ماجرای حمله به فلیپ مارکگراف توریست آلمانی در ایران + حکم قاضی

0

واقعیت حمله به فلیپ مارکگراف توریست آلمانی در ایران

فلیپ مارکگراف توریست آلمانی و دوچرخه‌ سوار خارجی در خبرها آمده که مورد حمله گرفته و دوچرخ او به سرقت رفته و خودش نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

در خبرها اینگوه آمده که فلیپ توریست آلمانی که به تازگی از بیماری سرطان رهایی یافته و تصمیم به جهانگردی گرفته بود،
در سفر به شمال ایران گرفتار حادثه‌ای تلخ شده که متاسفانه باعث بستری شدندش در بیمارستان شده است.

بیوگرافی فلیپ مارکگراف

وی متولد آلمان و ورزشکار دورچه سوار است که در این رشته وررشی مدال نیز کسب کرده و نوازنده ماهر پپانو می باشد.

مادر فیلیپ از تولیدکنندگان موسیقی کلاسیک در دنیا و پدر فیلیپ نیز یک نوازنده جهانی پیانو هست

فلیپ مارکگراف

حمله و ضرب و شتم فلیپ توریست آلمانی

این دوچرخه سوار چهارشنبه ۲ مرداد ساعت حدود ۲۲ شب در شهر نشتارود و در نزدیکی تنکابن توسط ۷ نفر مهاجم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و وسایلش نیز به سرقت می‌رود.
وی که به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و دچار شکستگی فک و دندان شده بود، به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل می‌شود.

اما بلافاصله پس از اینکه فرمانداری تنکابن و نیروی انتظامی در جریان ماجرا قرار می‌گیرند،
در مدت زمان کوتاهی ۷ متهم این پرونده دستگیر و به زندان منتقل شده‌اند و اموال مسروقه نیز کشف و تحویل مالباخته شده است.

این دوچرخه سوار اکنون با مساعدت مسوولان استانی برای درمان بهتر به بخش VIP بیمارستان خاتم الانبیاء تهران منتقل شده تا برای درمان بهتر و جراحی شکستگی فک تحت مداوا بهتر قرار گیرد.

فلیپ مارکگراف

این دوچرخه سوار توسط پلیس دلجویی شده و بستگان او نیز از عملکرد پلیس و مقامات محلی تقدیر کرده‌اند.

فدراسیون دوچرخه سواری ایران نیز اعلام کرده که این دوچرخه سوار مجوز سایکل توریست برای تردد با دوچرخه در شهرها و استان‌های ایران را نداشته است.

حکم قاضی

با گذشت چند ماه و پس از بررسی همه جانبه پرونده و اخذ دفاعیات متهمان، قاضی شعبه اول دادگاه عمومی نشتارود حکم ضاربان فیلیپ مارک گراف دوچرخه سوار آلمانی را صادر کرد.

قاضی در این حکم، اقدام متهمان را برخلاف ادب و مهمان نوازی اسلامی و سبب جریحه دار شدن اعتماد عمومی دانست و با اشاره به اینکه دین و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران همواره مهمان نوازی را از صفات نیک و پسندیده دانست و اقدام چند جوان ناپخته سبب تضییع آن نمی‌شود در خصوص جنبه عمومی جرم هر ۶ متهم این پرونده را علاوه بر حبس و شلاق تعزیری به دو مورد حکم سبز نیز محکوم کرد.

حکم دادگاه ضاربان فلیپ مارک گراف

در حکم قاضی آمده است با توجه به اینکه تبعه آلمانی پس از شکست بیماری سرطان در حرکتی نمادین و انسان دوستانه برای حمایت از بیماران سرطانی اقدام به رکاب زنی در کشورهای مختلف کرده بود متمهان علاوه بر عذرخواهی از او در یکی از رسانه‌های خبری رسمی کشور، بروشورهای معرفی مجمع خیرین حمایت از کودکان سرطانی (ماهک) را توزیع و صندوق‌های کمک به این مجمع در شهرستان تنکابن و توابع آن را پخش و جمع آوری کنند.

بر اساس حکم قاضی این متهمان تا دو سال برای حمایت از کودکان سرطانی زیر نظر مجمع خیرین کمک به کودکان مبتلا به سرطان ماهک باید فعالیت اجتماعی داشته باشند.

فلیپ مارکگراف

حمله به فلیپ مارکگراف توریست آلمانی

شاهین صمدپور اما در صفحه اینستاگرامش نوشته :

در فضای مجازی کشورمون این طور پیچیده که یک دوچرخه سوار آلمانی در شمال کشور توسط چند جوان ایرانی سارق کتک می خوره و این موجی از تاسف و ناراحتی رو بین ایرانی های داخل و خارج از کشور بوجود میاره .
اما به نظرم فارغ از هرگونه نتیجه گیری عجولانه در ماجرای فِلِیپ مارکگراف نکاتی وجود داره که باید بهش توجه بشه .

فلیپ مارکگراف

یک : فِلیپ ( فِلِپ ) در آلمان یک دوست ایرانی داشته که وقتی به تهران میاد به پیشنهاد همون دوست مهمون خانواده ای میشه که همین خانواده دیشب ساک ها و وسایل فلیپ و خانواده اش رو ازشون می گیرن ، اونا رو نگه می دارن و در ازای آزادی شون تقاضای مبلغ بالایی دلار می کنن‌ .
از طرفی همین آقایی که دیشب فلیپ رو گروگان گرفته بود قبلن از اون تقاضا کرده بود که کارهای اقامت فرزندانش رو در آلمان درست کنه .

فلیپ مارکگراف

کمک مانی رهنما به نجات فلیپ توریست آلمانی

خداروشکر آقای مانی رهنما خواننده خوب کشورمون که بعد از کتک خوردن فلیپ از روی حس انسان دوستی کمک های قابل توجهی به این دوچرخه سوار آلمانی کرده بود دیشب هم وقتی فلیپ باهاش تماس می گیره و او رو در جریان آزار و اذیت اون خانواده و گرو گرفتن وسایلش قرار میده بلافاصله اقدام می کنه و با کمک همسرشون خانم صبا راد عزیز و کمک خانواده خانم زهرا خاتمی ( مجری ) و در جریان گذاشتن به موقع پلیس موضوع حل و فصل میشه و فلیپ و دوست دخترش و مادرش رها میشن و به پروازشون میرسن اون فرد هم دستگیر میشه .

عکس های فلیپ مارکگراف

در اامه چند عکس شخصی از اینستاگرام وی را مشاهده کنید

فلیپ مارکگراف

فلیپ مارکگراف

فلیپ مارکگراف

فلیپ مارکگراف

نظرات