بیوگرافی و عکسهای سردار حاج علی فضلی + زندگی شخصی و نظامی

0

بیوگرافی و عکسهای سردار حاج علی فضلی + زندگی شخصی و نظامی

سردار علی فضلی نظامی و از فرماندهان و جانبازان دلیر ایران معروف به حاج علی است که در سال ۱۳۴۰ در تویسرکان به دنیا آمده است
در ادامه به بیوگرافی و زندگینامه کامل شخصی و سیاسی و مبارزات و نحوه جانبازی و سوابق و درجه نظامی سردار فضلی و همسر و تعداد فرزدانش را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی سردار علی فضلی

سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین در سال ۱۳۴۰ در تویسرکان همدان به دنیا آمده است

بیوگرافی و عکسهای سردار علی فضلی

سوابق و فعالیت ها

سردار فضلی در سال ۱۳۵۸ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ ایران و عراق از فرماندهان میانی سپاه بود و در اغلب عملیات‌های اصلی سپاه، حضوری فعال داشت و دلاوری و خدمات شایان توجهی انجام داد
درجه وی سرتیپ پاسدار و تاکنون فرماندهی در تیپ ۳۳ المهدی, تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله, لشکر ۱۰ سیدالشهدا, سپاه سیدالشهدا را بر عهده داشته و نشان فتح (درجه ۳) را کسب کرده است

عکسهای سرتیپ پاسدار سردار علی فضلی

سردار فضلی از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۱ فرمانده تیپ ۳۳ المهدی و از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۲ فرمانده تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله بود و در فاصله سالهای ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ فرماندهی لشکر ۱۰ سیدالشهداء را برعهده داشت.
وی از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله بود و از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ نیز بعنوان معاون عملیات ستاد مشترک سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد.
او در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷ جانشین رئیس سازمان بسیج بود.

بیوگرافی سردار علی فضلی

همسر سردار علی فضلی

ایشان در بیست سالگی ازدواج بعد از مجورحیت ازدواج و تشکیل خانواده داده است

سوابق جنگی و جبهه

علی فضلی در سال ۱۳۴۰ در شهر تویسرکان به زاده شد و در ۶ سالگی به همراه خانواده به تهران نقل مکان کرد
او پس از وقوع انقلاب، در سال ۱۳۵۸ دیپلم گرفت.

پس از اتمام دوره آموزشی، در پی بروز غائله خلق عرب، با همراهی گروهی راهی خرمشهر شد و با پایان یافتن موضوع خلق عرب در خوزستان، عازم کردستان شد.
با آغاز جنگ ایران و عراق بار دیگر راهی خوزستان شد و تا پایان جنگ، در جنوب ماند.

محروحیت و نحوه جانباز شدن

او در خلال عملیات والفجر ۸ از ناحیه چشم مجروح شد و در مجموع ۱۵ بار در طول جنگ ایران و عراق دچار مجروحیت گردید.

تصاویر رزمندگی سردار علی فضلی

منتخب چهره‌های ماندگار

حاج علی فضلی در پنجمین دوره همایش چهره‌های ماندگار که در سال ۱۳۸۴ برگزار شد، به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته شد.

وضعیت جسمانی و عمل جراحی

سردار «علی فضلی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) پس از انجام یک دوره شیمی‌درمانی، روز نوزدهم آذر امسال ۹۸ در یکی از بیمارستان‌های تهران مورد عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفت.

جراحات و صدماتی که سردار علی فضلی در دوران دفاع مقدس متحمل شد، باعث شد که ۲۱ سال پس از پایان جنگ سرانجام عمل پیوند مغز استخوان بر روی این شهید زنده دفاع مقدس انجام شود.

تصاویر جدید سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری امام حسین

شایعه شهادت سردار علی فضلی

طی روزهای گذشته و پس از انتشار خبر عمل جراحی حاج علی فضلی، شایعه‌ای در فضای مجازی با عنوان پیوستن حاج علی فضلی به یاران شهیدش منتشر شد که این خبر خیلی زود تکذیب شد

حاج علی فضلی در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس بیش از ۱۵ بار مجروح و شیمیایی شد.
یکی از نمونه‌های آن در زمان عملیات والفجر هشت در سال ۱۳۶۴ بود؛ زمانی که یک راکت در ۱۵ متری حاج علی فضلی به زمین اصابت کرد و همین باعث شد که ترکش‌های راکت، یکی از چشم‌هایش را از بین ببرد.

عکسهای سردار علی فضلی

حاج علی که با روحیه و منش بسیجی‌وار خود، بسیاری از دل‌ها را به خود شیفته کرده بود، پس از دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های همچون جانشینی سازمان بسیج مستضعفین و جانشینی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده گرفت.

عکس سردار علی فضلی و پدرش

تصاویر خانوادگی سردار علی فضلی

زندگینامه سردار علی فضلی

بیوگرافی سردار علی فضلی

عکس رزمندگی سرتیپ پاسدار حاج علی فضلی

عکسهای جوانی سردار علی فضلی

سردار علی فضلی کیست؟

نظرات