بیوگرافی هنگامه قاضیانی بازیگر و همسر و پسرش با ماجرای زندان + خانواده و آثار

0

بیوگرافی هنگامه قاضیانی بازیگر و همسر و پسرش با ماجرای زندان + خانواده و آثار

هنگامه قاضیانی : متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ در مشهد، بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون ایران کیست و اهل کجاست و پدر و مادرش در ادامه به معرفی و بیوگرافی هنگامه قاضیانی از بازیگری تا خوانندگی و همسر و پسرش اشکان از ازدواج تا طلاق با عکس های جدید و تصاویر تا خانواده و بازداشت در آبان ۱۴۰۱ به دلیل ضد انقلاب شدن و کشف حجاب و سوابق هنری و فیلم ها و سریال ها و پیج اینستاگرامش تا آزادی از زندان در ادامه این صفحه کامل بخوانید

 

بیوگرافی و عکسهای هنگامه قاضیانی

بیوگرافی هنگامه قاضیانی بازیگر

هنگامه قاضیانی، بازیگر توانای سینما و تلویزیون در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ در مشهد مقدس متولد شد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته جغرافیای انسانی اقتصادی از دانشگاه آزاد می باشد، همچنین فوق لیسانس فلسفه غرب خود را از دانشگاه سانفرانسیسکو آمریکا گرفت. هنگامه علاوه بر بازیگری، ترجمه کتاب و خوانندگی نیز می کند. وی به توصیه پدرش به بایگری روی آورد. او از دیدگاه خانواده اش درمورد هنر می گوید:

” مادربزرگ من در زمان خودش عالم بود و هیچ فضای بسته‌ای نسبت به حضور زن در اجتماع و هنر وجود نداشت. ادبیات، موسیقی و سینما در خانواده پدری و مادری من جاری بود. اما دلیلی که آرزوهای من دیرتر عملی شد به خاطر این بود که آنها این فضا را در من دیرتر می‌ دیدند. ”

زندگینامه هنگامه قاضیانی

سوابق هنری

او فعالیت هنری خود را در سن۳۰ سالگی در سال ۱۳۷۹ با فیلم سایه روشن به کارگردانی حسن هدایت شروع کرد، سپس با گروه تئاتری لیو بروی صحنه رفت و توانایی هایش را به اثبات رساند. او با درخشش در نقش یک زن شهرستانی در فیلم ” به همین سادگی ” در میان مردم شناخته شد.

قاضیانی در کنار فعالیت هنری خود ترجمه کتاب سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفیدپوست نوشته ویلکومب واشبرن را نیز در کارنامه خود دارد و همچنین وی به عنوان داور در جشنواره وارنا در بلغارستان شرکت کرد.

همچنین وی در دی ماه ۱۳۹۴ در تالار وحدت کنسرت موسیقی بانوان را در مقام خواننده با اجرای قطعاتی بیادماندنی از موسیقی ایران با تنظیم رضا تاجبخش به روی صحنه برد.

به همین سادگی

فعالیت خوانندگی

هنگامه قاضیانی علاقه زیادی به خوانندگی و رقصیدن دارد، او در این رابطه می گوید:

“از سن خیلی‌ خیلی‌ خیلی کم. از پنج، شش سالگی با موسیقی مأنوس شدم و شروع به رقصیدن و آوازخواندن کردم، کم‌کم بزرگ‌ تر که شدم و به ١٤، ١٥ سالگی رسیدم، این موضوع به‌ قدری برایم جدی بود که دوست داشتم پدر و مادرم سر کار باشند، خانه‌ مان خالی باشد فقط به دلیل اینکه من بتوانم بخوانم…

در فیلم به همین سادگی آقای رضا میرکریمی محترم که واقعا قدم ایشان با فیلمشان برای زندگی من یک اتفاق بزرگ بود، من «ساری گلین» را خواندم. از وقتی که یادم می‌ آید آواز شنیده‌ ام و موسیقی چیز مهمی در خانواده من بوده، اما تقریبا از سن خیلی‌خیلی کم فهمیدم که موسیقی روح مرا آرام می‌ کند.”

هنگامه در دی ماه ۱۳۹۴ در تالار وحدت کنسرت موسیقی بانوان را در مقام خواننده با اجرای قطعاتی بیادماندنی از موسیقی ایران با تنظیم رضا تاجبخش به روی صحنه برد.

بیوگرافی قاضیانی

همسر هنگامه قاضیانی کیست

هنگامه قاضیانی در سن پایین ازدواج کرده است و اطلاعاتی در مورد نحوه آشنایی با همسرش منتشر نشده است. وقتی که او ۱۹ ساله بود تنها فرزندش که پسری به نام اشکان است را به دنیا آورد.

هنگامه زمانی که بچه ۵ ساله داشت از همسرش طلاق گرفته است او در این باره می گوید : ” من زن ۲۴ ساله ای بودم که بچه ۵ ساله داشتم و کلی از آروزهایم خراب شده بود البته این شکست یک فرصت بزرگ برای من به حساب می آید. برایم خیلی سخت بود هم مرد خودم باشم هم زن، شخصیت انسان در این مواقع دچار تکرار می شود و این اتفاق خیلی تلخ و سخت است.”

 

هنگامه قاضیانی و فرزندش

او در مورد رابطه اش با پسرش می گوید:

” رابطه من و اشکان همیشه مثل یک مادر و فرزند نبوده است. بعضی وقت ها مادرش هستم ، گاهی وقت ها به عنوان خواهرش بوده ام و خیلی مواقع هم پیش آمده است که به عنوان دوست صمیمی اش بوده ام . به نظرم اشکان هم نسبت من همین حس را دارد.”

فیلم شناسی هنگامه قاضیانی

بازیگر هم گناه

به دلیل خبر پخش سریال جدید “هم گناه” از شبکه خانگی، حرف تازه تصمیم گرفت تا بیوگرافی کامل هنگامه قاضیانی، بازیگر توانای کشورمان را همراه با تصاویر این هنرمند عزیز برای شما جمع آوری کند. در ادامه یا این مطلب به بیوگرافی هنگامه قاضیانی می پردازیم.

بازداشت و زندان هنگامه قاضیانی

بازیگر سینما و تلویزیون که طی روز گذشته فیلم برداشتن حجاب را منتشر کرد، ساعتی پیش و با حکم قضایی توسط دستگاه امنیتی بازداشت شد.

مجموعه های تلویزیونی

  • سرزمین کهن (۱۳۹۲)
  • هویت (تله تئاتر)

فیلم های سینمایی

● یک قناری یک کلاغ (۱۳۹۵)
● برادرم خسرو (۱۳۹۴)
● پدر آن دیگری (۱۳۹۳)
● دلبری (۱۳۹۳)
● آزادی مشروط (۱۳۹۲)
● ما همه گناهکاریم (۱۳۹۲)
● جینگو (۱۳۹۲)
● ساکن طبقه وسط (۱۳۹۲)
● با دیگران (۱۳۹۲)
● به تهران خوش آمدید (۱۳۹۲)
● بشارت به یک شهروند هزاره سوم (۱۳۹۱)
● زندگی مشترک آقای محمودی و بانو (۱۳۹۱)
● من مادر هستم (۱۳۹۰)
● روزهای زندگی (۱۳۹۰)
● میگرن (۱۳۹۰)
● آینه‌ های روبرو (۱۳۸۹) (با حضور افتخاری)
● برف روی شیروانی داغ (۱۳۸۹) (با حضور افتخاری)
● سعادت‌آباد (۱۳۸۹)
● بیداری رویاها (۱۳۸۸)
● طاووس‌های بی‌پر (۱۳۸۷)
● نیلوفر (۱۳۸۷)
● به همین سادگی (۱۳۸۶)
● اقلیما (۱۳۸۵)
● روایت‌ های ناتمام (۱۳۸۵)
● به آهستگی (۱۳۸۴)
● بازنده (۱۳۸۳)
● سایه‌ روشن (۱۳۸۰)

نمایش خانگی

 

سریال هم گناه

 

جوایز و افتخارات

۱٫ جشنواره فیلم فجر کرمان جایزه برترین بازیگر زن بشارت به یک شهروند هزاره سوم برنده

۲٫ جشنواره فیلم دفاع مقدس جایزه برترین بازیگر زن روزهای زندگی برنده

۳٫ سی‌ امین جشنواره فیلم فجر بخش نگاه نو برترین بازیگر زن میگرن نامزدشده

۴٫ ۱۳۹۰ سی‌ امین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن روزهای زندگی برنده

۵٫ جشن منزل سینما برترین بازیگر نقش مکمل زن سعادت آباد نامزدشده

۶٫ تندیس حافظ برترین بازیگر زن بیداری رؤیاها برنده

۷٫ ۱۳۸۶ بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برترین بازیگر نقش اول زن بهمین سادگی برنده

۸٫ جشنواره دنیای تصویر بهمین سادگی برنده

۹٫ جشنواره وارنا جایزه برترین بازیگر زن بهمین سادگی برنده

جوایز و افتخارات

دیگر عکس های جدید هنگامه قاضیانی در اینستاگرام

عکسهای هنگامه قاضیانی

عکسهای هنگامه قاضیانی

عکسهای هنگامه قاضیانی

عکسهای هنگامه قاضیانی

نظرات