بیوگرافی و عکسها و سوابق سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه

1

بیوگرافی و عکسها و سوابق سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه را بشناسید ، در ادامه بیوگرافی شخصی و نظامی و سیاسی و سوابق و عکسهای سردار حاجی زاده را در مجله حرف تازه بخوانید

بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده

سردار امیرعلی حاجی زاده نظامی و فرمانده هوافضای سپاه در ۹ اسفند ۱۳۴۰ در تهران به دنیا امده و و عضو نیرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌اکنون فرمانده نیروی هوافضای سپاه را بر عهده دارد

سردار امیرعلی حاجی زاده

سالهای فعالیت

سال و طول خدمت ایشان از سال ۱۳۵۹-تاکنون بوده و درجه سرتیپ پاسدار و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران و از فرماندهان جنگ ایران و عراق است

سوابق و قعالیت ها

وی فعالیت در سپاه پاسداران را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق، از نیروهای تک‌تیرانداز سپاه بود و در اغلب عملیات گسترده، همچون عملیات‌ کربلای ۴ و کربلای ۵، والفجر مقدماتی و والفجر ۸ حضور داشت.

پس از شکل‌گیری نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مهرماه ۱۳۸۸ حاجی‌زاده بعنوان نخستین فرمانده این نیرو منصوب شد و کماکان نیز مسئولیت فرماندهی این نیرو را برعهده دارد.

بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه

وی همچنین برای مدت ۳ سال، و پس از غلامرضا یزدانی بعنوان فرمانده پدافند هوایی سپاه، فعالیت می‌کرد
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی از سال ۱۳۸۸ با تشکیل نیروی هوافضای سپاه فرماندهی این نیرو را برعهده دارد.

حضور در جبهه و تک تیرانداز

سردار حاجی زاده از جمله نیرو‌های نظامی حاضر در دوران دفاع مقدس است. او در دهه ۶۰ به عنوان تک تیرانداز در نبرد علیه نیرو‌های بعثی حاضر می‌شد و شرکت در عملیات هایی، چون کربلای ۴، کربلای ۵، والفجر مقدماتی و والفجر ۸ را در کارنامه دارد.

پدرس سردار،حاج محمد تقی حاجی زاده در سال ۹۷ به دیار باقی شتافت

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه کیست

گفتگوی سردار حاجی زاده درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اپراتور پدافند درخواست می‌کند پروازها متوقف شود؛ چندین بار هم تقاضا کردیم فضای کشور از پروازها متوقف و اصطلاحا فضا «CLEAR» شود.

آرزوی مرگ می‌کردم

حادثه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را وقتی در غرب کشور بودم، بعد از اجرای عملیات ضربتی موشکی علیه پایگاه‌های آمریکا شنیدم و موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده واقعاً برای خودم آرزوی مرگ می‌کردم؛ ای کاش می‌مُردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.

یک عمر خودمان را پیش مرگ مردم کردیم

ما یک عمر خودمان را پیش مرگ مردم کردیم و امروز هم آبرویمان را با خداوند متعال معامله می‌کنیم و در این شرایط سخت در مقابل دوربین‌ها ظاهر شدیم تا توضیح دهیم.

بررسی و ارزیابی سقوط هواپیما از سوی قوه قضائیه

این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضائیه انشاالله بررسی و ارزیابی خواهد شد و اطلاعات کامل می‌شود؛ همین ابتدای صحبت عرض می‌کنم گردن ما از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی مسئولان بگیرند ما مطیع اجرای آن هستیم.

تقاضا کردیم فضای کشور از پروازها متوقف شود

اپراتور اظهار می‌کند پروازها متوقف شود؛ چندین بار تقاضا کردیم فضای کشور از پروازها متوقف شود که اصطلاحاً می‌گویند فضا باید «CLEAR» شود.

در آن لحظاتی که این اتفاق می‌افتد این سامانه در فاصله ۱۹ کیلومتر مواجه می‌شود با یک هدف که کروز تشخیص داده می‌شود.

من درغرب کشور بودم

وی افزود: به من گفته بودند که یک هدف را زده‌ایم اما تقارن این موضوع با سقوط هواپیمای مسافربری من را به شک انداخت. من درغرب کشور بودم و بلافاصله به سمت تهران حرکت کردم ولی در بین راه با مسئولین تماس گرفتم و گفتم که این اتفاق افتاده است و من احتمال بالا می‌دهم که هواپیمای خودی را زده باشیم.

تا به تهران برسم دیدم که ستاد کل نیروهای مسلح یک تیم بررسی حادثه تشکیل داده و این تیم به کسانی که دخیل در این موضوع بودند را قرنطینه کردند.

بخش هوانوردی هیچ مسئولیتی نداشته و هیچ چیزی از آنها خواسته نشده بوده است، هر مشکلی هست به نیروهای مسلح بازمی‌گردد.

هر خطا و مشکلی هست به نیروهای مسلح باز می‌گردد. بخش دولتی، کشوری و شرکت فرودگاه‌ها هیچ قصور و تقصیری ندارند.

عکسهای سردار امیرعلی حاجی زاده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: ما اجازه نداشتیم چیزی به کسی بگوییم. ما اطلاع رسانی کرده بودیم و لازم بود شرایط و موضوع مورد بررسی قرار گیرد اما اینکه چند روز طول کشید تا خبررسانی شود، به این خاطر نبوده که کسی بخواهد موضوع را کتمان کند.

عکسهای سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه

سردار امیرعلی حاجی زاده

تصاویر و سوابق سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه

نشست خبری سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه

سردار امیرعلی حاجی زاده

سردار امیرعلی حاجی زاده

1 دیدگاه در “بیوگرافی و عکسها و سوابق سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه

  1. Zahra گفت:

    جانم فدایت سردار عزیز، جانم فدایت

نظرات