دل پیچه و دل درد نوزاد نشانه چیست؟ + درمان خانگی دل پیچه و دل درد نوزاد

0

دل پیچه و دل درد نوزاد نشانه چیست؟ + درمان خانگی شکم درد و دل درد نوزاد

دل درد نوزاد و دل پیچه در نوزادان و کودکان را در این بخش از سایت حرف تازه با علل و عوامل ایجاد دل درد و درمان خانگی دل درد در نوزادان را بیان کردیم

دل پیچه و شکم درد علت بیشتر گریه ها و بی تابی ها در نوزدان و کودکان است، که می توانید با استفاده درمان خانگی این مشکل را برطرف کرد.

دل پیچه دلایل مختلفی این مشکل ایجاد می شود و به منظور درمان دل درد کودکان زیر یک ماه ابتدا باید علت آن مشخص شود که اگر ناشی از کولیک باشد درمان خاصی برای آن وجود ندارد اما اگر دل درد ناشی از نفخ، گاز معده و… باشد با روش های خانگی می توانید درمان کنید

دل درد نوزاد

علت دل پیچه و دل درد نوزاد

دل پیچه در نوزادان دارای علت های مختلفی است که با چند درمان خانگی و یا شربت دل درد مخصوص نوزادان بهبود می یابد، اما بعضی از درد ها نیز نیاز به مراجعه کردن به پزشک دارند که ممکن است از علت های زیر باشد.

وجود گازها

دل پیچه ناشی از گاز بیشتر کودکان بین ۱ تا ۴ ماه چه از شیر مادر تغذیه می کنند و یا شیشه شیر می خورند را به دلیل سیستم گوارشی توسعه نیافته درگیر خود می کند.

تجمع هوا در معده

ممکن است از این باشد که سینه و یا بطری به طور نادرستی در دهان نوزاد قرار داده می شود و نوزاد امکان دارد هوا را بیش از حد ببلعد.

حساسیت

برخی از نوزادان ممکن است به مواد تشکیل دهنده شیر و یا شیر خشک حساست داشته باشند.

پرخوری

ازدیگر دلایل شایع دل پیچه نوزاد ممکن است بیش از حد غذا دادن به نوزاد باشد که ممکن است با مشکلاتی مانند ناراحتی سیستم گوارشی، درد به دلیل نفخ و همچنین فشار بر روی شکم و استفراغ همراه باشد.

خوردن غذای نفخ دار توسط مادر

ممکن است نوزادان شیر خوار ممکن است که مادرشان سبزیجاتی مثل گل کلم، لوبیا، پیاز و کلم را بخورند دچار نفخ شوند و این نفخ به آن ها نیز منتقل شود.

یبوست و خشکی

از دیگر دلایل دل پیچه نوزادان یبوست می باشد که تغییر در رژیم غذایی کودک، عادات غذایی و یا کاهش مصرف آب باعث مدفوع خشک و سفت می شود و در نتیجه باعث ایجاد شکم درد در نوزاد می شود.

وجود باد و کولیک

وجود باد بیش از حد در روده نوزاد باعث ایجاد دل درد می شود.

خوردن مواد مضر و آلوده

اگر نوزاد مواد سمی از قبیل دارو، گیاه و یا مواد شیمیایی قورت داده باشد باعث ایجاد دل درد و استفراغ یا اسهال می شود همچنین قرار گرفتن مزمن در برابر ( خاک و…) نیز ممکن است علت شکم درد باشد.

رفلاکس

کودکان معمولا بین سنین یک تا سه ماهگی قسمتی کمی از غذایی را که می خورند را تف می کنند زیرا دریچه بین لوله غذا و معده به طور کامل توسعه نیافته است و بزاق گاهی به دهان و گلو برمی گردد و باعث ایجاد معده درد می شود.

دل درد نوزاد

درمان خانگی دل درد نوزاد

ما در این بخش چند روش خانگی مختلفی برای درمان دل پیچه نوزاد تشریح کردیم که برای درمان استفاده کنید.

درمان دل درد نوزاد با چای بابونه

بابونه به دلیل خاصیت ضد التهابی به درمان دل درد کمک می کند زیرا ماهیچه های بالای سیستم گوارشی را شل می کند در نتیجه باعث کاهش انقباض ماهیچه های شکم می شود بنابراین به کودک چای بابونه بدهید.

درمان خانگی دل درد نوزاد با کمپرس گرم

زمانی که نوزاد گریه می کند کمپرس آب گرم را روی شکم نوزاد قرار دهید، این روش را در طول شب و روز دو تا سه بار انجام دهید.

ماساژ با استفاده از روغن خردل

کودک را به پشت بخوابانید و شکم را با استفاده از روغن خردل به آرامی ماساژ دهید این کار را جهت عقربه های ساعت انجام دهید استفاده از این روش باعث تحریک سیستم گوارشی می شود.

درمان خانگی دل پیچه نوزاد با آنغوزه

مقداری از آنغوزه را در آب گرم حل کنید سپس خمیر حاصل را دور ناف نوزاد بمالید این روش به کاهش گاز معده کمک می کند در نتیجه باعث بهبود دل درد نوزاد می شود.

حرکت دوچرخه وار

کودک را بر روی پشت بخوابانید و پاهایش را مانند حرکت دوچرخه به سمت عقب جلو حرکت دهید این روش به کاهش گاز معده کمک می کند.

نوزاد را تکان دهید

از دیگر روش های درمان خانگی شکم درد نوزاد زمانی که کودک گریه می کند و از شدت دل درد می نالد او را تکان دهید تا گاز اضافی عبور کند، در زمان گریه کردن هوای بیشتری وارد معده نوزاد می شود بنابراین باید نوزاد را از گریه کردن نگه دارید. گاهی برای دل درد شربت گریپ میکسچر و کولیک ایز نیز استفاده میکنند

نکته مهم در درمان خانگی نوزاد: هیچ یک از نسخه ها را بدون مشورت با پزشک به نوزاد و کودک خردسال خود ندهید چر اکه تنها پزشک اوست که از وضعیت گوارشی نوزاد شما مطلع است .

علائم خطرناک هنگام دل درد نوزاد

اسهال یا استفراغ
تب
ضربه های مداوم به زمین
روش گریه ناگهان تغییر می کند.
خون در مدفوع یا ادرار

نظرات