش سریال سلمان فارسی

تصویربرداری این سریال ارزشمند تاریخی از مهر ۹۸ آغاز شد. گفته می شود فیلمبرداری آن به مدت ۵ سال به طول می انجامد. “سلمان فارسی” در ۴۰ قسمت ۵۰ دقیقه ای آماده و از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

نظرات