بیوگرافی و عکسهای سردار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس + ماجرای درگذشت

0

بیوگرافی و عکسهای سردار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس

سردار محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس متولد ۱۳۳۵ در اصفهان می باشد که در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر ایست قلبی در گذشت ،در ادامه در مجله اینترنتی حرف تازه با ماجرای درگذشت و علت فوت و سوابق و بیوگرافی کامل شخصی خانواده و نظامی سردار حجازی جانشین جدید فرمانده سپاه قدس و تصاویر و فعالیت ها و سن و تحصیلات ایشان آشنا شوید

بیوگرافی و عکسهای سردار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس

بیوگرافی سردار محمد حجازی

سردار حجازی جانشین جدید فرمانده نیروی قدس در سال ۱۳۳۵ در اصفهان به دنیا آمده است. او در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و در گذشت.

سردار حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس

سردار سرتیپ پاسدار حجازی طی حکمی از سوی فرمانده کل سپاه سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد.

علت فوت و درگذشت سردار حجازی

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از درگذشت سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی، بر اثر عارضه قلبی خبر داد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به آگاهی مردم شریف قدرشناس می‌رساند، آیین‌های تشییع و تدفین پیکر پاک وی در چارچوب تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد پذیرفت

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از عروج سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بر اثر عارضه قلبی خبر داد.

ادعای محمدمهدی همت درباره علت فوت سردار حجازی

اما محمد مهدی همت فرزند شهید همت در انتهای پیام تسلیت خود به رهبر انقلاب با به کار بردن #شهید_سید_محمد_حجازی خبرساز شد او در پیام خود مدعی شد که علت در گذشت سردار حجازی عارضه قلبی نبوده و نیست..

تحصیلات و سوابق تحصیلی

وی فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و دانش آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و همچنین عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) است.

سوابق نظامی و فعالیت ها

سردار حجازی از بدو تشکیل سپاه پاسداران به عضویت نظام درآمد و در سال‌های دفاع مقدس، مسئولیت اعزام نیرو به جبهه های جنوب را بر  عهده داشت.
از جمله سوابق نظامی و مسولیت های ایشان، جانشینی فرمانده سپاه منطقه چهارم کشوری، جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه های میانی و غربی و جانشینی فرمانده قرارگاه قدس سپاه از جمله سوابق او در دوران دفاع مقدس را میتوان نام برد
همچنین در کارنامه سوابق ایشان معاونت هماهنگ کننده و معاونت نیروی انسانی و فرمانده نیروی مقاومت بسیج به چشم میخورد

تصاویر سردار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس

وی در سال ۱۳۸۶ طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا به سمت رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب و در سال ۱۳۸۷ به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه مشغول به کار شد. مسئولیت معاونت آماد و پیشتیبانی تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح از دیگر سوابق حجازی در نیروهای مسلح است.

عکسهای سردار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس

مسئولیت‌ ها و سوابق اجرایی

• ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری
• جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی
• جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه
• معاون هماهنگ کننده نیروی مقاومت بسیج
• رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ کننده فرمانده کل سپاه
• جانشین فرمانده کل سپاه
• جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران
• مسئولیت سپاه در لبنان
• جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیفات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح

عکسهای سردار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس

ناگفته نماند که بعد از شهادت سردار سلیمانی ،سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی مسئولیت جانشینی نیروی قدس سپاه را بر عهده داشت که به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد

قاآنی سیزدهم دی ماه امسال در پی شهادت سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

عکسهای شخصی سردار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس

سردار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس کیست؟

نظرات