مطلب و انشا روز دانش آموز و ۱۳ آبان از مقطع دبستان تا دبیرستان

4

مطلب و انشا روز دانش آموز و ۱۳ آبان از مقطع دبستان تا دبیرستان

انشا روز دانش آموز و ۱۳ آبان را در چند نمونه با مقدمه و بدنه و نتیجه گیری با متن های زیبا و احساسی و ادبی در سطح دانش آموزان دبستانی و نقطع نوجوان را در سایت حرف تازه میخوانید و برای نوشتن انشایی با این موضوع از آنها کمک بگیرید.

انشا روز دانش آموز

روز دانش آموز و ۱۳ آبان را توصیف کنید

مقدمه: به خداوند بزرگ که هر چی داریم از اوست
معلم عزیزم موضوع مهمی را برای درس انشا در نظر گرفته است که یکی از وقایع مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و من نیز در ادامه درباره این موضوع نظرم را بیان خواهم کرد

متن انشا: ۱۳ آبان در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی یکی از روزهای مهم محسوب می شود که در این روز چند اتفاق مهم رخ داده است.
روزی است که قیام دانش آموزان بر علیه ظلم رژیم پهلوی است که آتش ظلم و جور همه کشور را فرا گرفته بود و دانش آموزان با شعارهایی بر علیه استبداد انزجار خود را اعلام کردند و در این شهدای دانش آموزی را نیز تقدیم انقلاب کردیم
واقعه دیگر تبعید امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی می باشد که رژیم پهلوی ایشان را به ترکیه تبعید کرد.
واقعه دیگر مهمی که در این روز رخ داد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام بود که سفارت آمریکا به دست انقلابیون افتاد و دیپلمات های آمریکایی به گروگان آنها درآمدند
چندین سال بعد از نیز در زمان جنگ تحمیلی توسط عراق، واقعه دیگری در این روز رخ داد که شهادت حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله ای است که نارنجک به خودش بست و جلوی پیشروی تانک عراقی ها را گرفت و خودش شربت شهادت نوشید.

نتیجه گیری: ما نتیجه میگیریم که همیشه در طول سال برگی از تاریخ کشور بزرگترین واقعه ها رو رقم زده و ما وظیفه داریم تا با پاسداشت این ایام ، سعی کنیم تا آنها کم رنگ نشده و هرگز فراموش نشوند.

انشا درمورد روز دانش آموز و ۱۳ آبان

۱۳ آبان روزی که حسین فهمیده در سن ۱۳ سالگی در جبهه ی جنگ با عراق، نارنجک را به دورکمرخود بست و به زیر تانک دشمن رفت و آن را نابودکرد.
ایشان با دستان کوچک خود حماسه ای بزرگ افرید و به همه ی هم سن و سالان خود درس شجاعت و استقامت و از خودگذشتگی داد و همه ساله چنین روز را به بزرگداشت و روز دانش اموز می پردازند و همیشه برای ما افتخار بزرگی است ،هم چنین دانش اموزانی که با سن کم و دل بزرگ به کارهایی دست می زنند که همه ی جهانیان انگشت به دهان و متعجب می مانند.

ما در ۱۳ ابان به راهپیمایی می رویم و شعار «مرگ بر ظلم»سر می دهیم تا روزی که ظلم از تمام جهان عاری شود و همه ی دانش اموزان در صلح و ارامش به تحصیل و پیشروی و ترقی بپردازند.

نتیجه گیری:هرگز به این موضوع که دانش اموزان نمی توانند کاری را پیش ببرند فکر نکنید . بلکه همیشه این دانش اموزانند که فردای جامعه را تشکیل می دهند./تحقیقستان

انشا روز دانش آموز

مطلب درباره ۱۳ آبان و روز دانش آموز

همه می دانیم که سیزدهم آبان روز دانش آموز است اما شاید ندانیم که در این روز چه حوادثی اتفاق افتاده و چرا این روز را روز دانش آموز نامگذاری کرده اند .

در صبح سیزده ماه آبان ۵۷ ، دانش آموزان به خاطر علاقه ی شدیدی که به امام خمینی رحمه الله علیه داشتند و همه ی آن ها از به زیر سلطه رفتن طاغوت راضی نبودند ، دست به راهپیمایی زدند و در دانشگاه تهران جمع شدند و شعارهایشان بر علیه رژیم شاه بود .

سربازان هم که وظیفه داشتند جلوی مردم را بگیرند به دانشگاه آمدند و با گازهای اشک آور به مردم حمله کردند ، اما دانش آموزان مقاوم دست از شعار دادن برنداشتند و بلکه با صدای بلندتری به اعتراضات خود بر علیه شاه ادامه دادند و ماموران نیز برای سرکوب کردن دانش آموزان ، آن مکان را تیرباران کردند که بسیاری از آن ها شهید و بسیاری مجروح شدند .

ما به خاطر این روز بزرگ که در ۱۳ آبان ماه اتفاق افتاده است ، این روز را به نام روز دانش آموز می شناسیم .
البته در این روز دو حادثه ی دیگر اتفاق افتاده است ؛ یکی تبعید شدن امام (ره) در همین روز (۱۳ آبان ) به ترکیه و دیگری تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا در ایران که ما نمی توانیم بگوییم که فقط یکی از این اتفاقات مهم بوده بلکه همه ی آن ها مهم هستند .

بعدها پس از راهپیمایی های فراوان بالاخره مردم ایران نتیجه ی زحمت های خود را گرفتند و طعم شیرین پیروزی انقلاب اسلامی را چشیدند ./ تحقیقستان

متن ادبی و انشا روز دانش آموز و مورد ۱۳ آبان

مقدمه: کارهای بزرگ دل های بزرگ تری میخواهند و فرقی نمی کند که با دستانی کوچک باشد یا بزرگ و مهم نتیجه ی کار است و نیت کار !

تنه انشا: همیشه و همه جا از شجاعت حسین ۱۳ ساله گفته اندکه با دلی بزرگ و دستانی کوچک حماسه ایی به یادماندنی به پاکرد.
همان حماسه ایی که به همگان غیرت و ارادت هه ی ما ایرانی ها را نشان داد.
نشان داد که از کوچک تا بزرگ مردم عزیزمان دست در دست هم ایستاده اند و سر تعظیم برای دشمن فرو نمی اورند و تا لحظه ی مرگ و تا اخرین قطره ی خون در مقابل دشمن ایستادگی می کنند و مانع از پیشروی و پیشرفت دشمن می شوند و اینگونه شد که همه ساله این روز مهم را جشن می گیرند تا تکرار شود و دیکته شود برای همه ی دانش اموزها شجاعت حسین فهمیده و امثال حسین ،تا فراموش نشود .

اگر امروز در رفاه و ارامش هستیم،همه مدیون ان بزرگواران و شهدای راه حکمت است.
هر ساله تکرار می شود تا دوباره نشان دهیم ما همان مردم ایرانی هستیم که می ایستیم و از حق خود دفاع می کنیم و مانع از رسیدن ارزو های دشمن می شویم.
دراین روز شعار «مرگ بر ظلم»و شعار«مرگ بر دروغ»و شعار مرگ بر کفر»تا به امید روزی که تمام تلاش ها به نتیجه برسد و دنیا از کفر و ظلم و دروغ خالی شود و دنیایی سراسر از یکپارچگی و یک رنگی و یکسانی داشته باشیم و هیچ بچه و دانش اموزی در جنگ و خونریزی نماند و همه جا دوستی باشد و دوستی.

نتیجه گیری: مهم نیست سفید باشی یا سیاه،مهم این است که با حق مساوی در دنیایی یکسان دانش بجویی و از حق بشریت و انسانیت یکسان برخوردار باشی!
آن روز روز جشن بزرگ دانش اموز است.

انشا روز دانش آموز

انشا روز دانش آموز پایه هفتم

سیزده ابان روز دانش اموز است اما چرا این روز را روز دانش اموز نامیده اند ؟!
چه اتفاقاتی رخ داده است که این روز را روز دانش اموز نامیده اند .

در صبح سیزده ماه آبان ۵۷ ، دانش آموزان به خاطر علاقه ی شدیدی که به امام خمینی رحمه الله علیه داشتند و همه ی آن ها از به زیر سلطه رفتن طاغوت راضی نبودند ، دست به راهپیمایی زدند

و در دانشگاه تهران جمع شدند و شعارهایشان بر علیه رژیم شاه بود .

سربازان هم که وظیفه داشتند جلوی مردم را بگیرند به دانشگاه آمدند و با گازهای اشک آور به مردم حمله کردند ، اما دانش آموزان مقاوم دست از شعار دادن برنداشتند

و بلکه با صدای بلندتری به اعتراضات خود بر علیه شاه ادامه دادند و ماموران نیز برای سرکوب کردن دانش آموزان ، آن مکان را تیرباران کردند
که بسیاری از آن ها شهید و بسیاری مجروح شدند .
ما به خاطر این روز بزرگ که در ۱۳ آبان ماه اتفاق افتاده است ، این روز را به نام روز دانش آموز می شناسیم .
البته در این روز دو حادثه ی دیگر اتفاق افتاده است ؛

یکی تبعید شدن امام (ره) در همین روز (۱۳ آبان ) به ترکیه و دیگری تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا در ایران که ما نمی توانیم بگوییم
که فقط یکی از این اتفاقات مهم بوده بلکه همه ی آن ها مهم هستند .

بعدها پس از راهپیمایی های فراوان بالاخره مردم ایران نتیجه ی زحمت های خود را گرفتند

و طعم شیرین پیروزی انقلاب اسلامی را چشیدند

تحقیق و انشا روز دانش آموز و ۱۳ آبان

مقدمه: انشای خود را به یاد شهید فهمیده آغاز میکنم که با وجودی که یک نوجوان بود ولی درس بزرگی به همه ما داد .

به نام خدا

همه ما میدانیم دانش آموزان آینده سازان یک کشور هستند و تربیت و تحصیل آنها اهمیت زیادی دارد

اما باید از خودمان بپرسیم که به عنوان یک دانش آموز چه وظایفی داریم ؟
حتما بیشتر شما فکر میکنید که جواب فقط یک کلمه است : علم آموزی

جواب شما درست است اما یک دانش آموز خوب بجز درس خواندن و گرفتن نمره های خوب وظایف دیگری هم دارد.

مثلا یک دانش آموز خوب باید از نظر اخلاقی برای خواهر و برادر کوچکتر و دانش آموزان کوچکتر نمونه باشد .

یعنی اخلاقش خوب باشد ، به همه کمک کند ، با دیگران با ادب و احترام برخورد کند ،

دیگران را دوست داشته باشد ، مسئولیت پذیر باشد و منظم و مرتب باشد ،  عاقل و فهمیده باشد و خیلی چیزهای دیگر.

بجز این ها یک دانش آموز خوب بیاد بداند که الان بهترین موقع برای یادگیری است و نباید وقت خود تنها با بازی و سرگرمی تلف کند باید حتی در اوقات فراغت خود کارهای مفید انجام دهد کارهایی که در آینده برای خودش و جامعه اش مفید باشد .
یک دانش آموز خوب باید سعی کند از سن کم با ایمان باشد و با پرسیدن سوال هایی که در ذهن دارد و خواند کتاب های خوب ایمان و معرفت خود را بالا ببرد و فراموش نکند رضایت خدا مهم تر از هر چیزی در دنیا است .

بعضی کارها مثل خواندن قرآن و کمک به پدر و مادر در کارها ،پیدا کردن دوست های خوب ، بازی و تفریح به موقع و به اندازه و انجام تکالیف منظم و برنامه ریزی و نظم در کارها و پس انداز و صرفه جویی و خیلی چیز های دیگر باعث میشود شما بتوانید هم آینده خوبی برای خود بسازید و هم الگو بقیه دانش آموزان شوید ،هم پدر و مادر خود را سربلند کنید

نتیجه گیری : این بود انشای من
امیدوارم بتوانم با تلاش و توکل به خدا دانش آموز خوبی باشم که معلمین پدر و مادر و از همه مهم تر خدای مهربان از من راضی باشد

انشا روز دانش آموز و ۱۳ آبان مناسب نوجوان

موضوع انشاء : در مورد اتفاقات و پیام روز ۱۳ آبان و روز دانش آموز چه میدانید؟

مقدمه : همانطور که میدانید روز ۱۳ ابان روز دانش آموز نام گرفته است اما آیا میدانید علت این نامگذاری چیست ؟
با من همراه شوید تا در مورد وقایع و اتفاقات روز ۱۳ ابان سال ۵۷ با شما سخن بگویم .
سیزده آبان ۵۷ بود. دانشجویان و دانش آموزان، مانند روزهای پیش، در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند و با شعارهای توفنده و مشت های گره کرده، جنایت های رژیم منفور پهلوی را محکوم می کردند و خواهان برپایی حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بودند.
عده ای از جوانان در کنار نرده های دانشگاه و عده ای دیگر در زمین چمن دانشگاه، علیه رژیم شعار می دادند.
این وضعیت تا ظهر ادامه داشت، که ناگهان، گلوله های قساوت دژخیمان شاه، فضای پیرامون دانشگاه را در تاریکی فرو برد.
بیش از شصت تن از دانش آموزان، به خاک و خون کشیده شدند.
بی تردید، حماسه ها، فداکاری ها و از خود گذشتگی های دانش آموزان عزیز در ۱۳ آبان ۵۷، پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید و سبب نابودی رژیم وابسته به امریکا گردید.
هرچند قیام سیزده آبان، به شهادت عده ی زیادی از دانش آموزان انجامید، ولی آغازی شد برای قیامی گسترده تر و حرکتی فراگیرتر که پس از اندک زمانی، طومار سیاه دودمان پهلوی را در آتش خشم ملت فرو برد و آن را به زباله دان تاریخ سپرد.
از سوی دیگر، همه ی این حوادث، به ننگ و رسوایی آمریکا و دست نشاندگانش انجامید و نفرت و انزجار ملت را از آمریکای استعمارگر افزون تر کرد.
پیام روز دانش آموز چیست ؟ یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است.
این روز با شکوه بدین سبب، روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره ی فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان باشد

پیام روز دانش آموز به مسلمانان این است که: تنها در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید به نماز بایستید و فقط در پیشگاه خدا به کرنش و سجود بنشینید.

نتیجه گیری :  سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار علیه رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه ی آن است که این قشر آگاه و متعهد در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

انشا درمورد ۱۳ آبان پایه های تحصیلی ششم به بالا

موضوع انشاء : در مورد دوران دانش آموزی و وظایف یک دانش آموز نمونه بنویسید.

مقدمه : دانش آموزان، گل بوته هایی تشنه در کنار جویبار این دیارند.
آموزگاران، چشمه ساران بهارند و هر مدرسه، آبشخور آب حیات است.
روز دانش آموز، فرصتی برای تجدید عهد با قلم، کتاب و دین و دانش است.
دانش آموز متعهد و ایمان مدار ایرانی باید در کنار درس و علم، برای ادب و کمال، سهمی بزرگ قایل شود.
سعادت و آینده ی درخشان دانش آموز تنها در گرو درس خوب و نمره های عالی نیست، بلکه دانش آموز باید به چیزهای دیگری نیز بیاندیشد مانند: معنویت، انسان دوستی و خداجویی.
در این انشا به وظایف دانش آموز نمونه ای میپردازیم :

وظیفه ی دانش آموزان، تنها فراگیری معلومات کتاب ها و محتوای علمی درس ها نیست، بلکه توجه به رشد شخصیت، شکوفا ساختن استعدادهای نهفته، تقویت روحیه ی خودباوری، خداباوری و اعتماد به نفس و توجه به دیانت درکنار دانش و فن نیز از وظایف آنان است. دانش آموزان ایران اسلامی می توانند هم زمان با تحصیل، بذر باور را در زمین بارور دل ها بیافشانند و نهال ایمان را در بوستان جان خود بنشانند تا بعدها پس از فراغت از تحصیل، شاهد شکفتن شکوفه ی صداقت و خلوص و خدمت بر شاخسار وجودشان باشند.
والدین دانش آموز، دوست دارند فرزندان شان، تلاش آنان را در راه تربیت و آموزش خویش، نادیده نگیرند.
هرچند آنان همواره از روی عشق و علاقه، در این راه فداکاری می کنند و منتی هم نمی گذارند؛ ولی فرزندان نباید سپاس گزاری و حق شناسی را فراموش کنند.
از سوی دیگر، ادب در برابر استاد نیز، نشان کمال یک دانش آموز است.
فروتنی در برابر استاد، دستور خرد و وجدان و سفارش پیامبر خدا، اولیای دین و همه ی خردمندان و فرهیختگان است.
پس دانش آموزان عزیز باید بکوشند همواره قدرشناس والدین و آموزگاران دل سوز خویش باشند.دانش آموز بایدبیش از هر چیز، درباره ی کسی که سرمایه ی علمی اش را از او به دست می آورد و حسن خلق و آداب و رفتار خود را زیر نظر او می آموزد، مطالعه و بررسی کند.
باید استادی را به عنوان الگو انتخاب کرد که از اهلیت و شایستگی کامل برخوردار بوده، دین داری او محرز و پاکدامنی و صیانت نفس وی مشهور باشد.

نتیجه گیری: دانش آموزان، آینده سازان این کشور هستند و همواره باعث افتخار مردم خود بوده اند.
امروزه نیز آن چه برای دانش آموز مسلمان ایرانی، با اهمیت تلقی می شود، آمیختن دانش با دین و تعهد با تخصص است.

4 دیدگاه در “مطلب و انشا روز دانش آموز و ۱۳ آبان از مقطع دبستان تا دبیرستان

  1. نیما گفت:
    11
    8

    خیلی خوب بود ممنون

  2. Abolfazl گفت:
    34
    25

    بدک نبود🚶🏻‍♂️

  3. فرزانه گفت:
    42
    22

    واقعا عالی بود ❤👌🏻 ممنون از سایت خوبتون 🙏🏻🌹
    نظر دهنده : فرزانه 🙋🏻‍♀️🙆🏻‍♀️

  4. سینا‌ گفت:
    32
    24

    عالیی

نظرات