حواشی توهین سریال وارش به گیلانی ها و پاسخ بازیگر سریال وارش به قضاوت عجولانه

0

حواشی توهین سریال وارش به گیلانی ها و پاسخ بازیگر سریال وارش به قضاوت عجولانه

توهین سریال وارش به گیلانی ها حاشیه ای جدید برای این سریال است که که واکنش و پاسخگویی بهنام تشکر بازیگر نقش تراب در سریال وارش را به همراه داشته است که به بازیگر سریال وارش یارمحمد انتقاد کردند
وی در ادامه تجمعات و اعتراضات چند نفر با فیلمی از مردم گیلان خواست تا صبر کنند و عجولانه قضاوت نکنند
او گفت محور اصلی داستان زنی به اسم وارش است که شیرزنی است از دیار گیلان و در ادامه او از بکار بردن کلمه بی غیرت عذرخواهی کرد و با گویش گیلکی از مردم صحبت کرد

توهین سریال وارش به گیلانی ها و تجمع علیه این سریال

وی گفت منتقدان وارش کمی صبر کنند داستان این سریال بینندگان را سورپرایز می کند
وارش نماد مادر گیلانی است و مردم مواظب پهلوان پنبه‌ های سیاسی‌ کار ورشکسته باشند!

پاسخ بازیگر سریال وارش به قضاوت عجولانه مردم

بازیگر سریال وارش با بیان اینکه برخی درباره این سریال خیلی زود قضاوت کرده اند گفت: شخصیت اصلی سریال، شخصیت وارش است که علاوه بر چهره مثبت دیگر سریال، خود چهره مثبتی در داستان دارد.

بهنام تشکر بازیگر گیلانی سریال وارش در واکنش به اعتراض برخی کاربران در فضای مجاری  به محتوای این سریال اظهار کرد: بسیاری از حدس و گمان‌ها درباره سریال وارش صحیح نیست.

وی افزود: سرنوشت شخصیت یارمحمد (شخصیت اهل سیستان و بلوچستان) بعد از مرگ همسرش و تلاش تراب برای به دست آوردن وارش و حضور قومیت‌های مختلف در نقش‌های مثبت و منفی فارق از اینکه قهرمان چه کسی است جای صحبت و بحث و گفتگو دارد.

این بازیگر و هنرمند مطرح گیلانی گفت: کفه‌ی سنگین این تغییر و تحولات به نفع تراب و دار و دسته او خواهد بود تا تمام مزاحمت‌ها را از سر راه بردارند تا بتوانند در یک موقعیت جغرافیایی خود را تثبیت کنند.

تشکر با بیان اینکه کاراکتر تراب در ادامه قصه این سریال به سمبل گذشت تبدیل می‌شود  گفت: تراب از حالت یک سونگری خارج می‌شود و از اقوام میرولی هم کسانی وارد داستان می‌شوند که به ترسیم افراد مثبت و منفی خط بطلان می‌کشد. یعنی بعدها آدم‌هایی وارد داستان می‌شوند که آدم‌های مثبتی نخواهند بود

بهنام تشکر بازیگر نقش تراب در سریال وارش

وی قهرمان و شخصیت  اصلی این داستان را وارش دانست و گفت: شاید نسبت به آدم‌های دیگر داستان کمی بی انصافی شده باشد و این افراد کمتر دیده شده باشند.
مخصوصاً شخصیت وارش که نقش مثبت را در داستان ایفا می‌کند. علاوه بر شخصیت وارش که گیلانی است، گیلان جان، پیل آقا، صادق و جاوید و … از جمله شخصیت‌های مثبت داستان هستند ضمن اینکه شخصیت تراب هم در قسمت‌های بعدی تبدیل به شخصیتی مثبت می‌شود.
ضمن اینکه خود تراب در داستان یک شخصیت گیلانی است که می‌خواهد افکار عمومی را به نفع خود تحریک کند، ضمن اینکه تماشاگر از شخصیت تراب در قسمت‌های بعدی سورپرایز خواهد شد.

این بازیگر مطرح تلوزیون و سینمای کشور با بیان اینکه حساسیت‌ها به کلمه مورد بحث بوده است گفت: متأسفانه واکنش‌ها خیلی زود انجام شده است و تنها دو قسمت از سریال پخش شده است.

واکنش بازیگر نقش تراب به مردم زود قضاوت نکنند

ضمن اینکه دوستان ما مقداری زود قضاوت کرده‌اند و حتی برخی می‌خواهند به بهانه‌هایی افکار عمومی را تشویش کنند.
ما انتظار داریم دوستان منتقد مقداری تأمل کنند و انتقاداتشان هم از سر انصاف باشد و مقداری هم صبر داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه بخش کوتاهی از سریال کات شده است و بر اساس همین قسمت تقطیع شده، برخی قضاوت کرده‌اند و متأسفانه برخی هم اقدام به توهین به عوامل سریال می‌کنند.

قصه مجموعه تلویزیونى وارش از سال ١٣٣٧ در مناطق شمالى ایران شروع می‌شود.
پس از ورود یارمحمد و همسرش طوبى به غازیان انزلی آنها به منزل همولایتى خود (میرولى) که با گیلان جان ازدواج کرده است می‌روند.
در ادامه این داستان پر فراز و نشیب همسر یارمحمد در اثر زلزله فوت می‌کند و یارمحمد با وارش ازدواج می‌کند.
با مرگ یارمحمد روى سخت زندگى، خود را به وارش نشان می‌دهد اما او با شجاعت و درایت مسائل و مشکلات را یکى پس از دیگرى پشت سر می‌گذارد و در کنار فرزند خود جاوید، یوسف فرزند یارمحمد را هم مادرانه و دلسوزانه بزرگ می‌کند و به عنوان مادرى قهرمان از خطه گیلان نقشى به یادماندنى را به نمایش می‌گذارد.

در کنار وارش دیگر شخصیت‌های مثبت شمالى همچون پیله آقا، گیلان جان، صادق در این رویارویى با سختی‌ها به یارى او می‌آیند و کمک می‌کنند که روى پاى خود بایستد و ضمن اداره زندگى، فرزندانى برومند و شجاع از خود به یادگار بگذارد که یکى از آن‌ها به مقام جانبازى نائل می‌آید.

در کفه دیگر ترازو تراب و نوچه هاى او به عنوان شخصیت‌های منفى وارد داستان شده‌اند که پس از اتفاق بزرگى که براى تراب رخ می‌دهد منفى بودن او کمرنگ می‌شود و در لحظه‌ای که همه چیز براى وصال او با وارش مهیاست تصمیمى متفاوت می‌گیرد.

در سوى دیگر داستان با ورود ملنگ از همشهری‌های جنوبی یار محمد به داستان و نمایش رفتارهاى منفى او این نکته براى بیننده روشن می‌شود که در هر قوم و قبیله، و شهر و دیارى آدم‌های مثبت، منفى و خاکسترى در کنار هم زندگى می‌کنند و نگاه متعصبانه به افراد و قومیت ها غلط است.

تراب به عنوان نقش منفى سریال که خودش هم شمالى است براى تحریک همشهری‌هایش در حالى به غلط از واژه بى غیرت استفاده می‌کند که سریال پر است از شمالی‌های غیرتمندى همچون پیله آقا، وارش، صادق، گیلان جان، جاوید و …

تجمع علیه توهین سریال وارش

حدود ۱۰۰ نفر امروز در اعتراض به محتوای سریال وارش روبروی صدا و سیما مرکز گیلان تجمع کردند.

به گزارش حرف تازه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ این افراد تجمع کنندگان پلاکارد‌هایی با محتوای پخش سریال وارش باید متوقف شود، توهین علیه گیلک‌ها را متوقف کنید، گیلانی لوده نیست، هویت و اصالت ما خط قرمز ماست و همچنین عکس‌های از مفاخر گیلان نظیر میرزا کوچک جنگلی و استاد پوررضا در دست داشتند.
در این تجمع مردم توجه رسانه ملی به حساسیت‌های قومی و منطقه‌ای را خواستار شدند و از مسئولان این رسانه اصلاح فوری سریال وارش را درخواست کردند.
تجمع کنندگان اعلام کردند: در این سریال با بکار بردن تعابیر نادرست به مردم گیلان اهانت شده است.

 

نظرات