حضور بی حجاب میترا حجازی پور در مسابقات شطرنج جهانی

0

حضور بی حجاب میترا حجازی پور در مسابقات شطرنج جهانی

میترا حجازی پور عضور تیم ملی ایران در مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق‌آسای جهان به میزبانی مسکو، بدون حجاب اسلامی به مصاف حریفانش رفت.

میترا که عنوان استاد بزرگ زنان را در سال ۲۰۱۵ به دست آورده‌، از رده خردسالان تا بزرگسالان دارای مجموعه‌ای از افتخارات جهانی و قاره‌ای است. از جمله می‌توان به دو بار نایب قهرمانی نونهالان جهان، نشان نقره ۲۰۱۰ جوانان جهان و قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.

میترا حجازی پور

میترا حجازی‌پور همچنین در مسابقات دانشجویان جهان، بازی‌های آسیایی و جام ملت‌های آسیا نیز مدال‌آور بوده است. او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ در همه ادوار المپیاد جهانی شطرنج برای تیم ملی ایران بازی کرده.

خانم حجازی‌پور در فرانسه تحصیل می‌کند و ستاره تیم شطرنج برست است. او در رقابت‌های جهانی و در بخش سریع، توانست سوزان (دانمارک) النا تومیلووا، تاتیانا بوگومیل و ماریا نوساچه‌وا (روسیه) و نانجید (مغولستان) را از پیش رو بردارد.

در رقابت‌های برق آسا نیز در گام اول توانست هاریکا دروناوالی قهرمان سال ۲۰۱۵ جهان از هندوستان را شکست دهد. آنا اوشه‌نینا (اوکراین) قهرمان دو دوره جهان نیز به این نماینده پرسابقه و سرشناس تیم ملی ایران باخت.

در این مسابقات علیرضا فیروزجا با ، به نام فدراسیون جهانی مبارزه کرد.

میترا حجازی پور

عکس بی حجاب میترا حجازی پور

واکنش فدراسیون شطرنج به حضور بدون حجاب شطرنج‌باز ایرانی در مسابقات جهانی

🔹برخی خبرگزاری ها گزارش دادند که «میترا حجازی‌پور عضور تیم ملی ایران در مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق‌آسای جهان به میزبانی مسکو، بدون حجاب اسلامی به مصاف حریفانش رفت».

رئیس فدراسیون شطرنج در واکنش به این خبر به تسنیم گفت:
🔹ما برای حجازی پور معرفی‌نامه کشور ایران را صادر نکرده بودیم و او به صورت آزاد در این مسابقات شرکت کرد. حجازی پور مدت هاست که در مسابقات داخلی ایران شرکت نمی‌کند.

🔹پهلوان زاده افزود: معرفی‌نامه ایران برای این مسابقات فقط برای آتوسا پورکاشیان و سارا خادم الشریعه به “فیده” ارسال شد و فقط همین دو نفر نمایندگان کشورمان بودند.

نظرات