تمام خواص بلوط | درمان بیماری انگل با گیاه بلوط

0

خواص بلوط | درمان بیماری انگل با گیاه بلوط

خواص بلوط بسیاری از مردم نمی‌دانند علت بسیاری از بیماری‌هایی که به آن گرفتار می‌شوند انگل است. حتی اگر بیمار نیستید توصیه می‌کنیم این مقاله را در نت نوشت حتما مطالعه کنید.انگل‌ها خیلی خطرناک هستند آن‌ها را دست کم نگیرید و علائم وجود انگل در بدن را بشناسید.بسیاری از مردم نمی‌دانند علت بسیاری از بیماری‌هایی که به آن گرفتار می‌شوند انگل است. حتی اگر بیمار نیستید توصیه می‌کنیم این مقاله را در نت نوشت حتما مطالعه کنید.

خواص بلوط

درمان بیماری انگلی کبد با عصاره بلوط

انسان‌ها هم میزبان انگل‌ها هستند. موجودی مرموز، عامل بسیاری از بیماری‌ها که ریاکارانه خود را حتی لابلای سم‌های تولیدی اش پنهان می‌کند و حتی پزشکان هم در بیشتر موارد مجبور به آزمایش می‌شوند تا به وجود این موجود خطرناک پی ببرند.هیداتیدوزیس، یکی از بیماری‌های خطرناک جهان است که به‌واسطه مرحله لاروی کرم پهن انگلی به نام “اکینوکوکوس گرانولوزوس” در بافت ریه، کبد و حتی مغز ایجاد می‌شود.

این بیماری در بیشتر نقاط دنیا ازجمله ایران دیده می‌شود و جوامع درگیر را ازنظر بهداشتی و اقتصادی محتمل خسارات زیادی می‌کند. سگ و سگ‌سانان میزبان نهایی انگل یادشده محسوب می شوند و انسان به‌عنوان میزبان تصادفی، ممکن است با خوردن آب، سبزی‌ها و مواد غذایی آلوده به تخم انگل، مبتلا شود.اگرچه نوع بالغ این انگل در میزبان اصلی، تهدیدکننده حیات نیست، اما لارو آن در میزبان واسط با ایجاد کیست در بافت‌های مختلف می‌تواند موجب بیماری شدید و حتی مرگ شود.

خواص بلوط

به گفته صدیقه ندری، محقق گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و همکارش، نتـایج بررسی‌ها نشان می دهد عصاره گیاه بلوط در غلظت ۱۰۰۰ گرم بر لیتر می‌تواند تنها پس از ۵ دقیقه، پروتواسکولکس های موجود در ظروف آزمایشی را به‌طور کامل نابود کند. این نتایج در غلظت ۵۰۰ گرم بر لیتر نیز در مدت ۱۰ دقیقه حاصل شد. البته ادامه بررسی‌ها نشان داد که این عصاره در همان دو غلظت ذکرشده، برای از بین بردن کامل پروتواسکولکس ها روی بافت کبد، به مدت‌زمان بیشتری یعنی ۱۰ و ۲۵ دقیقه نیاز دارد.

خواص بلوط

بلوط درخت بومي در مناطق معتدله است و در ايران در جنگهاي كردستان ،‌لرستان و كهكلويه مي رويد . ارتفاع اين درخت در بعضي نواحي تا ۵۰ متر و قطر تنه آن به ۳ متر نيز مي رسد . برگهاي درخت بلوط پنجه اي و مانند انگشتان دست مي باشد . ميوه درخت بلوط كه به نام بلوط معروف است مانند فندق بوده و در پياله اي جاي مي گيرد

تركيبات شيميايي بلوط

پوست و برگ درخت بلوط داراي تانن ، قند ، اسيد گاليك ، اسيد ماليك ، كوئرسين Quercine ، موسيلاژ ، پكتين ،‌رزين و روغن است

خواص بلوط

خواص بلوط 

بلوط از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است خواص ميوه بلوط ميوه بلوط از قديم الايام مورد مصرف بوده و از آن به عنوان غذا استفاده مي كرده اند . حتي اگر آنرا خشك و در كرده و با در گندم مخلوط مي كنند و از آن نان تهيه مي نمايند . مي توان بلوط را بوداده و سپس آنرا در كرده و از آن چائي تهيه كرد . مقدر مصرف آن يك قاشق چايخوري در يك ليوان آب جوش مي باشد .اين دم كرده را مي توان براي مورد زير بكار برد . ۱٫بواسير را برطرف مي كند . ۲-اسهال ساده و اسهال خوني را رفع مي كند . ۳-درد معده و گاز معده را برطرف مي كند . ۴-براي رفع كم خوني موثر است . ۵-نرمي استخوان را درمان مي كند . ۶- براي تقويت عمومي بدن موثر است . ۷-براي درمان اسهال اطفال ،‌در بلوط را با كاكائو مخلوط كرده و دم كرده آنرا به اطفال مي دهند . خواص درخت بلوط براي استفاده از پوست درخت بلوط يم توان آنرا در كرده و با عسل مخلوط كنيد و يا اينكه يك قاشق در آنرا در يك ليوان آبجوش ريخته و به مدت ۱۰ دقيقه دم كنيد .

۱- خونريزيها را متوقف مي سازد . ۲-درمان كننده بواسير خوني است . ۳-خاصيت ضد عفوني درد . ۴-ادرار را زياد مي كند . ۵-ترشحات زنانه را از بين مي برد . مصارف خارجي پوست درخت بلوط براي استفاده خارجي از جوشانده پوست درخت استفاده مي شود . بدين منظور بايد ۱۵ گرم پوست درخت را در يك ليتر آب جوش ريخته و بگذاريد به آرامي بجوشد تا حجم آن به دو سوم تقليل يابد . از اين جوشانده مي توان بعنوان كمپرس استفاده كرد و يا آنرا در وان حمام ريخته ودر آن ساتراحت نمود .

خواص بلوط

۱)خون مردگي را درمان مي كند . ۲)اگزما را از بين مي برد. ۳)براي درمان بيماريهاي پوستي در وان حمام كه در آن جوشانده پوست درخت بلوط را ريخته ايد به مدت يكربع ساعت استراحت كنيد . ۴)اگر واريس دريد اين قسمتها را با جوشانده پوست بلوط كمپرس كنيد . گز علفيدر اثر نيش زدن حشره اي مخصوص به برگ و يا شاخه هاي درخت بلوط ماده اي به بيرون تراوش مي كند كه در اثر مجاورت با هوا سفت شده و به صورت دانه هايي به قطر ۲ سانتيمتر بر روي ساقه و يا برگ ظاهر مي شود . براي استفاده از گز شاخه هاي درخت را تكان مي دهند تا دانه هاي گز به زمين بريزد . البته اين دانه ها مخلوط با برگ و پوسته درخت است كه بايد تميز شود . گز علفي از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است .

براي استفاده طبي از گز علفي مي توان آنرا با عسل مخلوط كرد و يا جوشانده آنرا تهيه نمود .( ۵۰ گرم در يك ليتر آب جوش ) خواص گز علفي۱)قابض است . ۲ ) خونريزيها را متوقف مي سازد . ۳)مقوي معده است . ۴)تقويت كننده دستگاه تنفسي است . ۵)سينه را نرم و صدا را صاف مي كند . ۶)سرفه ها را برطرف مي كند . ۷)تنگي نفس را درمان مي كند. ۸)براي معالجه بواسير گز علفي را با عسل مخلوط كرده و بر روي بواسير بگذاريد . مضرات : مضرات خاصي براي آن بيان نشده است .

نظرات