اسامی دهک ها و خانوارهایی که یارانه آنها در سال ۹۸ قطع می شود

0

اسامی دهک ها و خانوارهایی که یارانه آنها در سال ۹۸ قطع می شود

قطع یارانه در سال ۹۸ و افراد ثروتمند و غیر ضروری و دهک های پردرآمد در سال ۹۸ آغاز شده و یارانه آنها که شامل افراد بی نیاز و ثروتمند هستند قطع شده و این قطع تا آخر سا نیز ادامه دارد

قطع یارانه

ربیعی درباره شاخص‌های حذف یارانه ثروتمندان گفت:داشتن خودروی دویست میلیون تومانی یکی از شاخص‌هااست و درآمد و مسکن هم از دیگر شاخص‌ها خواهد بود.

سخنگوی دولت دهک‌های بالای جامعه را مشمول یارانه حامل‌های انرژی ندانست و افزود: هر تصمیمی که در مور قیمت حامل‌های انرژی اتخاذ شود روی دهک‌های جامعه اعمال می‌شود، ولی دهک‌های بالای جامعه را مشمول نخواهد شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هر ماه یارانه تعدادی از افراد قطع می‌شود، اما به طور حتم به دنبال قطع یارانه دهک‌های متوسط جامعه نیستیم.
صد و چهارمین مرحله یارانه نقدی (مهر ۹۸)، ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۵مهر ماه ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز می‌شود. مبلغ یارانه شهریور ۹۸ هر یک از مشمولان همانند ماه‌های گذشته ۴۵.۵۰۰ تومان است.

یارانه چه کسانی در سال ۹۸ قطع شده است؟

سخنگوی دولت با بیان اینکه برنامه‌ای برای حذف یارانه دهک‌های متوسط نداریم، گفت: هر ماه یارانه تعدادی از افراد قطع می‌شود، اما به طور حتم به دنبال قطع دهک‌های متوسط جامعه نیستیم.

علی ربیعی در حاشیه همایش صندوق‌های خرد محلی در جمع خبرنگاران گفت: حذف یارانه دهک‌های پردرآمد هر ماه در حال انجام است، ولی حذف یارانه طبقه متوسط به طور حتم در برنامه دولت نیست. ربیعی از اعلام تعداد حذف شدگان در سال ۹۸ خودداری کرد و گفت: وزیر کار این آمار را اعلام خواهد کرد.

به گفته ربیعی این کار که یک دفعه سی میلیون نفر را حذف کنیم نه منطقی بلکه شدنی هم نیست و موجب بهم ریختگی جامعه می‌شود.

معیار شناسایی افراد بی نیاز

علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثرونمندان گفت: یارانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود. برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌های همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است.

پیامک پیگیری قطع یارانه

در دفاتر پیشخوان دولت کد رهگیری برای سرپرستان خانوار معترض به حذف دریافت یارانه نقدی پیامک خواهد شد که این افراد می‌توانند با استفاده از کد ملی و کد رهگیری پیامک شده، به سامانه yaraneh۱۰.mcls.gov.ir مراجعه کنند و اطلاعات بانکی خود را ببینند اگر دوباره اعتراض داشتند می‌توانند به صورت نظام مند اعتراض خود را ثبت کنند البته تا دو ماه پس از ثبت اعتراض، نتیجه از طریق همان شماره پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید : پیگیری واریز نشدن یارانه 

میرزایی افزود: افراد دقت کنند شماره همراهی که در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌کنند باید به نام سرپرست خانوار باشد، زیرا پس از ثبت، همه فرآیند اطلاع رسانی از طریق همین شماره همراه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که قرار نیست در فرآیند تشخیص، حقی از کسی ضایع شود، گفت:​ مردم نگران نباشند، زیرا این اطلاعاتی بود که در اختیار ما قرار گرفت و حق اعتراض به نتیجه این اطلاعات نیز محفوظ است. البته فرآیند اعتراض فقط در دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود و هیچ مراجعه حضوری برای اعتراض پیش بینی نشده است.
براین اساس با توجه به حذف ۲۰۰ هزار خانوار از دریافت یارانه نقدی، حدود ۶۰۰ هزار نفر از دریافت این دوره یارانه نقدی حذف شدند.

نظرات