بیوگرافی و عکسهای خداداد عزیزی و همسر و فرزندانش

12

بیوگرافی و عکسهای خداداد عزیزی و همسر و فرزندانش

امروز به بهانه حضور خداداد عزیزی در برنامه دورهمی بیوگرافی کامل و عکسهای دیدنی از این بازیکن را در سایت قرار داده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرید

خداداد عزیزی

بیوگرافی خداداد عزیزی

خداداد عزیزی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۰ – فریمان) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است.

او ۴۷ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داده و ۱۱ گل نیز به ثمر رسانده‌است. او در سال ۱۹۹۶ به عنوان بازیکن برتر کنفدراسیون فوتبال آسیا و در همان سال به عنوان بهترین و ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا انتخاب شد نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ داشت.

او متولد روستای چشمه ایلخی از توابع فریمان در استان خراسان رضوی است که همراه خانواده‌اش در سن شش سالگی به مشهد مهاجرت کرد. خداداد در محله کوی رضائیه مشهدزندگی می‌کرد. در کودکی با کفشهای لنگه به لنگه فوتبال بازی می‌کرد. در سن ۱۴ سالگی به همراه برادرش به کار بنایی می‌پرداخت تا هزینه زندگی خود را تأمین کند؛ و سرانجام مادرش را به دلیل عدم توانایی مالی برای درمان سرطان در سال ۶۹ از دست داد. او دارای یک دختر به نام فاطمه و یک پسر به نام امیرحسین است.

همسر خداداد عزیزی

خداد عزیزی با اینکه سالهاست متاهل است و دو فرزند نیز دارد ولی عکسی از همسر وی هیچگاه منتشر نشده است و اطلاعات زیادی در مورد ازدواجش وجود ندارد. البته برخی رسانه از خانمی داخل عکس قدیمی زیر به عنوان همسر خداداد معرفی کردند که این خبر درست نیست!

خداد یک فرزند پسر به نام امیر حسین و یک دختر به نام فاطمه دارد که در زیر میتوانید عکسهایشان را ببینید

خداداد عزیزی

امیرحسین عزیزی پسر خداداد

خداداد عزیزی

فاطمه دخترش و پدرش

آغاز زندگی فوتبالی (بازیکنی)

عزیزی فوتبال حرفه‌ای را با تیم ابومسلم آغاز کرد، در سال ۱۳۷۱ برای گذراندن سربازی به فتح تهران پیوست. از سال ۱۳۷۴ به بهمن پیوست در سال ۱۳۷۵ به عنوان بازیکن کمکی برای پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا بازی کرد و پس از درخشش در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ و انتخاب به عنوان ارزشمندترین بازیکن این مسابقات و چندی بعد کسب عنوان بهترین بازیکن سال کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم فوتبال کلن در دسته اول بوندس لیگا آلمان پیوست.

خداداد عزیزی

در جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ خداداد ۲۵ ساله بالاخره به قله فوتبال خود رسید. وقتی با علی دایی یک زوج رویایی تشکیل داد و معمار پیروزی ۳- صفر بر عربستان و ۶-۲ بر کره جنوبی شد. گلی که او با دریبل سه بازیکن به عربستان زد از آن لحظت خوش تاریخ فوتبال ماست.

تاثیر عزیزی در آن مسابقات به حدی بود که همان سال به عنوان بازیکن سال آسیا شناخته شد. آن تیم به مسابقات انتخابی جام جهانی رفت اما یک اتفاق عجیب در این تیم افتاد. مایلی کهن سرمربی تیم با بهانه های باورنکردنی عزیزی را از ترکیب بیرون می گذاشت و مدیرروستا را به او ترجیح می داد! انتقادات سخت رسانه ها نیز فایده ای نداشت و مرد سال آسیا چندین بازی را روی نیمکت نشست.

با برکناری مایلی کهن پس از شکست از قطر و حضور ویرا، عزیزی جایگاه خود را به عنوان مکمل دایی پس گرفت. در بازی پلی آف برابر ژاپن او فوق العاده بودو یک گل زد و یک پاس گل داد اما کار آن تیم به بازی مشهور ملبورن رسید و در آنجا بود که عزیزی ناگهان بزرگترین قهرمان ورزشی کشور شد. وقتی روی پاس علی دایی در رویارویی با بوسنیچ با ضربه ای فنی گل صعود ایران را به ثمر رساند تا شعار خداداد عزیزی داروی هر مریضی شکل بگیرد.

خداداد این دوران در کنار عابدزاده و جلوتر از دایی، محبوبترین ورزشکار ایران بود. در جام جهانی، عزیزی در حد انتظار ظاهر شد، به خصوص در بازی با یوگسلاوی که با تکنیک خود بارها هافبک های حریف را از بازی خارج کرد. او در این سال ها در کلن آلمان بازی می کند اما مشاجره اش با سرمربی سرشناس تیم و نزاعش با یک طرفدار، پرونده او را در آلمان می بندد. او سال بعد در بازی دوستانه با آمریکا یک بار دیگر تکنیک خود را با گذشتن از سه آمریکایی غول پیکر و ارسال پاسی که توسط مهدوی کیا به گل تبدیل شد به نمایش می گذارد.

او در سال ۱۹۹۷ به تیم منتخب آسیا دعوت شد تا در مقابل منتخب جهان قرار بگیرد. منتخب آسیا در این بازی پنج بر سه شکست خورد، اما عزیزی یکی از گل‌های آسیا را به ثمر رساند.

خداداد تا سال ۲۰۰۰ در کلن بازی کرد و پس از آن یک فصل در سن‌خوزه ارث‌کوئیکز در ام‌ال اس لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکای شمالی و یک فصل در النصر در لیگ امارات بازی کرد و در سال ۱۳۸۰ در بازگشت به ایران به تیم پاس تهران پیوست. اختلاف او با میروسلاو بلاژویچ سرمربی تیم ملی باعث شد تا از ترکیب تیم ملی برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کنار گذاشته شود.

عزیزی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ در ترکیب تیم ملی چند بار به میدان رفت و در بازی سرنوشت ساز ایران و قطر در قطر، گل پیروزی ایران را به ثمر رساند.

او پس از آن در سال ۱۳۸۴ برای تیم دسته اولی عقاب و در نیم‌فصل دوم لیگ ۸۵–۱۳۸۴ برای تیم راه‌آهن توپ زد و پس از آن از بازیکنی فوتبال خداحافظی کرد.

زندگی فوتبالی (مربیگری)

عزیزی پس از خداحافظی از فوتبال توسط تیم ابومسلم به عنوان رئیس سازمان فوتبال انتخاب شد و بعد به مربیگری و در نهایت سرمربیگری تیم رسید، اما اختلافات او با مدیران باشگاه، صراحت لهجه و نتایج ضعیف تیم موجب شد تا در ابتدای لیگ ۸۶ از سرمربیگری تیم اخراج شود. یکی از عجیب‌ترین اقدامات او در دوران هدایت ابومسلم بیرون آوردن یکی از بازیکنان از ترکیب و ده‌نفره کردن تیم بود.

عزیزی در همان سال در اولین دوره المپیاد ایرانیان دوباره به زمین چمن بازگشت و به عنوان کاپیتان تیم استان خراسان رضوی برای این تیم به میدان رفت.

او پس از آن مدیر فنی تیم دسته اولی پیام خراسان شد و توانست این تیم را به لیگ برتر کشور بیاورد، او در هفته‌های آغازین فصل ۸۷–۸۸ مربیگری این تیم را برعهده داشت که به دلیل مشکلات مالی تیم از فعالیت خود کناره گرفت.

در بازی با تیم ملی استرالیا، پس از یک ماراتن طولانی برای رسیدن به جام جهانی ۹۸ فرانسه، خداداد عزیزی برای تیم ملی ایران گلزنی کرد (یک گل در بازی رفت و یک گل در بازی برگشت) و از آن تاریخ به بعد لقب غزال تیزپای آسیا را گرفت. هرچند که نتیجه بازی ۸ آذر ۱۳۷۶ خورشیدی با تساوی ۲–۲ خاتمه یافت، ولی به علت صعود تیم ایران به جام جهانی برای خیلی از ایرانی‌ها از برد شیرین‌تر بود و باعث شادی و پایکوبی در سطح شهرهای ایران شد.

خداداد عزیزی

 

خداداد عزیزی

ماجرای درگیری هایش با علی دایی :

بعضی از رسانه ها از قول خود خداد عزیزی در مورد درگیری هایش با علی دایی این چنین نوشتن :

«یک بار سر یک نوار کاست بود که سه روز یک نوار کاست ترکی توی ماشین بود در آمریکا که من شکوندم و انداختم بیرون، علی گفت چرا این کار رو کردی؟ گفتم بابا فقط تو که توی این اتوبوس نیستی ما هم هستیم. اون گفت تو غلط کردی شکوندی، من هم گفتم خودت غلط کردی در همین حد … بعد هم بازی با استرالیا که سر ناهار نشسته بودیم.

یک روز قبل از بازی بود. سر ناهار دور یک میز بودیم که ما داشتیم می خندیدیم. این ور میز دادرس و احمدرضا عابدزاده و بزرگان بودند و ما لات و لوت ها این ور نشسته بودیم. نمی دونم چی شد که من یهو بلند خندیدم، پشتم هم به آنها بود. علی دایی گفت: «تیمی که صاحب نداره همینه و هر کی دلش بخواد بلند بلند می خنده. اصلا یعنی چی؟»

برگشتم گفتم علی با منی؟ گفت آره با توام. گفتم: «تو چی کاره تیمی؟ رئیس فدراسیونی؟ سرپرستی؟ کاپیتانی؟ به تو چه ربطی داره؟» گفت: «به خودت چه ربطی داره.» یک دعوای لفظی پیش اومد که یک هسته زیتون سمتم پرت کرد، من هم بشقاب دستم بود که بچه ها از دستم گرفتند. من او روز می خواستم بهش بگم که تمام اینایی که اینجا نشسته اند برای خودشون کسی هستند اما تو فکر نکن کسی هستی که دور برداری. اگر تو علی دایی هستی من هم خداداد عزیزی هستم. اگر این بحث ها هست من و تو کنار هم می ایستیم ببینیم کی رو می شناسند. فرداشم ما رو آشتی دادند که فرداش هم پاس گل داد که البته فکر می کنم اگر اون بازی برگرده علی دیگه هیچ وقت اون پاس گل رو هم نمی ده.

ماجرای قلیان کشیدن فوتبالیست‌ها

وی در گفتگویی اعلام کرد: «اغلب فوتبالیست‌های جوان قلیان می‌کشند. منتهی توصیه بنده این است که این کار را در آخر شب بکنند و تا صبح و ساعت ۴ بامداد دنبال قلیان کشیدن نباشند!». او مصرف دخانیات را امری شخصی معرفی کرده است که ربطی به کسی ندارد… وی همچنین مدعی شد که: «از سال ۸۴ بطور مرتب قلیان می‌کشم»

 

خداداد عزیزی

خداداد عزیزی پنج شنبه ۱۲ بهمن ۹۶ مهمان برنامه دورهمی آقای مهران مدیری خواهد بود

خداداد عزیزی

 

خداداد عزیزی

عکس جالبی از پدر خداداد عزیزی

خداداد عزیزی

خداداد با لباس پرسپولیس

خداداد عزیزی

خداداد و فاطمه گودرزی (بازیگر) در سن پترزبورگ روسیه

خداداد عزیزی

 

خداداد عزیزی

 

خداداد عزیزی

خداداد با لباس تیم کلن آلمان

خداداد عزیزی

صحنه جالبی از خوشحالی به همراه طرفداران بعد حذف تیم استرالیا در ملبورن و صعود به جام جهانی ۹۸

خداداد عزیزی

خداداد در کنار بازیگران زن ایرانی (نعیمه نظامدوست – ماهچهره خلیلی – فلور نظری و شراره رخام)

خداداد عزیزی

خداداد عزیزی

شباهت جالب خداداد و جکی چان

خداداد عزیزی

عکس یادگاری با طرفداران افغانستانی

خداداد عزیزی

خداداد و مداح معروف عبدالرضا هلالی

خداداد عزیزی

در زیر میتوانید خلاصه ای از گفتگوی خداداد عزیزی را در برنامه خندوانه بخوانید :

مهاجم پیشین تیم ملی گفت:در ۱۷ سالگی نان و پیاز می خوردم و اشکم در می آمد.

به گزارش کاپ،خداداد عزیزی که پنجشنبه شب در برنامه خندوانه حضور یافته بود درباره اینکه خوش اخلاق است یا نه اظهار داشت:من در زمین خوش اخلاق نیستم اما بیرون با خانواده و دوستان خوش اخلاقم.فوتبالیست ها نباید زیاد خوش اخلاق باشند.

وی درباره اینکه چه حرفی درباره بازی ایران و استرالیا دارد گفت:چی بگویم؟۱۸ سال است از آن بازی می گوییم.در بحث فوتبالی،فوتبال ما چیزی نداشته است که مرتب از آن بازی می گوییم.کاش در فوتبال ما اتفاقی افتاده بود.

عزیزی درباره اینکه فرد صریحی است بگوید چه نظری درباره رامبد جوان و خندوانه دارد بیان داشت:من همیشه حرف هایم را صریح می زنم.این را هم بگویم که رک بودن را از پدرم گرفتم.به طور کلی یکی دو برنامه شما را دیدم و متوجه شدم شما باعث خنده می شوید و این مهم است.آدم ها هزینه می کنند که بخندند.برنامه شما هم پربیننده است.یک ماه باید درباره شما تحقیقات داشته باشم و بعد نظر بدهم.

وی درباره اینکه این روزها چه می کند گفت:این روزها استراحت می کنم و می خوابم.در خدمت خانواده هستیم.یک گروهی هم هستیم با جمعی از پیشکسوتان فوتبال مشهد سالن می رویم.آنجا هم برنامه خندوانه است و همیشه می خندیم.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره مسابقه ای که با هنرمندان در سالن انجام داد اظهار داشت:یک بازی برای بچه های سرطانی بود که با تیم هنرمندان داشتیم.کلی بازیکن سالنی آورده بودند و بچه های هنرمند بازی نمی کردند.نیمه اول شش تا گل به ما زدند.به رختکن رفتیم.پرویز مظلومی گفت بچه ها ایرادی ندارد ببازیم نباید اخلاق را ببازیم.مهدی هاشمی نسب گفت اگر می خواستید اخلاق را نبازید می رفتید الهی قمشه ای را می آوردید چرا ما را آوردید؟.به زمین رفتیم و بزن بزن شروع شد.بازی در نیمه دوم ۶ بر ۵ شد.امیر نوری به سمت من آمد و پیراهنم را گرفت و فنایی پنالتی را گرفت.من هم به سمت امیر نوری رفتم و اولش ترسید اما بعد خندیدم.اخلاق را باختیم ولی بازی را مساوی کردیم.

وی درباره اینکه وقتی در تهران است با چه کسی بیشتر زمان را سپری می کند گفت:تهران که می آیم مهم این است که مهدی هاشمی نسب را ببینم.سر سفره مهدی نشستن خیلی خوب است.مادرش آبادانی است و دستپخت او عالی است.

خداداد عزیزی

عزیزی درباره خاطره اش از عنوان غزال تیزپا اظهار داشت:من با تیم عقاب به سرعین رفیم.یک فرد مسن آنجا بود و گفت می خواهم به اتوبوس بیایم تا خداداد را ببیند.تا من را دید گفت سلام و درود بر شغال تیزپای فوتبال آسیا.

وی درباره زندگی خود گفت:من بچه جنوب شهر مشهد بودم.پدرم کشاورز بود.اگر وضع مالی ام خوب بود،مادرم فوت نمی کرد.می شد او را عمل کرد اما پول نداشتیم.من پای لخت فوتبال بازی می کردم.در یخچال ما چیزی پیدا نمی شد و نان را با رب یا روغن نباتی می خوردم.وقتی ۱۷ سال سن داشتم آرزو داشتم یک چلوکباب بخورم.بیشتر اشکنه می خوردیم.در ۱۷ سالگی نان و پیاز می خوردم و اشکم در می آمد.با زحمت کشیدن می شود خیلی چیزها را عوض کرد.

مهاجم پیشین تیم ملی درباره اینکه چه حرفی دارد به پدرش بزند اظهار داشت:چاکر حاج آقا هستیم.او همیشه می گوید زیر بار زور نمی رود حتی اگر گردنش را بزنند.من هم حرفم همین است.می توان تقاضای حق کرد شاید زورت نرسد.

وی اظهار داشت:من به ایرانی بودنم افتخار می کنم.ما ۵ هزار سال سابقه داریم.ایران را دوست دارم.صادقانه بگویم این رفاهی که در ایران می گیریم،بیرون از ایران نداریم.من هر جا می روم محبت می کنند.در صف هم که می ایستم لطف دارند.

عزیزی درباره اینکه بازی چه بازیکنانی را از نسل فعلی دوست می دارد گفت:من بازی اشکان دژاگه را دوست دارم.رضا قوچان نژاد هم بازیکن خوبی است.من این دو تا را می پسندم.نفراتی دیگر مثل وحید امیری،پورعلی گنجی و سردار آزمون هم به آنها نزدیک اند.

وی درباره اینکه یک جمله با ژنرال،کی روش،چهل تیکه،کوکو سیب زمینی،بروسلی بسازد بیان داشت:یک روز ژنرال و کی روش رفته بودند کوکو سیب زمینی بدزدند.بروسلی وارد شد،این ها را چهل تیکه کرد و از تور اتاق رد کرد.منظورم از ژنرال قلعه نویی نبود!

12 دیدگاه در “بیوگرافی و عکسهای خداداد عزیزی و همسر و فرزندانش

  1. Amir hussein گفت:

    افغانی خالصه از نسل هزاره های افغانستان هست آمارشو تا حدودی دارم از طریق دوستانی ک با خانوادش در ارتباط بودن خداداد عزیزی کاملا افغانستانی هست

  2. نغمه گفت:

    خداداد عزیزی شیر مردی از شیر مردان طایفه سربلند و غیرتمند خاوری ، یادآور قهرمانانی همچون سردار بابانظر و سردار ابراهیمی و بقیه دلاورمردان خاوری .
    ما هستیم ، خداداد هست و خاوری ها پرچم شان تا ابد برافراشته است تا کور شود هر آنکس که نتواند دید . جانم ایران ، جانانم طایفه .

  3. طاها گفت:

    خداداد عزیزی بچه کوچه پس کوچه های پایین شهر مشهد منطقه صاحب زمان هست.
    خداداد افغان هست و بخاطر فوتبال خوبش بهش شناسنامه ایرانی دادند.
    شماها که طرفدارشین ‌‌شده یکبار مصاحبه با پدر یا مادرشو شنیده باشین تا ب واقعیت حرفهای من پی بیرین.
    لهجه افغانستانی پدرش داد میزنه خداداد کجایی هس

  4. آذرمی گفت:

    علی دایی-خدادادعزیزی-کریم باقری مثلث فوتبال ایران بودند .تکرارنمی شوند.بعضی ازانسانها بی بدیل هستند.

  5. محمد گفت:

    فوتبال ایران در یک برهه مدیون تلاش و از خود گذشتگی خداداد بود و هست و ما نباید این اسطوره بسیار دوست داشتنی را فراموش کنیم بلکه بایستی در امور فوتبال و فدراسیون از وی استفاده نمائیم .

  6. جواداربابیان گفت:

    خداداد چرا با بلاژویچ نموندی تا۲۰۰۲روازدست ندیم؟

  7. اعظم بهشتي راد گفت:

    سلام آقای خداد بنده یکی از طرفداران پرو پاقرص شما بودم از همان موقعهایی که فوتبال بازی میکردید بنده البته به جای برادری خیلی برام عزیز بودید الان که سرنوشتتون رو خوندم بیشتر برام عزیز شدید، الهی همیشه سایه ات رو سر خانواده ات باشه یاعلی

  8. Md گفت:

    اخلاق خیلی مهمه، متاسفانه یکسری افراد شهرت عام و خواص شدن که از اخلاق هیچ بهره ای نبردن.

  9. محمد گفت:

    خداداد الهی همیشه سلامت وسر زنده باشی

  10. ایرج گفت:

    رک بودن با پررو بودن فرق داره .ایشان شهره عام و خاصن تو دریدگی و وقاحت .من سالها پیش در یک هتل در اهواز اتاقی کنار اتاق ایشان داشتم .ساعت یازده شب بود که پسر دو ساله من شروع به گریه کردن کرد و خدادا بی ادب و بیظرفیت داد زد یکی این پدر سگو خفه کنه.البته کلا عقده ای و تازه به دوران رسیده است .اشتباه مردم ما این که مثلا اگه یکی فوتبالش خوبه فکر میکنیم از علوم زمینی گرفته تا دینی و اقتصاد و… تو همه چی استاده و میخواهیم الگو قرارش بدیم .

    1. banooye irani گفت:

      سلام. در اینکه اقای خداداد عزیزی بیش از اندازه رک هستن و گاهی مقابله به مثل میکنن شکی نیست. اما این خاطره ی شما رو هم بدوک هیچ سند و مدرکی نمیشه قبول کرد اونم در شرایطی که خودتون هم از کلمات ناشایست زیادی تو این مطلبتون استفاده کردین.

    2. محمد گفت:

      با بانوی ایرانی کاملا موافقم آقای عزیزی اصلا چنین اخلاقی ندارند که بخوان اونجوری از کوره در برن و برای یه بچه این جوری عصبانی بشن و این یه مسئله غير قابل باور هست

نظرات