ثبت نام جدید سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

23

نحوه ثبت نام سهام عدالت افراد جا مانده در سال ۹۶

اگر شما هم از مرحله اول ثبت نام سهام عدالت جا مانده اید این مطلب را حتما بخوانید

ثبت نام سهام عدالت

خبر جدید (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷)

واریز سود سهام عدالت بابت عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ به مشمولینی که به تازگی و با تاخیر شماره شبای حساب بانکی خود را با موفقیت به سامانه اعلام کرده اند در ۲۱ بانک به صورت تدریجی از روز سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت آغاز شد که بر این اساس سود سهام عدالت عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ آنها به صورت یکجا به حسابشان واریز و تسویه حساب خواهد شد.

بر این اساس آن دسته از مشمولینی که طی دو ماهه انتهایی سال ۱۳۹۶ و یا در اوایل سال ۱۳۹۷ شماره شبای بانکی خود را به سازمان خصوصی سازی اعلام نموده و اکنون تایید شماره شبا مربوط در سامانه سهام عدالت قابل رویت می باشد به تدریج سود خود را دریافت خواهند کرد.

در خصوص آن دسته از مشمولینی که شبا بانکی خود را با تاخیر به سامانه سهام عدالت اعلام نموده لیکن هنوز اقدامات راستی آزمایی و کنترل شبا بانکی آنان از سوی بانکهای عامل ذیربط در دست اقدام است، پس از این مرحله و متعاقب تایید شبا آنان طی ماه های بعد واریز سود به حساب آنان انجام خواهد شد.


خبر جدید (۲۱ بهمن ۱۳۹۶)

🔴 واریز باقیمانده سود سهام عدالت ۲.۶ میلیون مشمول از امروز

🔹آن دسته از مددجویان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی که در زمان ثبت نام تحت پوشش این نهادها بوده اند و به مرور زمان، با بهبود وضعیت معیشتی از شمول این دسته از مشمولان سهام عدالت خارج شده اند، از امروز تسویه سود سهام عدالتشان انجام می شود.

🔹گفتنی است این دسته از مشمولان که تسویه باقی مانده سود سهام_عدالت آنها به تدریج از امروز آغاز می شود حدود ۲٫۶میلیون نفر هستند و سود تقسیمی میان آنها نیز بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان می باشد.


خبر جدید (۱۱ بهمن ۱۳۹۶)

🔵سود سهام عدالت همه غیر از چهار گروه فردا واریز می‌شود

🔸فردا تمام مشمولان سهام عدالت به جز چهار گروه، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ را می‌گیرند. افراد تحت پوشش کمیته امداد، ایثارگران، زنان سرپرست خانوار از جمله مشمولان سهام عدالت هستند که فردا سود کامل می‌گیرند.
سید علی اشرف پوری حسینی در نشست خبری صبح امروز در خصوص زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت بیان کرد: از ٦٠ شرکت موجود در سبد سهام عدالت ٤٩ شرکت متعلق به سهامداران است، براورد سود ٣٨٠٠ میلیارد تومان بوده که برای بیش از ٤٩ میلیون نفر به تناسب سودی که داشتند سود تقسیم شد و در نتیجه برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و افرادی که سهام خود را تکمیل کرده اند ارزش کلیه سهام ان‌ها یک میلیون تومان است که سود این افراد ١٥٠ هزار تومان است و مابقی به نسیت ارزش سهام سود دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: تمامی ٣٣ میلیون نفری که شماره شبا ارائه کرده بودند سود دریافت کردند و مابقی که شماره حساب ارائه نکرده بودند ١٤ میلیون نفر بوده اند که در حال حاضر ٢ میلیون نفر مجدد شماره شبار ارائه کرده و به لیست دریافت سود اضافه شده اند.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: سود سهام عدالت مشمولین عضو کمیته امداد و بهزیستی فردا مصادف با اغاز دهه فجر به طور کامل پرداخت می‌شود افرادی که در مرحله ٥٠ تومان سود دریافت کرده اند فردا ١٠٠ هزار تومان دریافت خواهند کرد و اگر تازه شماره شبا ارائه کرده اند مبلغ ١٥٠ هزار تومان فردا سود دریافت می‌کنند.

پوری حسینی یاد اور شد: فردا مشمولینی که به حساب آن‌ها سود واریز می‌شود به معنی تسویه حساب سهام عدالت برای سال ٩٥ است.


خبر جدید (۱۹ دی ۱۳۹۶)

اطلاعیه واریز مرحله اول سود سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی در باره مرحله اول واریز سود سهام عدالت و عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه شماره ۹ خود در تاریخ ۱۳۹۶٫۱۰٫۱۹ اعلام کرد: نظر به اتمام دوره ده ساله تسویه اقساط سهام عدالت و بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که مطابق آن سازمان خصوصی سازی موظف شده تا زمان آزادسازی سهام عدالت، سود سهام را از شرکت های سرمایه پذیر وصول و به تناسب میزان سهام هر مشمول، نسبت به واریز آن به حساب مشمولان اقدام کند، به اطلاع تمامی مشمولین قطعی سهام عدالت که شماره شبا بانکی آنان تاکنون به تایید سامانه سهام عدالت رسیده می رساند، سازمان خصوصی سازی در نظر دارد واریز مرحله اول سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت را از ۱۳۹۶٫۱۰٫۱۹ به حساب مشمولین آغاز کند و امکان برداشت آن از طریق بانک عامل که مشمولین شبا بانکی مربوط به خود را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده‌اند، فراهم است.

بر اساس مفاد این اطلاعیه، واریز سود سهام عدالت متناسب با مبلغ سهامداری هر نفر، به حساب شخص مشمول واریز می شود. لذا هر یک از مشمولان که تا ۱۳۹۶٫۰۵٫۳۱ در قید حیات بوده و شماره شبا بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به تایید نهایی رسانیده و اکنون حساب بانکی آنان مسدود یا دچار مشکل نیست، از سود نقدی این مرحله برخوردار می‌شوند.

بدیهی است مشمولین در قید حیات که تاکنون شماره شبا بانکی خود را به تایید سامانه سهام عدالت نرسانده‌اند، در این مرحله واریز سود ندارند و سود متعلق به آنان در مراحل بعد به طور یک جا پرداخت خواهد شد. این مشمولان مکلفند برای بهره‌مندی از سود سهام در مراحل آتی، نسبت به درج شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir اقدام کنند.

سود واریزی این مرحله در خانوارهای تا پنج نفر در زمان ثبت نام، به ازای هر مشمول با مبلغ سهام یک میلیون تومان، معادل پنجاه (۵۰) هزار تومان در نظر گرفته شده و مابقی طلب سود این افراد نیز پس از وصول از شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت به تدریج و طی یک یا دو مرحله دیگر به حساب آنان واریز خواهد شد، ضمن آنکه افراد با مبلغ سهامداری کمتر از یک میلیون تومان به تناسب مبلغ سهامداری خود از سود بهره‌مند می‌شوند.

سازمان خصوصی سازی متذکر می شود مشمولان سهام عدالت و سایر مردم عزیز همچنان هوشیاری کافی داشته و صرفا به اخبار و اطلاع رسانی این سازمان که از طریق رسانه ملی، جراید کثیرالانتشار و یا سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir اعلام می شود توجه نمایند و به سایر اخبار یا اطلاعات که ممکن است با هدف سودجویی برخی افراد از آنان یا فریب این عزیزان و دسترسی به اطلاعات و حساب های بانکی آنان باشد، به هیچ عنوان توجه نکنند.

 


خبر جدید (۱۸ دی ۱۳۹۶)

آغاز پرداخت سود سهام عدالت از امروز

با موافقت رییس جمهور، توزیع سود سهام عدالت به مشمولین ثبت نام شده قطعی این طرح، از امروز، ۱۸ دی ماه آغاز می شود.

آن دسته از مشمولین که از محل تخفیف یا آورده خود یک میلیون تومان سهام دارند، ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

این رقم در نوبت های بعدی تا ۱۵۰ هزار تومان تکمیل می شود.

سایر مشمولین سهام عدالت نیز متناسب با سهام خود از سود متعلقه بهره مند می‌شوند.

جزییاتی از واریز سود سهام عدالت

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی:
🔹سود سهام عدالت به میزان ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از عصر امروز در سه نوبت به حساب مشمولان واریز می‌شود.
🔹در نوبت اول یک سوم مشمولان بر اساس ارزش برگه سهام خود سود دریافت می‌کنند و مالک سهام عدالت می‌شوند.
🔹مشمولان این سهام را به طور کامل شناسایی و برای‌شان صورتحساب باز کرده‌ایم.
🔹هنوز ۱۴ میلیون نفر از سهامداران کد بانکی شبا به ما اعلام نکردند. در مورد این افراد پس از اطلاع‌رسانی‌های پی‌درپی اقدامات قانونی انجام خواهد شد.
🔸قیمت روز سهام عدالت بر اساس تابلوی بورس، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.


گزارش گیری واریز سود سهام عدالت در نسخه جدید سامانه

در نسخه جدید سامانه سهام عدالت جداول وضعیت تخصیص و واریز سود در صورتحساب دارایی مشمولان طراحی و پس از شروع مراحل واریز سود مشمولان، گزارش تخصیص و واریز سود به شماره شبا بانکی تایید شده قابل بررسی است.
به گزارش حرف تازه ، به نقل از سازمان خصوصی سازی، طبق قانون مشمولان سهام عدالت تا پایان ۳۱ شهریور سالجاری فرصت داشتند صورت‌حساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و پس از آگاهی از ارزش سهامشان، در صورت تمایل نسبت به تسویه مانده بهای سهام تخصیصی خود اقدام کنند که البته این مهلت با تصویب شورای عالی اصل ۴۴ به مدت یک ماه دیگر و تا پایان مهرماه جاری تمدید شد.
بر این اساس با پایان یافتن این مهلت، از یکم آبان ماه جاری به‌مدت ۴ روز سامانه سهام عدالت به‌ منظور بروزرسانی سیستم و تغییرات لازم از دسترس عموم مشمولان سهام عدالت خارج شد که با پایان این زمان، چند روزی است دوباره امکان ثبت شماره شبای بانکی و مشاهده صورت وضعیت دارایی مشمولان سهام عدالت در نسخه جدید سامانه این سهام فراهم شده است.

گفتنی است تمامی مشمولان سهام عدالت و بازماندگان فوت‌شدگان این سهام می‌توانند با وارد کردن اطلاعات هویتی مشمولان در سامانه سهام عدالت، از صورت وضعیت مربوطه آگاه شوند و در صورتی که تا کنون شماره شبای حساب بانکی خود را به این سامانه اعلام ننموده اند، اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود کنند.

در این راستا در خصوص ویژگی‌های نسخه جدید سامانه سهام عدالت باید گفت در سامانه سهام عدالت هر فرد می‌تواند از مشمول بودن یا عدم مشمولیت خود در طرح سهام عدالت اطلاع یابند.

بازماندگان متوفیان سهام عدالت نیز می‌توانند وضعیت مشمول بودن متوفی یا عدم عضویت وی را در بانک اطلاعاتی سهام عدالت بررسی و مشاهده کنند تا در زمان مقتضی از چگونگی بهره‌مند شدن از سهم‌الارث سهام عدالت متوفی اطلاع یابند.

همچنین در این سامانه صورت وضعیت دارایی سهام عدالت هر یک از مشمولان سهام عدالت شامل میزان سهامداری مشمولان بر مبنای ارزش اولیه مقطع واگذاری دولت به آنان قابل مشاهده و چاپ (پرینت) است.

نکته دیگر این که هر چند ارزش روز یا واقعی سهام عدالت مشمولان به مراتب از ارزش اسمی آن بالاتر است و حدودا بیش از دو برابر برآورد می‌شود، اما در حال حاضر سهام عدالت امکان خرید و فروش نداشته و معامله آن فاقد اعتبار، ممنوع و بلااثر است.

از سوی دیگر قالب و ساختار جداول وضعیت تخصیص سود و وضعیت واریز سود در صورتحساب دارایی مشمولان در نسخه جدید سامانه این سهام تعبیه و طراحی شده است که پس از شروع مراحل واریز سود مشمولان، گزارش تخصیص و واریز سود به شماره شبا بانکی تایید شده هر مشمول قابل مشاهده و چاپ یا پرینت خواهد بود.

افزون بر این امکان ورود اطلاعات شماره شبا بانکی و ثبت آن در سامانه سهام عدالت به منظور دریافت تاییدیه توسط سازمان خصوصی‌سازی و اعلام مراتب تایید یا احیانا عدم تایید کماکان در سامانه فراهم است و مشمولانی که تا کنون ورود شبا بانکی به سامانه نداشته‌اند، می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

آدرس سایت سامانه سهام عدالت www.samanese.ir می باشد


ثبت نام جدید سهام عدالت

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: درحال حاضر ثبت نام جدیدی در سامانه سهام عدالت نداریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ سید جعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه ثبت نام جدیدی در سامانه سهام عدالت نداریم اظهار داشت: زمان دقیق ثبت نام سری جدید مشمولین سهام عدالت بعد از ساماندهی سری قبلی و پرداخت سود در نیمه دوم سال صورت خواهد گرفت.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت تصریح کرد: پیش بینی می شود این سود تا پایان شهریور ماه به حساب مشمولان واریز شود که البته این امر منوط بر برگزاری جلسه شورای اصل ۴۴ و دریافت مصوبه مربوطه می باشد


اطلاعات و شماره تلفن سهام عدالت

وب سایت ثبت نام سهام عدالت : www.samanese.ir

تلفن: ۰۲۱۸۳۳۳۸

نمابر: ۰۲۱۸۸۰۸۵۶۶۷

پست الکترونیک: edalat@samanese.ir


سوالات و پاسخ های مهم درباره سهام عدالت

۱) چگونه افراد مي توانند مطمئن شوند كه مشمول سهام عدالت هستند؟

پاسخ: به زودي سامانه تأئيد عضويت و صدور صورتحساب مشمولين سهام عدالت در همين آدرس اينترنتي راه اندازي مي شود و كليه متقاضيان و آحاد مردم مي توانند از طريق اين سامانه از عضويت خود مطلع شده وآخرين وضعيت سهامداري شان را پي گيري و صورتحساب خود را مشاهده نمايند.

۲) كدام اقشار جمعيت جزو واجدين شرايط دريافت سهام عدالت بوده اند؟

پاسخ: فهرست اقشار جمعیتی كه در ۱۰ سال گذشته واجد شرايط دريافت سهام عدالت شده اند به همراه تعداد ثبت نام شدگان هر يك از اين اقشار، در بخش سهام عدالت همين پايگاه اطلاع رساني قابل مشاهده است.

۳) آیا امكان ثبت نام براي اشخاصي كه تاكنون براي سهام عدالت ثبت نام نكردند وجود دارد؟
پاسخ: دوره مجاز ثبت نام بازه زماني ده ساله ۱۳۸۵ الي ۱۳۹۴ بوده و پس از آن ثبت نام جديد صورت نمي گيرد. در صورت صدور مجوزهاي جديد، متعاقباً اطلاع رساني خواهد شد.

۴) افراد جامانده و كساني كه قبلاً ثبت نام نكرده اند چگونه مي توانند مشمول دريافت سهام عدالت شوند؟
پاسخ: دوره مجاز سهام عدالت به پايان رسيده است. در حال حاضر به دليل عدم وجود مجوز و ظرفيت هاي قانون، ثبت و توزيع سهام عدالت به افراد جديد ميسر نمي باشد.درصورت صدور مجوزهاي جديد، متعاقباًاطلاع رساني خواهد شد.

۵) افرادي كه با وجود ثبت نام اوليه در زمان مقرر در تعاوني هاي سهام عدالت شهرستان ها، ثبت نام نهايي نداشتند، مشمول سهام عدالت محسوب مي شوند؟
پاسخ: فقط كساني كه در شركت هاي تعاوني شهرستاني ثبت نام نهايي داشته اند و نامشان از طريق آن شركت تعاوني به سازمان خصوصي سازي ارسال و در بانك اطلاعاتي مشمولين درج شده است مشمول سهام عدالت هستند و صرفاً ثبت نام اوليه دليل عضويت مشمولين نيست.

۶) آيا ثبت نام شدگان فوت شده كماكان مشمول سهام عدالت هستند؟
پاسخ: بلي ثبت نام شدگان قطعي فوت شده جزو مشولين سهام عدالت هستند و وراث قانوني شان مي توانند متعاقباً از طريق همين آدرس اينترنتي اطلاعات لازم جهت اقدامات بعدي را كسب نمايند. فعلاً ضرورتي به هيچ گونه پي گيري يا مراجعه حضوري نمي باشد.

۷) در صورت مفقودي برگه عضويت سهام عدالت بايد چه اقدامي كرد؟
پاسخ:هيچ لزومي به در اختيار داشتن برگه عضويت سهام عدالت نيست و اين برگه داراي كاربرد و ارزش نمي باشد. مشمولين سهام عدالت با مراجعه به همين آدرس اينترنتي مي توانند اطلاعات لازم براي عضويت و سهامداري خود را پي گيري كنند.

23 دیدگاه در “ثبت نام جدید سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

  1. فرزانه گفت:

    سلام من اصلا نمیتونم وارد بشم دارایی مو نگاه کنم همش میشه شماره تلفن نامعتبر است ویرایش هم جواب نمیده باید چیکار کنم

  2. Hamid گفت:

    سلام خانواده ما امسال تحت پوشش بهزیستیقرارگرفتن و در زمان ثبت نام تحت پوشش نبودیم اما الان هستیم سود سهام ما چه میشود

  3. محسن گفت:

    سلام من هیچ اطلاعاتی در مورد سهام عدالت نداشتم و نتوانستم ثبت نام کنم اکنون با این فشار زندگی تقاضای ثبت نام دارم چون هم ایثار گر هستم هم باز نشسته ولی درآمد کفاف مخارج را نمیکند .حال با این وضعیت یا باید اختلاس کنم یا دزدی لطفٱیاری نمایید.

  4. محمد گفت:

    سلام ثبت نام نکرده ام لطفا راهنمایی کنید.

  5. soraya گفت:

    سلام کی سایت برا ثبت نام باز میشه ؟ماها و خیلیا ثبت نام نکردیم

  6. مجید گفت:

    سلام خسته نباشید من پارسال ثبت نام کردم ولی سودی به حسابم واریز نشده ممنون میشم راهنمایی کنید

  7. مجید گفت:

    سلام من ثبت نام کردم پارسال ولی به حسابم چیزی نیومده

  8. عبدالمنان گفت:

    سلام من هم ثبت نام کردم و شماره شبا بانک ملتمو هم ثبت کردم هر وقت میرم برای پیگیری صورتحساب همش میگه که با موفقیت ثبت شده هیچ اقدامی از طرف مشمول صورت نگیره و هنوز سودی نگرفتم

  9. عباس گفت:

    سلام بنده الان چن ماهه ثبت نام کردم.شماره شبا بانک ملیمو هم دادم.اما هنوز هیچ سودی واریز نشده.همش مینویسه نیاز ب اقدام خاصی نمیباشد..جریان چیه اخه

  10. فریده گفت:

    سلام ازسال۸۶بازنشسته شدم همان سال درشعبه ۱۳تامین اجتماعی ثبت نام کردم اماهیچ خبری نشد کجامیتونم پیگیری کنم؟اسامی افرادشامل شده رادرکجامیشوددید

  11. امیر گفت:

    با سلام
    من خیلی وقته ثبتنام کردم اما وقتی میرم ببینم وضعیت چجوریه نوشته برای دریافت سود شماره شباتون رو ثبت کنید
    میرم برای ثبت اما نوشته ثبت اولیه شده درحال بررسی
    اخه دو ماه درحال بررسیه
    ثبتنام اولم ۹۶/۲ وقتی دیدم هنو خبری نیست دوباره رفتم
    تاریخ دوم ۹۶/۱۲/۱۲
    راهنمایی کنید لطفا

  12. حسین رضا جمشیدی گفت:

    سلام لطفا ثبت نام را شروع کنید برخی اسم ننوشته اند

  13. Fattah گفت:

    آقایون یک کلمه سهام عدالت به مابقی ملت تعلق میگیره یانه.لطفابااحساسات ملت بازی نکنید .ملت هزاربدبختی وگرفتاری دارند.

  14. فتاح احمدی گفت:

    اقایون چرااینقدرمردموعذاب میدین جواب یه سوال اینقدر طول تفسیر نداره ای کاش مسیولین میتونستندیه ماه با۵۰۰الی۷۰۰تومن سرکنندبنده اگردردنداشته باشم فرتوفرت نمیرم دکتر.قاطع باشین .صادق باشین .این مردم هرچی میکشندازسادگیشونه.که میان شماروامین خودشن میکنند.یاحق

  15. محمد گفت:

    سیاه نمایی نکنید زلزله با ان قدرت اگر درتهران هم می امد خانه های مهندسی وشخصی ساز تهران راهم با خاک یکسان میکرد دولت روحانی هم کاستی هایی دارد احمدی نژاد هم

  16. جواد احمدی هستم.شیراز. گفت:

    والا منم هنوز سهام عدالت رو ثبت نام نکردم و دارای یک فرزند، با خانه استیجاری هستم، با درآمد کم.. حالا آقایان مسوول لطفا هرچه زودتر ب فکر این مردم و گرانی باشید…

  17. جواد احمدی هستم.شیراز. گفت:

    درست ميشه همه چی.

  18. پویا گفت:

    سلام ببخشید از فردا میشه کسانی که سهام عدالت نداشته اند!
    یعنی تا حالا ثبت نام نکرده اند ثبت نام کنند؟
    ممنون

  19. پویا گفت:

    سلام ببخشید از فردا میشه کسانی که سهام عدالت نداشته اند ثبت نام کنند؟
    ممنون

  20. محمد گفت:

    باسلام دولت احمدی نژاد که این دولت ایراد زیادی به کاراش میگیره ۴۰میلیون نفرسهام عدالت داد و۲۵۰۰۰۰۰هزارواحد مسکن مهر ساخت .دولت مهراقای روحانی که ۵سال ازش گذشت چند نفر سهام عدالت ثبت نام کرد ؟چندواحد مسکن ساخته ؟لااقل باقیمانده مردم هم که ایرانی هستندسهام عدالت باید داشته باشن را ثبت نام کنید .ممنون

    1. حمید عسگری گفت:

      بله اتفاقا من الان چند ماهه که دارم از سود سهام عدالت استفاده میکنم و تموم نشده
      آخه برادر عزیز سهامی که بعد از چند سال نتونسته به سوددهی برسه به چه دردی میخوره؟
      مسکن مهر هم که در زلزله کرمانشاه عیارش مشخص شد

  21. بهمن گفت:

    من باید چطوری ثبت نام کنم من و خانمم وبچه ام ثبت نام نکردیم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. حرف تازه گفت:

      متاسفانه در حال حاضر امکان ثبت نام وجود نداره. در صورت فعال شدن مجدد امکان ثبت نام در سایت اطلاع رسانی خواهیم کرد

نظرات