برنامه و ساعت بازیهای والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰

0

برنامه و ساعت بازیهای والیبال انتخابی المپیک

مسابقات والیبال درون قاره‌ای انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گروه مردان، از ۱۵ دی ماه در حالی آغاز می‌شود که ۲۹ کشور در تلاش برای کسب پنج سهمیه باقی مانده مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، سی و دومین دوره بازی‌های المپیک، سال آینده به میزبانی شهر توکیو در ژاپن برگزار می‌شود و ورزش والیبال، پانزدهیمن حضور خود در این رویداد مهم ورزشی را تجربه خواهد کرد.

والیبال انتخابی المپیک

والیبال از مسابقات المپیک ۱۹۶۴ توکیو به رشته‌های این بازی‌ها افزوده شد و در سال ۲۰۲۰، پانزدهمین حضور خود را در این رویداد مهم ورزشی تجربه خواهد کرد. این رشته ورزشی، در دو گروه مردان و زنان المپیکی و با حضور ۱۲ تیم در هر گروه پیگیری می‌شود.

در سال‌های ۱۹۶۴، ۱۹۶۸، ۱۹۷۶، ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ رقابت‌های والیبال مردان و زنان المپیک با حضور ۱۰ تیم در هر گروه برگزار شده است اما در دیگر دوره‌ها، این مسابقات با حضور ۱۲ تیم در هر گروه مردان و زنان پیگیری شده است.

برنامه بازیهای والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰

در جدول زیر میتوانید تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی ایران را در مسابقات انتخابی المپیک را ملاحظه کنید:

والیبال انتخابی المپیک

تلاش ۲۹ کشور برای پنج سهمیه مردان

مسابقات والیبال درون‌قاره‌ای انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گروه مردان اروپا از ۱۵ دی ماه در حالی در شهر برلین آلمان آغاز می‌شود که ۲۹ کشور در پنج منطقه مهم جهان، در تلاش برای کسب پنج سهمیه باقی مانده‌ مهمترین رویداد ورزشی جهان هستند.

تا کنون حضور هفت تیم ملی والیبال مردان ژاپن (میزبان)، برزیل، آمریکا، ایتالیا، لهستان، روسیه و آرژانتین در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قطعی شده است.

از پنج سهمیه دیگر نیز تا ۲۲ دی ماه رونمایی می‌شود که تیم ملی والیبال مردان ایران نیز از جمله این تیم‌ها است که برای کسب این سهمیه تلاش می‌کند. ملی‌پوشان کشورمان از ۱۷ تا ۲۲ دیماه در رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا در کشور چین شرکت می‌کنند تا با کسب مقام قهرمانی این مسابقات، برای دومین بار سهمیه بازی‌های المپیک را به دست آورند.

فهرست مناطق و کشورهای در تلاش برای کسب سهمیه المپیک در گروه مردان والیبال به قرار زیر است:

قاره آسیا (AVC): در این منطقه ۸ تیم در دو گروه از ۱۷ تا ۲۲ دی ماه در شهر جیانگمن چین به مصاف یکدیگر می‌روند. گروه نخست شامل تیم‌های چین، ایران، قزاقستان و چین‌تایپه است و تیم‌های استرالیا، هند، کره‌جنوبی و قطر نیز در گروه دوم این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر می‌روند.

قاره اروپا (CEV): در این منطقه نیز ۸ تیم در دو گروه از ۱۵ تا ۲۰ دی ماه در شهر برلین آلمان به مصاف یکدیگر می‌روند تا قهرمان این رقابت‌ها، سهمیه قاره سبز را از آن خود کند.

گروه نخست این رقابت‌ها شامل تیم‌های بلژیک، جمهوری چک، آلمان و اسلوونی است و تیم‌های بلغارستان، فرانسه، هلند و صربستان نیز در گروه دوم این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر می روند.

منطقه آمریکای مرکزی (NORCECA): چهار تیم کانادا، کوبا، مکزیک و پورتوریکو از ۲۰ تا ۲۲ دی ماه در شهر ونکوور کانادا به مصاف یکدیگر می‌روند تا قهرمان این رقابت‌ها، دیگر سهمیه مسابقات والیبال مردان المپیک را به دست آورد.

قاره آفریقا (CAVB): در این قاره پنج کشور الجزایر، کامرون، مصر، غنا و تونس در تلاش برای کسب یک سهمیه المپیک هستند که رقابت‌های این منطقه، از ۱۶ تا ۲۲ دی ماه در شهر قاهره پایتخت مصر برگزار می‌شود.

منطقه آمریکای جنوبی (CSV): شهر سانتیاگو در کشور شیلی، دیگر میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک است که تیم‌های شیلی، کلمبیا، پرو و ونزوئلا برای آخرین سهمیه مسابقات والیبال مردان المپیک، به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

شاگردان شعبانیان در آزمون سخت المپیک

مسابقات والیبال درون قاره‌ای انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گروه زنان نیز از ۱۴ دی ماه، در حالی در کشور کامرون آغاز می‌شود که ۲۸ کشور از جمله ایران، در پنج منطقه مهم جهان برای کسب پنج سهمیه باقی مانده مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان تلاش می‌کنند.

تا کنون حضور هفت تیم ژاپن (میزبان)، صربستان، چین، آمریکا، برزیل، روسیه و ایتالیا در رقابت‌های والیبال زنان المپیک ۲۰۲۰ توکیو قطعی شده است.

تیم ملی والیبال بانوان ایران نیز یکی از تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های انتخابی المپیک است که شاگردان میترا شعبانیان آزمون سختی در این مسابقات خواهند داشت.

رقابت‌های انتخابی المپیک در منطقه آسیا با حضور هفت تیم از ۱۷ تا ۲۲ دی ماه به میزبانی شهر ناخون راتچاسیما در کشور تایلند برگزار می‌شود که تیم ملی والیبال بانوان ایران در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های اندونزی، قزاقستان و کره‌جنوبی همگروه است. تیم‌های استرالیا، چین تایپه و تایلند نیز در گروه یک این مسابقات با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

فهرست مناطق و کشورهای در تلاش برای کسب سهمیه المپیک در گروه زنان والیبال به قرار زیر است:

قاره آسیا (AVC): 7 تیم در دو گروه

گروه اول: استرالیا، چین تایپه و تایلند

گروه دوم: ایران، اندونزی، قزاقستان و کره جنوبی

قاره اروپا (CEV): 8 تیم در دو گروه

گروه اول: جمهوری آذربایجان، بلغارستان، هلند و لهستان

گروه دوم: بلژیک، کرواسی، آلمان و ترکیه

منطقه آمریکای مرکزی (NORCECA): چهار تیم کانادا، جمهوری دومینیکن، مکزیک و پورتوریکو

قاره آفریقا (CAVB): پنج کشور بوتسوانا، کامرون، مصر، کنیا و نیجریه

منطقه آمریکای جنوبی (CSV): آرژانتین، کلمبیا، پرو و ونزوئلا

نظرات