روش های آسان برای فراموش کردن گذشته تلخ

0

روش های آسان برای فراموش کردن گذشته تلخ

فراموش کردن گذشته تلخ / چند راه مفید و موثر برای فراموش کردن گذشته بسیاری از افراد هنوز غرق در خاطرات گذشته هستند و هر روز تجربیات تلخ زندگی شان را مرور می کنند که مرور این خاطرات باعث غافل شدن فرد از زندگی حال و در نتیجه باعث تلخ شدن زندگی حال و آینده اش می شود که با کمک چند ترفند ساده می توانید تجربیات تلخ گذشته را برای همیشه در ذهن تان از بین ببرید.

فراموش کردن گذشته تلخ

روش های فراموشی گذشته تلخ
همه افراد از گذشته خود خاطرات تلخی دارند که نمی خواهند آن ها را به یاد آورند که بهتر است برای فراموشی تجربیات تلخ زندگی به فکر چاره ای باشید که در این مقاله شما را با روش های خداحافظی با گذشته تلخ آشنا خواهیم کرد:

درد و دل کردن با خودتان یا دیگران :
پیش از خلاص شدن از تجربیات تلخ گذشته بهتر است منشا اصلی آن را بدانید و به خاطر داشته باشید که سرکوب کردن یک خاطره راه مناسبی جهت فراموش کردن نیست بلکه می توانید در مورد آن خاطره تلخ با یک نفر صحبت کرده و در صورتی که این کار برای تان سخت است یک دفتر خاطره برداشته و همه آنچه که در ذهن تان می آید را بنویسید استفاده از این ترفند بسیار تاثیر گذار است.

تجربه کردن کارهای جدید و تازه:
به منظور فراموشی تجربیات تلخ گذشته خود را به انجام کارهای جدید مشغول کنید مثلا یک هنر جدید و یا یک سرگرمی جدیدی را شروع به یاد گرفتن کنید.

بخشیدن خودتان:
از مهم ترین راهکارهایی که در جهت فراموش کردن گذشته تلخ به کار برده می شود بخشیدن خود است بنابراین در صورتی که در گذشته مرتکب خطای شده اید خودتان را ببخشید و فکرتان را مشغول آن نکنید زیرا، فکر کردن هیچ تاثیر نخواهد داشت و گذشته ها گذشته.

مدیریت کردن افکارتان:
برای فراموش کردن خاطرات بد زندگی تان سعی کنید افکارتان را مدیریت کرده و به ترک عادت فکر کردن به گذشته اقدام کنید همچنین هنگامی که به گذشته فکر می کنید بلافاصله افکارتان را به زمان حال برگردانید و اگر همیشه بر روی چیزهای منفی که در گذشته تجربه کرده اید فکر کنید در نتیجه زندگی تان در جهت منفی پیش می رود.

فراموش کردن گذشته تلخ

اعتماد کردن به گذشت زمان:
همانطور که می دانید زمان حلال مشکلات می باشد فراموش کردن گذشته به گذشت زمان بیشتر از هر چیز دیگری نیاز دارد زیرا، با مرور زمان زخم های گذشته بهبود می یابند و اثرات کم رنگی از خود بر جای می گذارند.

برقرار کردن ارتباطات جدید
می توانید برای فراموش کردن خاطرات تلخ گذشته در ذهن تان دوستان جدیدی برای خود پیدا کنید و به منظور کنار آمدن با گذشته تان درباره آن با دوستان تان صحبت کنید.

تعیین هدف برای خودتان:
از موثرترین راه های فراموش کردن خاطرات تلخ گذشته مشخص کردن اهداف برای آینده است و باید بدانید شما می توانید به چیز های بزرگتری در زندگی تان دست پیدا کنید و برای خودتان اهداف بلند و کوتاه مدت تعیین نمایید و برای رسیدن به هر کدام زمان مشخصی به خودتان دهید.

کنار گذاشتن برخی از دوستان:
گاهی پیش آمده است که با کسانی دوست هستید که به جز به عقب انداختن شما هیچ قدم مثبتی در زندگی تان برنداشته اند بنابراین در صورتی که احساس کردید این رابطه دوستی باعث به تاخیر انداختن اهداف تان می شود بهتر است با آن قطع ارتباط کنید زیرا، شما تصمیم دارید بر روی چیزهای مثبت فکر کنید و بهتر است خودتان را متمایز کنید و فاصله خود را با افرادی که همیشه باعث به خاطر آوردن تجربیات تلخ زندگی تان می شود رعایت کنید.

فراموش کردن گذشته تلخ

نکاتی در رابطه با فراموش کردن خاطرات گذشته

  • به خاطرات تان احترام بگذارید و در مورد آن ها صحبت کنید و آن ها را بنویسید.
  • با افرادی که در خاطرات گذشته همراه شما بودند صحبت کنید.
  • به اشتباهات گذشته تان اعتراف کرده و گردن بگیرید و با آن کنار آیید.
  • غرورتان را کنار گذاشته و از افرادی جهت حل این مشکل کمک بخواهید.
  • احساس واقعی خود را با دوستان صمیمی تان بازگو کنید.
  • از افرادی که به آن ها آسیب زده اید طلب بخشش نمایید.

نظرات