راهنمای جامع و نکات کلیدی برای تغییر اساسی دکوراسیون حمام شیک

1

راهنمای جامع و نکات کلیدی برای تغییر اساسی دکوراسیون حمام شیک

دکوراسیون حمام به اندازه دکوراسیون بخش‌های دیگر منزل اهمیت دارد. اگر برای زیبا کردن اتاق نشیمن، آشپرخانه و اتاق‌های خواب هزینه و زحمت زیادی متحمل شوید اما برای دکوراسیون حمام اهمیتی قائل نباشید کار طراحی منزل شما ناقص و ناتمام خواهد بود.

بسیاری از افراد همیشه شخصیت و سلیقه صاحبخانه را از زیبایی و نظافت و شیک بودن دکوراسیون حمام و دستشویی آن می‌سنجند پس لازم است که به این بخش از منزل هم اهمیت دهید و دکوراسیون حمام را سطح بالا، امروزی و شیک انتخاب کنید.

برای این کار هزینه زیادی لازم نیست بلکه با رعایت چند نکته می‌توان تغییری اساسی در دکوراسیون حمام به وجود آورد.

در این مقاله اختصاصی از مجله حرف تازه چند نکته کلیدی و مهم برای تغییر دکوراسیون حمام و دستشویی بیان خواهیم کرد تا با رعایت آن‌ها دکوراسیون حمام خود را شیک و به‌روز کنید.

دکوراسیون حمام

اکسسوری‌هایی برای دکوراسیون حمام

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای به روز کردن دکوراسیون حمام، استفاده از اکسسوری‌های جدید است.

اگر تا کنون از اکسسوری در حمام و دستشویی استفاده نمی‌کردید وقت آن رسیده است که در سبک خود تجدید نظر کنید و با اکسسوری‌های مناسب به فضای حمام خود روح و شخصیت ببخشید.

البته در هر حمامی لوازمی ضروری وجود دارد مثل ظرف صابون، جامسواکی و … که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند اما این اکسسوری‌ها به کاربرد خود محدود نیستند و می‌توانند جنبه تزئینی هم پیدا کنند.

پس اگر می‌خواهید دکوراسیون حمام خود را زیباتر کنید به جای یک جامسواکی پلاستیکی یا آینه حمام معمولی و ارزان قیمت از محصولات لوکس‌تر و زیباتری که فضای حمام شما را شیک و به روز می‌کنند استفاده کنید.

یک ظرف صابون از جنس مرمر با یک آینه مدرن و شیک و یکی دو شمع معطر تزئینی ظاهری بسیار متفاوت به حمام و دستشویی خواهد داد.

دکوراسیون حمام

 

حوله‌های نرم و زیبا برای دکوراسیون حمام

هیچ حمامی بدون یک ست حوله زیبا و نرم کامل نخواهد بود. یک ست حوله شامل حوله صورت، حوله دست، حوله حمام و حوله استخری است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

حوله‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار موجود هستند اما فراموش نکنید که این حوله‌ها قرار است در محلی جلوی چشم همه باشند پس رنگبندی و زیبایی آن‌ها در زیبایی دکوراسیون حمام شما تاثیر خواهد داشت.

شما می‌توانید رنگ این حوله‌ها را هماهنگ با رنگ‌های مدرن داخل حمام انتخاب کنید مثلا سراغ رنگ سفید و صورتی و توسی روشن ساده یا راه راه و چهارخانه کلاسیک بروید همچنین می‌توانید از حوله‌ها به عنوان وسایلی برای اضافه کردن رنگ به فضای حمام کمک بگیرید.

اگر احساس می‌کنید فضای حمام شما مرده و بی‌روح است یک ست حوله رنگی آن را از این حالت خارج خواهد کرد.

پادری شیک برای دکوراسیون حمام

پادری حمام یکی از لوازمی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما تاثیر چشمگیری در زیباتر کردن فضای حمام شما خواهد داشت.

پادری نه فقط از نظر زیبایی بلکه از نظر کاربردی هم مطرح است و لازم است در درجه اول به راحتی و کاربردی بودن جنس و بافت آن توجه کنید، فراموش نکنید که پادری باید قدرت جذب آب بالایی داشته باشد تا شما مجبور نباشید با پاهای خیس از حمام خارج شوید.

در مرحله دوم سایز و شکل پادری را در نظر بگیرید و آن را طوری انتخاب کنید که نیاز شما را به بهترین شکل برآورده کند، پادری می‌تواند مستطیلی، بیضی یا گرد باشد که بسته به فضای حمام شما متغیر است.

در مرحله آخر می‌توانید به جنبه تزئینی این وسیله توجه کنید و پادری را طوری انتخاب کنید که با دکوراسیون کلی حمام هماهنگ باشد.

دکوراسیون حمام

 

قفسه‌ها و محل نگهداری وسایل حمام

هیچ چیزی زیباتر از یک حمام مرتب و منظم نیست، حمامی که قفسه‌ها و محل‌های مناسبی برای قرار دادن اشیای مختلف در آن تعبیه شده است هرگز شلوغ و نامنظم به نظر نخواهد رسید و شما احساس راحتی و آرامش کافی در آن خواهید داشت.

همه چیز از شامپو و نرم کننده و کرم و پنبه و … باید محل مشخصی در حمام داشته باشد در غیر این صورت پیدا کردن آن‌ها ساده نخواهد بود.

یک سبد بزرگ راه حل مناسبی برای این مشکل است و می‌توان آن را روی زمین، کنار وان، زیر سینک یا روی قفسه‌ها قرار داد و به همه چیز نظم بخشید.

اگر فضای حمام شما کوچک است می‌توانید قسمتی از یک دیوار را به قفسه اختصاص دهید و همه چیز را در این قفسه‌ها بچینید تا فضا منظم و زیبا شود.

نورپردازی در دکوراسیون حمام

نورپردازی هر فضایی در منزل اهمیت بسیار زیادی دارد اما با توجه به این که معمولا در حمام و دستشویی به نور طبیعی دسترسی وجود ندارد این مساله اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند.

نورپردازی مناسب در فضای حمام شما تغییر چشمگیری ایجاد می‌کند و یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن دکوراسیونی شیک و سطح بالا است.

نورهای دیواری مدرن حالتی هتل مانند به حمام شما می‌دهند و در کنار آن‌ها هم می‌توانید از آینه‌های نورپردازی شده استفاده کنید.

نورهای سقفی سایه‌های نامناسبی روی صورت ایجاد می‌کند و کار آرایش و رسیدگی به ظاهر را مشکل می‌کند اما نورهای دیواری و نورپردازی در اطراف آینه فاقد این سایه‌ها هستند و کار شما را ساده‌تر می‌کنند.

برای نورپردازی حمام از لامپ‌های LED استفاده کنید چون هم مصرف کمتری دارند و هم کیفیت نور آن‌ها مناسب است.

توجه به جزئیات کوچک در دکوراسیون حمام

چیزهایی در حمام وجود دارند که شاید در نگاه اول به چشم نیایند اما تاثیر زیادی در بالا بردن سطح دکوراسیون حمام شما خواهند داشت.

اگر چیزهایی مثل آویز حوله، دستگیره کنار دستشویی و وان، جای لوله دستمال کاغذی، سردوش و میله پرده و حلقه‌های پرده کهنه و پوسیده به نظر می‌رسند در اولین فرصت آن‌ها را تعویض کنید و از وسایل جدید و شیک به جای آن‌ها استفاده کنید.

شما می‌توانید این قطعات فلزی را در انواع کرومی براق و یا مات انتخاب کنید و ظاهری جدید و نویی به حمام بدهید.

توجه داشته باشید که نیازی به ولخرجی نیست اما اجناس باکیفیت و بادوام هم معمولا ارزان نیستند.

دکوراسیون حمام

 

دکوراسیون تجملی حمام

منظور از تجمل صرفا ولخرجی و خرید چیزهای گران قیمت نیست بلکه همان طور که کوکو شانل زمانی گفته بود لاکچری تنها از طریق راحتی حاصل می‌شود و چیزی که راحت نباشد لاکچری هم نیست.

پس اگر می‌خواهید حمامی تجملی و زیبا داشته باشید به راحتی در آن توجه کنید، چه چیزی حس راحتی و آرامش به شما می‌دهد؟

آیا از قرار گرفتن در سونا حس خوبی پیدا می‌کنید؟ سعی کنید همین حس را در حمام منزل خود نیز ایجاد کنید.

این کار با اضافه کردن لوازمی مثل شمع‌های معطر، لوازم ماساژ بدن مثل ماساژورهای دستی و برقی و انواع ماسک‌های صورت و بدن به همراه دستگاه‌های بخور گرم به سادگی قابل انجام است.

وارد کردن فضای بیرون به داخل حمام

این عنوان شاید کمی گمراه کننده به نظر برسد اما راه‌های مختلفی برای غلبه بر فضای بسته و دلگیر داخل حمام وجود دارد.

یکی از این راه‌ها استفاده از گیاهان سبز است. گیاهان متعددی وجود دارند که به محیط تاریک و مرطوب حمام علاقه دارند و به خوبی در آن رشد می‌کنند.

این گیاهان سبز نه تنها فضای حمام را سبز و زیبا می‌کنند بلکه آلودگی‌های محیطی را نیز جذب کرده و با تولید انرژی مثبت و از بین بردن انرژی منفی و استرس موجود در فضا، به شما آرامش و سلامتی هدیه می‌کنند.

کوچک بودن فضای حمام نمی‌تواند بهانه‌ای برای استفاده نکردن از این فرصت باشد چون اگر در زمین فضایی برای قرار دادن گلدان‌های بزرگ نباشد می‌توانید در قفسه‌ها تعدادی گلدان کوچک قرار دهید و فضا را زیباتر کنید.

آماده کردن دکور حمام برای مهمانان

اگرچه حمام یکی از بخش‌های خصوصی منزل شما است اما کسانی که به عنوان مهمان به خانه شما رفت و آمد می‌کنند و مدتی را هم در آن سپری می‌کنند از حمام استفاده خواهند کرد.

پس شما باید این فضا را برای حضور و ورود مهمانان نیز آماده کنید. شما می‌توانید با تهیه امکانات لازم در فضای حمام حالتی هتل مانند به آن بدهید که مهمان‌ها کاملا در آن احساس راحتی داشته باشند و احساس سربار بودن نکنند.

این امکانات می‌تواند یک دست کامل حوله حمام (شامل مواردی که گفته شد) به همراه دمپایی حوله‌ای و لوازم بهداشتی ضروری باشد.

اگر مهمان شما مسواک و خمیردندان یا سایر لوازم بهداشت شخصی خود را فراموش کرده باشد حتما تعدادی وسیله اضافی و نو در منزل داشته باشید و در اختیار وی قرار دهید.

1 دیدگاه در “راهنمای جامع و نکات کلیدی برای تغییر اساسی دکوراسیون حمام شیک

  1. حوله و وسايل حمام گفت:

    سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون

نظرات