آموزش تصویری تزیین اسکناس عیدی به شکل پروانه برای عید غدیر و نوروز

0

آموزش تصویری تزیین اسکناس عیدی به شکل پروانه برای عید غدیر و نوروز

تزیین اسکناس عیدی : عیدی دادن از سال‌ ها پیش در بین ایرانی‌ ها مرسوم بوده‌ است و با نزدیک شدن به عید غدیر و ایام نوروز، حال و هوای تازه‌ای به خود می‌گیرد.

عیدی دادن یکی از رسومی است که از گذشته در فرهنگ ایرانیان بوده است، بزرگترها به کوچکترها عیدی می دادند و کوچکترها برای دست بوسی نزد بزرگترها می رفتند؛ مهم دریافت هدیه ای از بزرگترها بود اما امروز این رسم تغییر یافته و هدایای نقدی جایگزین رسوم قدیمی شده است. در میان ایرانیان عیدی دادن فقط به افراد خانواده و فامیل خلاصه نمی شود. عیدی دادن به سرایدار، رفتگر محل، نامه رسان و … (طبقه کم درآمد و زحمتکش جامعه) دارای تبرک و شگون است.

روز عيد غدير، روز ولايت است و روز ولايت برای همه شيعيان، عيد است و همه بايد در آن روز جشن و عيد داشته باشند و آن روز را به همديگر تبريك بگويند.

لذا در روايات آمده كه مؤمنين در روز عيد غدير بايد به همديگر بگويند: «الحمدالله الذی جعلنا من المتمسكين بولايت علي ابن ابی طالب و اولاده المعصومين».

اگر سادات موفق به گرفتن اسکناس نو از بانک بشود، یا انها را بدون هیچ نوشته‌ای بر روی اسکناس به مهمان‌هایش می‌دهد یا مهر خاصی که از قبل تدارک دیده روی آن می‌زند یا با مداد یا خودکار روی آن جمله کوتاهی می‌نویسد تا یادگار باقی بماند یا زرکوب روی آن جمله‌ای را حک می‌کند یا در بسته‌بندی خاصی با چند شکلات و یک کاغد نوشته قرار می‌دهد که هرکدام از اینها بستگی به سلیقه و حوصله سید مکرم! دارد.

به همین دلیل ما این مطلب را به یکی از روش‌ های تزیین اسکناس عیدی اختصاص داده ایم.

تزیین اسکناس عیدی

وسایل لازم تزیین اسکناس عیدی :

سیم مفتولی نازک
سیم‌چین
دو عدد اسکناس

اسکناس‌ را مانند تصویر زیر تا کنید. سپس اسکناس را به صورت بادبزنی تا کنید.

تزیین اسکناس عیدی

اسکناس دوم را مانند تصویر زیر به صورت بادبزن تا کنید.

تزیین اسکناس عیدی

و در آخر هر دو اسکناس را از وسط تا کنید و با سیم مفتول به هم متصل کنید.

تزیین اسکناس عیدی

می‌توانید از این اسکناس‌ها برای تزیین جعبه‌های کادو و یا به عنوان عیدی استفاده کنید.

نتیجه نهایی تزیین اسکناس پروانه

تزیین اسکناس عیدی

نظرات