بیوگرافی و عکس های پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج +سوابق و ریتینگ

0

بیوگرافی و عکس های پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج + سوابق و ریتینگ

پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج ایران را در بیوگرافی کامل شخصی و ورزشی و سوابق و مدال ها و افتخارات و اوت کردن شطرنج بازان بزرگ دنیا ریتینگ جهانی و عکس های پدر و مادر و خانواده وی در سایت حرف تازه میخوانید

بیوگرافی پرهام مقصودلو

پرهام مقصودلو شطرنج باز ایرانی در ۲۲ مرداد ۱۳۷۹ در گرگان به دنیا آمده و استاد بزرگ شطرنج ایران است که سابقه قهرمانی متعدد را در کارنامه ورزشی خود دارد.
او در مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۱۸ توانست با کسب ۹٬۵ امتیاز از ۱۱ دیدار خود، با اقتدار قهرمان جوانان جهان شود و در اکتبر ۲۰۱۹، در رده چهارم جوانان شطرنج جهان و در رده دوم شطرنج‌بازان ایران قرار بگیرد.

پرهام مقصودلو

پدر و مادر پرهام مقصودلو

پرهام در یک خانواده فرهنگی پرورش یافت. پدرش کارمند بانک و مادرش معلم آموزش و پرورش است.

عکس پدر و مادر و برادر پرهام مقصودلو

پرهام مقصودلو

شروع شطرنج از کودکی

مقصودلو شطرنج را از نه سالگی شروع کرد. پس از ثبت‌نام در کلاس شطرنج، وی اصول اولیه شطرنج را نزد اولین مربی‌اش منوچهری فرا گرفت و توانست ظرف مدت بسیار کوتاهی قهرمان استان شود.

در سال ۱۳۹۴ در حالی که در آستانه قهرمانی مسابقات کشوری بود، در نهایت پس از علی‌رضا فیروزجا و آرین غلامی روی سکوی سوم ایستاد.
او در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ قهرمان شطرنج ایران شد.

همسر پرهام مقصودلو

وی مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است

پرهام مقصودلو

پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج

این جوان ورزشکار و برومند ایرانی در تیر ماه سال ۱۳۹۵ و در جام ستارگان در انزلی توانست با عبور از ریتینگ ۲۵۰۰ نورم‌های استاد بزرگی‌اش را تکمیل کند
او در سن ۱۶ سالگی در شهریور ۱۳۹۵ توسط فدراسیون جهانی شطرنج رسماً به درجه استاد بزرگی رسید.

پرهام مقصودلو

المپیاد جهانی شطرنج

مقصودلو نخستین حضورش در المپیاد جهانی شطرنج که معتبرترین رویداد تیمی جهان محسوب می‌شود را در شهریور ۱۳۹۵ تجربه کرد. او روی میز ۲ نشست و توانست رقابت‌ها را بدون شکست پشت سر بگذارد و ریتینگ خود را افزایش دهد.
ایران با درخشش مقصودلو و سایر بازیکنان نوجوان با قرار گرفتن در جایگاه شانزدهمی جهان بهترین نتیجه خود در تاریخ را به دست آورد و قهرمان دسته B رقابت‌ها شد.

پرهام مقصودلو

ریتینگ پرهام مقصودلو

پرهام در المپیاد نوجوانان جهان به دو مدال طلا دست یافت و به همراه ایران قهرمان جهان شد. پس از سال‌ها او توانست در آغاز سال ۲۰۱۸ مقام نخست مسابقات بین‌المللی شطرنج در مومبای هند را به دست آورد
مقصودلو در رده‌بندی فیده در ماه مارس ۲۰۱۸ در جایگاه دهمین بازیکنان جوان جهان قرار بگیرد.
ناگفته نماند پیش از این احسان قائم مقامی و الشن مرادی موفق به عبور از ریتینگ ۲۶۰۰ بودند

پرهام مقصودلو

مسابقات مسترز شارجه

مقصودلو در مسابقات مسترز شارجه در سال ۲۰۱۸ با هزینه شخصی شرکت کرد و هفت پیروزی پیاپی برابر بزرگان شطرنج دنیا را رقم زد و قهرمان شد و ریتینگ خود را به به ۲۶۳۶ افزایش داد.

قهرمانی جوانان جهان

مقصودلو در مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۱۸ به میزبانی ترکیه شرکت کرد و توانست با ۹ پیروزی، یک تساوی و یک شکست به مقام قهرمانی برسد و به لایو ریتینگ ۲۶۹۰ دست یابد

پرهام مقصودلو

جوانترین استاد بزرگ

او در ۱۴ سالگی عنوان استاد بزرگی را کسب کرده و به عنوان جوانترین استاد بزرگ ایران (قبل از علیرضا فیروزجاه) شناخته می‌شود

درخشش در مسابقات سوئیس در سال ۲۰۱۹

پرهام پنجمین سوپر استاد بزرگ را هم متوقف کرد
نماینده شطرنج ایران در ادامه نتایج خوب خود در مسابقات بزرگ سوئیس، این بار سوپر استاد بزرگ روسی را متوقف کرد و پیروز شد.

پرهام مقصودلو

تمرین از طریق اینترنت

مربی نداشتم و مجبور بودم بدون مربی هم در این رقابت ها شرکت کنم. ضمن اینکه حریف تمرینی هم نداشتم. گاهی با کامپیوتر بازی می کردم یا از کتاب ها برای تقویت حافظه ام استفاده می کردم.

دغدغه سربازی

برای ادامه تحصیل باید خیلی فکر کنم. هنوز به آن فکر نکرده‌ام. می‌خواهم ابتدا معافی سربازی را بگیرم. اگر بشود با قهرمانی آسیا معافی بگیرم که خیلی خوب می‌شود.
بعد از آن باید خیلی فکر کنم که در یک دانشگاه خوب در ایران یا یک دانشگاه در خارج از کشور درس بخوانم، اما همه اینها حرف است و هنوز هیچ تصمیم جدی در این زمینه نگرفته‌ام. اولین دغدغه‌ من معافی در سربازی است. خانواده‌ هم همین نظر را دارند.
هدف من شطرنج است و دارم خوب پیش می روم. بعد از شطرنج درس مهم است که باید بعد از معافیت سربازی به آن فکر کنم.”

پرهام مقصودلو

افتخارات و قهرمانی ها

قهرمان شطرنج ایران، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶
قهرمان مسابقات آزاد مومبای هند، دی ۱۳۹۶
قهرمان مسابقات جام یادبود مارگاریان، دی ۱۳۹۶
قهرمان مسابقات مسترز شارجه، فروردین ۱۳۹۷
قهرمان مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان، شهریور ۱۳۹۷
قهرمان مسابقات لئون اسپانیا، تیر۱۳۹۸

عکس های اینستاگرام و جدید پرهام مقصودلو

در ادامه چند تصویر ورزشی و خانوادگی جذاب و دیدنی از این جوان با افتخار ایرانی را که در پبج اینستاگرامش منتشر شده را مشاهده کنبد

پرهام مقصودلو

پرهام مقصودلو

پرهام مقصودلو

پرهام مقصودلوپرهام مقصودلو

 

نظرات