تاریخ کریسمس ۲۰۲۰ در سال ۹۸ چه روزی و چندم دیماه است؟

0

تاریخ کریسمس ۲۰۲۰ در سال ۹۸ چه روزی و چندم دیماه است؟

تاریخ کریسمس ۲۰۲۰ در سال ۹۸ در ایران مصادف با روز چهارشنبه ۴ دی ماه سال ۱۳۹۸ و مصادف با ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی است و جشن کریسمس در این روز برگزار میشود

 

تاریخ دقیق کریسمس 2020 در سال 98

روز چهارشنبه ۴ دی ماه ۹۸ به تاریخ شمسی و ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی تاریخ دقیق کریسمس است که هموطنان عزیز ارامنه و مسیحی کشورمان جشن کریسمس برگزار میکنند و مراسم خاصی نیز در این جشن دارند

تاریخ دقیق کریسمس ۲۰۲۰ در سال ۹۸

به گزارش حرف تازه از تقویم سال ۹۸ تاریخ کریسمس ۲۰۲۰ مصادف است با ۲۵ دسامبر و ۴ دی ماه ۹۸ است که مصادف با جشن میلاد حضرت عیسی مسیح ع می باشد

کریسمس ۲۰۲۰ چندم دیماه ۹۸ است؟

کریسمس ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ یا ۴ دی ۱۳۹۸ (۲۸ ربیع االثانی ۱۴۴۱) است، روزی که حضرت مسیح به دنیا آمد و این روز به وسیله مسیحیان جشن گرفته می شود.
پس شب کریسمس نیز مطابق با ۲۴ دسامبر است.

کریسمَس به زبان انگلیسی: Christmas) یا نوئل به زبان فرانسوی: Noël جشنی است در پیروان مسیحیت و مسیحیان عزیز برای میلاد عیسی مسیح ع برگزار می‌ کنند

بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آن را در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند.

اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می‌گیرند.
برخی از مسیحیان ارتودوکس در روسیه، اوکراین، سرزمین مقدس (ناحیه تاریخی فلسطین کنونی) و دیگر مکانها، به سبب پیروی از گاهشماری یولیانی، جشن کریسمس را در روز ۷ ژانویه برپا می‌دارند.

کلیسای حواری ارمنی طبق سنت منحصر به فردی، روز میلاد و همچنین روز غسل تعمید مسیح را هم‌زمان در روز ششم ژانویه جشن می‌گیرند.

ایام دوازده روزه کریسمس با سالروز میلاد مسیح در ۲۵ دسامبر آغاز گشته و تا جشن خاج‌شویان در روز ۶ ژانویه ادامه می‌یابد.

عید پاک برای چه مناسبتی برگزار میشود؟

مهم‌ترین عید مذهبی در تقویم مسیحی، روز عید پاک که به عنوان روز مصلوب شدن و رستاخیز عیسی است، می باشد و بیشتر کشورها بخصوص کشورهای ایالات متحده و کانادا، کریسمس را مهم‌ترین رویداد سالانه مسیحی محسوب می‌دارند.

با وجودی که این روز یک عید مذهبی شناخته می‌شود از اوایل سده بیستم میلادی به بعد به‌طور گسترده به عنوان یک جشن غیر مذهبی برگزار شده و برای بیشتر مردم، این ایام فرصتی است برای دور هم جمع شدن اقوام و دوستان و هدیه دادن به هم.

آداب مراسم کریسمس

این مراسم با آیین‌های ویژه‌ای به‌طور مثال تزیین درخت کاج، آویزان کردن جوراب است و نماد آن گوزن های پرنده و شخصیتی به نام بابانوئل است.
اولین جشن ثبت شده برای کریسمس در رم در سال ۳۳۶ صورت گرفت

معنی : کریسمس به انگلیسی معادل Christmas Day است یا همان روز کریسمس

بازار کریسمس برای بسیاری از شهروندان غیرمسیحی ایرانی هم جالب است.
مسیحیان ایران به دو شاخه ارامنه و آشوری تقسیم می‌شوند.
مسیحیان ارمنی میلاد مسیح را ششم ژانویه جشن می‌گیرند.
پیروان عیسی مسیح سالروز تولد او را با خواندن دعا و مراسم نیاش در کلیسا جشن می‌گیرد

نظرات