احتمال توقیف فیلم ” یادم تورا فراموش”

0

فیلم سینمایی ” یادم تورا فراموش “ محصول سال ۹۴_۹۵ به کارگردانی علی عطشانی، بعد از چهار سال توقیف در اقدامی عجیب از چهارشنبه ۲۳بهمن ماه اکران شد. همزمان با اکران فیلم “یادم تورا فراموش” ناصر محمدخانی به دلیل اشارات مستقیم به شخصیت و حوادث تراژیک زندگی‌اش و روابط شخصیی اش، از این فیلم شکایت کرد.

 

توقیف فیلم یادم تو را فراموش

 

ماجرای شکایت ناصر محمدخانی

ناصر محمدخانی مردادماه امسال طی نامه‌ای به حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی و محسن امیریوسفی رییس شورای صنفی نمایش خواستار ابطال پروانه نمایش و توقیف فیلم «یادم تو را فراموش» به دلیل اشاره مستقیم داستان فیلم به شخصیت و سختی های زندگی‌اش شد.

فیلم در آن زمان اکران نشد و از چهارشنبه ۲۳ بهمن امسال روی پرده سینماها رفت، اما این بازیکن پیشکسوت در مصاحبه تازه‌ای با روزنامه هفت صبح مدعی شد که همچنان پی‌گیر شکایت و توقیف فیلم است.

ناصر محمدخانی و شهلا جاهد

تصویر ناصر محمدخانی درکنار شهلا جاهد

بازیکن سال‌های دور تیم پرسپولیس این بار علاوه بر علی عطشانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی به دادگاه فرهنگ و رسانه شکایت کرده است.

این‌در حالیست که محمدخانی در مصاحبه‌اش با هفت صبح اعلام کرده که تنها بخش‌هایی از فیلم را دیده است و کل داستان را دوستانش برایش تعریف کرده‌اند و گفته‌اند بر اساس زندگی او ساخته شده است.

محمدخانی در دادخواست خود دلیل شکایتش را یادآوری خاطرات تلخ گذشته در اذهان عمومی و توهین و فحاشی برخی افراد در فضای مجازی به خودش عنوان کرده است.

 

معرفی فیلم یادم تو را فراموش

 

معرفی فیلم ” یادم تورا فراموش “

یادم تو را فراموش فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی و نویسندگی پیمان عباسی محصول سال ۱۳۹۴ است با بازی حسین یاری,  میترا حجار,  ماه چهره خلیلی,  مازیار فلاحی,  بیتا عطشانی,  غزل یگانگی,  آزاده مهدی زاده,  خشایار راد است، این فیلم براساس داستانی واقعی از زندگی فوتبالیست مشهور ایران ساخته شده است، در خلاصه داستان آن آمده است: دامون مربی بر کنار شده یکی از باشگاه‌های پرطرفدار با دختری که سال‌ها پیش با او ارتباط داشته روبه‌رو می‌شود.

 

احتمال توقیف فیلم

 

احتمال توقیف این فیلم

با توجه به شباهت‌ «یادم تورا فراموش» با زندگی ناصر محمدخانی و شهلا جاهد، این بازیکن سابق فوتبال ضمن مراجعه به دادگاه خواستار توقف اکران فیلم شد. ناصر محمدخانی علاوه بر علی عطشانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی به دادگاه فرهنگ و رسانه شکایت کرده است. با این شرایط هر لحظه ممکن است فیلم «یادم تورا فراموش» که از سال ۹۴ تاکنون در انتظار اکران بوده، بعداز چند روز اکران، توقیف شود.

 

میترا حجار و حسین یاری

نظرات