رژیم غذایی کتو | اشتباهات متدوال در رژیم کتو

0

رژیم غذایی کتو | اشتباهات متدوال در رژیم کتو

رژیم غذایی کتو : به علت کمبود تحقیقات در مورد رژیم غذایی کتو، سخت هست بدانیم که چه نتیجه ای اعم از کاهش وزن یا غیره، ممکن است از رژیم غذایی با چربی بالا و کربوهیدرات کم بدست آید.

اما یک چیز برای اطمینان وجو دارد: رژیم غذایی کتو فوق العاده محدود است، لذا می توان دشوار بودن آن را “به جا” بنامیم.

به عنوان مثال، در این رژیم غذایی، شما باید نوشیدنی ها، سبزیجات، نشاسته ها و میوه ها را محدود کنید و از دانه ها، سس ها، آبمیوه ها و شیرینی ها اجتناب کنید.

همچنین، در لیست غذایی استاندارد کتو، شما باید چربی ها(مقدار زیادی از آنها) را نیز از لیست غذایی خود کاهش دهید.

انجام این کار به کتوز می انجامد، که حالت متابولیک بدن می باشد، که بدن شما را به جای سوختن چربی به جای سوختن کربوهیدرات، به طور بالقوه باعث کاهش وزن می شود.

در این مقاله از بخش تغذیه حرف تازه به بررسی هشت اشتباهی که نباید در رژیم غذایی کتو انجام شود می پردازیم.

رژیم غذایی کتو و هشت اشتباه رایج

رژیم غذایی کتو

 

به دلیل اینکه کربوهیدرات ها در همه چیز هستند و چربی ها نیز به شکل های مختلف (نه همه سالم) وجود دارند، ممکن است اشتباهات ساده ای در اینجا پدید آید، مخصوصا اگر شما یک فرد مبتدی باشید که به شیوه کتو زندگی می کند.

از خطاهای رایج در کتو به شرح زیر اجتناب کنید تا اطمینان حاصل کنید که این رویکرد (رژیم) را به شکل صحیح دنبال می کنید:

۱٫ حذف کردن کربوهیدرات ها و افزایش چربی ها بیش از حد و خیلی سریع در رژیم غذایی کتو

یک روز غلات، ساندویچ ها و ماکارونی، می خورید و بعد تصمیم می گیرید به کتو برسید و تنها ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز می خورید، که اغلب میزان توصیه شده برای شروع (شروع کتو) است. (یک سیب متوسط دارای ۲۵ گرم کربوهیدرات است).

این ممکن است تغییر زیادی برای بدن شما باشد.

لارا کلونگر، متخصص تغذیه و متخصص کتوژنیک با یک تمرین در فلوریدا می گوید:

“قبل از شروع یک رژیم غذایی کتو، افراد ممکن است به جای کاهش کربوهیدرات های سرخ شده، از کاهش مصرف کربوهیدرات خود بهرمند شوند.”

۲٫ ننوشیدن آب به اندازه کافی در کتو

با تمرکز بر آنچه که می خورید، فراموش نکنید که در حال خوردن چه چیزی هستید. Dehydration احتمال افزایش در کتو است.

“کاهش شدید مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی کتوژنیک می تواند تغییرات در توازن مایعات و الکترولیت شما را ایجاد کند.

آليسا توچي، RDN، مدير تغذيه در شرکاي مجاز سلامت در شهر نيويورک مي گويد:

کربوهيدرات ها به همراه آب در بدن ذخيره مي شوند، همانطور که آب همراه با آنها از بین می رود، اين فروشگاه ها نیز دچار کمبود آب مي شوند.

او همچنین می گوید که بدن از کتون ها در ادرار جلوگیری می کند، همچنین آب و سدیم را از بدن تخلیه می کند. پس آب زیاد بنوشید.

Tucci به نوشیدن یک لیوان آب بزرگ پس از بیدار شدن و نوشیدن آب در طول روز بطور مرتب به منظور رسیدن به هدف کاهش نیمی از وزن خود را در روز به ازای هر اونس توصیه می کند.

۳٫ آماده نشدن برای کتوفلو در رژیم غذایی کتو

از آنجا که بدن شما از یک کربوهیدرات سوز به یک چربی سوز تبدیل می شود، در طی دو هفته اول کتو، ممکن است به “بیماری کتو” (کتو فلو) یا علائم آنفولانزا (از جمله گرفتگی عضلات، تهوع، درد و خستگی) مبتلا شوید. (این اتفاق برای همه رخ نمی دهد FYI).

اگر شما برای این علائم آماده نشوید، شما ممکن است فکر می کنید چیزی به شدت اشتباه است و لذا رژیم را به طور کامل رها کنید Clevenger می گوید بیشتر از آن، شما می توانید از طریق گذراندن دوره انرژی کم با برنامه ریزی کردن وعده های غذایی و یا آماده سازی غذا، به خودتان کمک کنید.

او همچنین توصیه می کند که غذاهای غنی از پتاسیم، منیزیم و سدیم، و همچنین هیدراته برای کمک به کاهش علائم آنتی بادی های کتونی توصیه شود.

بررسی اشتباهات رژیم غـذایی کتو

رژیم غذایی کتو

 

۴٫ فراموش کردن از خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳

در حالی که چربی در رژیم غذایی عالی است، فقط به گوشت نمک زده (باکن)، پنیر و خامه اکتفا نکنید.

Clevenger می گوید:

هنگام انتخاب چربی ها، هدف شامل در بر داشتن امگا ۳ ضد التهابی، به خصوص EPA و DHA، نوعی از چربی که در ماهی قزل آلا، ساردین ها، صدف ها، شاه ماهی و صدف یافت می شود.

(اگر غذاهای دریایی میل شما نیست، شما همچنین می توانید روغن کبد کد یا روغن کریل را مصرف کنید.) سایر چربی های سالم نیز انتخاب خوبی هستند؛ اگر شما بر روی آوکادو ذخیره نکنید، روغن زیتون و دانه هایی مانند دانه های چیا و دانه های کتان، حتما امتحان کنید.

آنها نه تنها با کتو متاسب هستند، بلکه همچنین دارای چربی های سالم و غیر اشباع نشده هستند که بدن شما نیاز به انجام آن را دارد.

۵٫ نمک نپاشیدن غذا به اندازه کافی

با مصرف سدیم بیشتر از همیشه در رژیم غذایی غنی از غذاهای فرآوری شده، احتمالا شما برای خوردن نمک بیشتر رغبت نداشته باشید.

اما در کتو، این امر لازم است. نه تنها پاک کردن کتون ها باعث می شود که بدن سدیم را از دست دهد، بلکه شما ممکن است نمک بسیار کمتری بدست آورید (که شامل ۴۰ درصد سدیم و ۶۰ درصد کلرید است).

حالا شما منبع بالای نمک را در رژیم استاندارد آمریکایی لحاظ کرده اید که شامل غذاهای بسته بندی شده، غذاهای فرآوری شده، از جمله نان، چیپس، کراکر و کوکی ها است. Tucci می گوید:

“احتمال این که اگر شما رژیم غذایی کتوژنیک را دنبال می کنید، شما باید بیشتر از پیش از وعده های غذایی و خوراکی های مختصر استفاده کنید که منبع قوی از نمک هستند.”

۶ درمان خودسرانه و ترک کردن رژیم بدون مشورت با دکتر

بسیاری از طرفداران رژیم غذایی کتو آن را امتحان می کنند، زیرا امیدوار هستند که از آن برای درمان بیماری استفاده کنند.

اگر این اولین باری است که با پزشک خود مشورت کنید، مطمئن شوید که آنها در کنار رژیم خود قرار دارند – مخصوصا اگر شما دارو مصرف کنید، می گوید.

Clevenger می گوید: “بعضی از داروها ممکن است توسط پزشک متخصص مراقبت از خود تنظیم شوند، زیرا نشانه ها و علائم شما بهبود می یابد.”

یک مثال ساده انسولین است که در حال حاضر نیاز می شود مقداری از مصرف کربوهیدرات را محدود کند.

۷٫ بی توجهی به گیاه خواری

سبزیجات دارای کربوهیدرات هستند و این بدین معنی است که شما باید ببینید که چقدر غذا بخورید – حتی کاهو.

اگر شما دقت نکنید و یا آنها را به عنوان غذای رایگان و در دسترسا می خورید، می توانید بیش از حد کربوهیدرات مصرف کنید و از کتوز خارج شوید.

از سوی دیگر ممکن است رو هم رفته سبزیجات را قلم بندازید، اگر شمارش هر هویج کوچولو بیش از حد پیچیده باشد.

اما مهم است که سبزیجات مصرف کنید (که شامل فیبر هست که از یبوست جلوگیری می کند، یک اثر جانبی بالقوه کتو).

Tucci می گوید: ” گزینه های فاقد نشاسته در ترکیبی از رنگهای مختلف، به سراغ انواع مواد مغذی مانند برگ سبزیجات، خیار، گوجه فرنگی، بروکلی، گل کلم، فلفل دلمه ای و مارچوبه بروید”

۸٫ فراموش کردن مسائل مربوط به کیفیت مواد غذایی در رژیم غذایی کتو

هنگامی که به نظر می رسد که کاهش کربوهیدرات ها به طور قابل توجهی هدف کتو است، بقیه چیزها به حاشیه می روند.

Clevenger می گوید: “کاهش مصرف کربوهیدرات شما عالی است، اما با توجه به محصولات با کیفیت بالا، زمانی که بودجه اجازه می دهد، به بهبود سلامت خود نیز کمک کنید.”

این به معنای انتخاب غذاهای غنی از امگا ۳ مانند ماهی قزل آلا وحشی، گوشت محلی و یا گوشت ارگانیک و خوردن غذاهای کامل به جای فرآورده های تایید شده کتو است.

این همچنین به معنای تلاش برای پیروی از یک رژیم غذایی متعادل به همان اندازه که شما می توانید با استفاده از میوه ها و سبزیجات غنی از مواد مغذی به همان اندازه که می توانید استفاده کنید.

بسیاری از متخصصان تغذیه طرفدار کتو نیستند، زیرا ممکن است منجر به کمبود مواد مغذی شود.

شما می توانید با یک RDاز این موارد اجتناب کنید و در عین حال، دنبال کننده کتو باشید.

نظرات