ماجرای کامل شیوع ایدز در روستای چنار محمودی لردگان و علت شیوع ویروس ایدز

0

ماجرای کامل شیوع ایدز در روستای چنار محمودی لردگان و علت شیوع ویروس ایدز

ایدز در روستای چنار محمودی لردگان باعث شد تا مردم عصبانی تجمع اعتراضی در محل فرمانداری این شهرستان، شدند، مردم مدعی شدند که سرنگ‌های تست دیابت و حجامت شبکه بهداشت این روستا آلوده به ویروس ایدز بوده و تعدادی زیادی از اهالی این روستا را به این ویروس مبتلا کرده است.

عصبانیت و اعتراض مردم چنار محمودی مقابل فرمانداری لردگان

صبح امروز تعدادی از ساکنان روستای چنار محمودی شهرستان لردگان با تجمع در محل فرمانداری این شهرستان مدعی شدند که سرنگ‌های تست دیابت و حجامت شبکه بهداشت این روستا آلوده به ویروس ایدز بوده و تعدادی زیادی از اهالی این روستا را به این ویروس مبتلا کرده است. تصاویر اعتراض مردم روستای چنار محمودی در شبکه‌های مجازی از صبح امروز دست به دست شده است.

ایدز در روستای چنار

ورود دستگاه قضا به موضوع ایدز در روستای چنار

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری درباره ماجرای شیوع ویروس ایدز در روستای چنار محمودی گفت: دستگاه قضایی با پیگیری‌های خاص و فوری موضوع روستای «چنار محمودی» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز چهارمحال و بختیاری احمدرضا بهرامی افزود: دیگر مسئولان استان هم در حال پیگیری برای کشف منشاء موضوع هستند.

ایدز در روستای چنار

علت ایدز در روستای چنار محمودی لردگان

وی گفت: هم اکنون در ارتباط با موضوع شیوع بیماری خاص در روستای چنارمحمودی نظر بر این است که یکی از نیرو‌های خانه بهداشت این روستا در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سوزن استفاده کند از سوزن مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر این فرد در بازداشت به سر می‌برد.

در همین حال و صبح امروز در پی انتشار خبری در شبکه ها‌ی مجازی در خصوص روستای «چنار محمودی» از روستا‌های شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، مبنی بر احتمال ابتلای حدود ده نفر به ویروس اچ‌ای وی، سید راشد جزایری رییس مرکز بهداشت و درمان استان در گفت‌وگویی گفت: موضوع در دست بررسی است. وی حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در این باره نشد.

ایدز در روستای چنار

ماجرای لو رفتن ابتلای مردم به ایدز

یک منبع آگاه در گفتگو با ایلنا نیز گفت: به منظور بررسی بیشتر در این‌خصوص در فرمانداری لردگان، با حضور فرماندار، معاون بهداشت و درمان استان و برخی از مسئولان درمانی وشهری استان برپا شده است. برخی از اهالی روستای چنار محمودی حدود دوماه پیش، پس از دادن آزمایش دیابت متوجه شدند که تعدادی از آن‌ها مشکوک به داشتن بیماری اچ‌ای وی ایدز هستند. این بیماران به نتیجه این آزمایش اکتفا نکرده و برای اطمینان بیشتر به مراکز درمانی اصفهان و شیراز مراجعه کردند که در آنجا نیز نتیجه مثبت بود.

شیوع ایدز در روستای چنار محمودی

برخی از اهالی روستا احتمال آلوده بودن وسایل حجامت و اندازه‌گیری دیابت را دلیل این اتفاق می‌دانند. این گفته مردم محلی اما توسط یک منبع آگاه که با ایلنا گفتگو کرده است تکذیب شد. او گفت: “تا جایی که می‌دانیم این ویروس اچ‌ای وی نیست با این حال تیم درمان در حال بررسی این ویروس ناشناخته است و تا نتیجه بررسی‌ها اعلام نشود در این باره نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.”

ایدز در روستای چنار

جزئیات ا‌بتلای چند نفر به ویروس HIV

در همین حال سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری‌: از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستا‌های چهارمحال و بختیاری تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کما کان ادامه دارد.

در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

نظرات