بیوگرافی و عکس و سوابق معصومه ابتکار و همسرش محمد هاشمی + داستان زندگی

0

بیوگرافی و عکس و سوابق معصومه ابتکار و همسرش محمد هاشمی + داستان زندگی

معصومه ابتکار (نیلوفر ابتکار) متولد ۱۳۳۹ از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تا هیات دولت و معاون امور زنان و همسرش محمد هاشمی و فرزندانش طه و عیسی را بهتر بشناسیم
بیوگرافی کامل شخصی و سوابق تحصیلی و تصاویر شخصی همسر و فرزندان ابتکار را در مجله حرف تازه میبینید

بیوگرافی معصومه ابتکار

نیلوفر ابتکار معروف به معصومه ابتکار در ۳۰ شهریور ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمده و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، روزنامه‌نگار، مؤلف و مترجمِ ایرانی، از اعضای مؤسس جبهه مشارکت ایران اسلامی و معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور وقت بوده و حزب سیاسی او اصلاح طلب و جبهه مشارکت ایران اسلامی است

بیوگرافی و عکسها و سوابق معصومه ابتکار و همسرش محمد هاشمی + داستان زندگی

شروع فعالیت سیاسی و دولتی

معصومه ابتکار نخستین زن ایرانی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ وارد هیئت دولت شده‌است
وی یکی از کسانی بوده که در تصرف سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نقش داشته و سابقه ۸ سال ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی و ریاست مجدد وی بر این سازمان در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی را در کارنامه خود دارد.

عکسهای قبل از انقلاب معصومه ابتکار

همسر معصومه ابتکار

خانم ابتکار در سال ۱۳۵۷ با سید محمد هاشمی ازدواج کرد و دارای دو فرزند پسر به نام های طه و عیسی دارد که  اختلاف سنی شان چهار سال و نیم است. عیسی متولد سال ۶۱ است و طه ۶۵

عکس معصومه ابتکار و همسرش محمد هاشمی

بیوگرافی محمد هاشمی همسر معصومه ابتکار

محمد هاشمی ۶۲ ساله و مهندس مکانیک دانشگاه پلیتکنیک است؛ همان دانشگاهی که نخستین بار «معصومه ابتکار» را آنجا دید.

من متولد شهرضا هستم و شناسنامه‌ام از سمیرم است یعنی روستایی‌ام و خانم دکتر متولد تهران است و شناسنامه‌اش صادره از تجریش. پدر من آیت الله هاشمی از بزرگان اصفهان بودند اما هیچ وقت از مردم جدا نشدند. به هرحال قبل از ازدواج، من برای رسیدن به خانم دکتر صبر کردم و حس می‌کردم خانواده او برایشان مشکل است که دخترشان به یک بچه سپاهی، روستایی و روحانی‌زاده بدهند که هنوز هم درسش را تمام نکرده، بدهند.

سوابق معصومه ابتکار

به همسرم افتخار میکنم

بله همسرم افتخار افتخار می‌کنم نه به دلیل وضعیت امروز، به این دلیل که یک زمانی ایشان هم به همسر مهندس هاشمی بودن، خیلی افتخار می‌کرد. به همین دلیل هم برای من مهم است که ایشان توانسته رشد خودش را با نگاه و مسیر و تلاش‌های خودش رقم بزند.
من نه فقط به مسائل کاری او افتخار می‌کنم که در چهارچوب مسائل درون خانوادگی هم این مسئله وجود دارد. ما از دو نسل متفاوت هستیم، من از خاستگاه روحانیت هستم و او از دانشگاه؛ ما دقیقاً یک سال بعد از پیوند حوزه و دانشگاه ازدواج کردیم.

فرزندان معصومه ابتکار کجا هستند؟

عیسی فوق لیسانس اقتصاد دارد و با هم شاگردی‌ اش مریم ازدواج کرد و الان در آمریکا تحصیل می‌ کنند طه هم معماری خوانده و الان در کارهای مربوط به صنایع کار می‌ کند، او هم ازدواج کرده است.

عکس معصومه ابتکار و پسرش طه

خانواده معصومه ابتکار

پدرش تقی ابتکار دومین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران پس از انقلاب است اسلامی، دانش‌آموخته دانشگاه پنسیلوانیا بود.
او به همراه والدین خود شش سال در شهرهای فیلادلفیا و ایالت ماساچوست در آمریکا اقامت داشت.

معصومه ابتکار کیست؟

سوابق تحصیلی و مدرک دانشگاهی

وی تحصیلات خود را در مدرسه بین‌المللی ایران زمین گذراند و در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه پلی تکنیک در رشته مهندسی پتروشیمی شد.
اما در سال ۶۰ تغییر رشته داد و لیسانس خود را از دانشگاه شهید بهشتی در تکنولوژی پزشکی، فوق‌لیسانس و دکترا را با احراز رتبه اول در رشته ایمنی‌شناسی (ایمونولوژی) از دانشگاه تربیت مدرس گرفت.

 

زندگی شخصی معصومه ابتکار

سوابق و فعالیت ها

خانم ابتکار مدتی در شورای سردبیری روزنامه کیهان انگلیسی به فعالیت مطبوعاتی پرداخت و سپس امتیاز فصلنامه فرزانه را گرفت و به انتشار آن پرداخت.
او طی سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۵ به تشکیل مؤسسه مطالعات و تحقیقات مسایل زنان اقدام کرد و در سال ۱۳۷۵ با تشکیل شبکه سازمان‌های غیردولتی زنان در ایران به عنوان رئیس این شبکه انتخاب شد.
همچنین در هیئت امنای بنیاد زینب کبری که تشکل غیردولتی حامی کودکان بی سرپرست است نیز فعالیت دارد.

عکس معصومه ابتکار از دیروز تا امروز

حواشی تشخیر لانه جاسوسی معصومه ابتکار

نگارش وقایع تسخیر سفارت آمریکا

روایت معصومه ابتکار از وقایع درون سفارت اشغال شده آمریکا در تهران تنها کتابی است که از این ماجرا توسط طرف ایرانی به زبان انگلیسی نگارش یافته و توسط انتشارات تالون بوکز در کانادا منتشر شده‌است.
این کتاب به زبان‌های فارسی و عربی نیز ترجمه و به ترتیب با اسامی «تسخیر» و «صراع فی طهران» در تهران و بیروت به چاپ رسیده‌است. انتشار این کتاب به سه زبان در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ صورت گرفت

زندگینامه معصومه ابتکار

نماد یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی

در ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در حالی که سپ بلاتر به ایران سفر کرده بود، معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان محیط زیست به بلاتر پیشنهاد کرد که از نماد یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی در جام جهانی فوتبال ایران چاپ شود که بلاتر نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و یوزپلنگ ایرانی بر لباس تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ نقش بست.

تدریس در دانشگاه

از سال ۱۳۶۹ به تدريس در دانشگاه تربيت مدرس مشغول بوده و اكنون دانشيار گروه ايمونولوژي دانشكده علوم پزشكی اين دانشگاه است. از ۴۸ مقاله ISI در موضوعات ايمونولوژی سيستم اعصاب، سلول های بنيادز، واكسن های نوتركيب ويروسي، واكسن های نانوذره، سلول های بنيادی آثار آلاينده ها بر سيستم ايمنی و گاز خردل منتشر شده است

نظرات