محرم ۹۸ چه تاریخی است؟ + تاریخ دقیق شروع محرم سال ۹۸

0

محرم ۹۸ چه تاریخی است؟ + تاریخ دقیق شروع محرم سال ۹۸

محرم ۹۸ با توجه به تقویم سال ۱۳۹۸ از اوایل شهریور ماه خواهد بود، برای دانستن تاریخ دقیق ماه محرم ۹۸ و شب و روز اول این ماه عزیز و اولین روز سال جدید قمری را در سایت حرف تازه مشاهده کنید .

ماه محرم اولین ماه سال در تقویم های هجری قمری و در واقع سال جدید تاریخ قمری محسوب می شود و از جمله ماههای حرام است که جنگ و کشتار در این ماه حرام بوده و به این دلیل به این نام نامگذاری شده است.

محرم 98

شب اول محرم ۱۳۹۸ چه تاریخی میشود ؟

ماه محرم اولین ماه سال در تقویم های هجری قمری است که به دلیل حرام بودن جنگ و کشتار در این ماه به این اسم نامگذاری شده است. این ماه که یکی از مهمترین وقایع تاریخ اسلام یعنی شهادت امام حسین(ع) امام سوم شیعیان و ۷۲ تن از یاران با وفایش در کربلا رخ داده است یکی از مذهبی ترین ماه های سال در نزد مسلمانان به شمار میرود. در این ماه به خصوص دردهه اول و خصوصا روز دهم محرم یعنی روز عاشورای حسینی مسلمانان و عاشقان امام حسین ع به عزاداری می پردازند و شب اول محرم و شروع این ماه بسیار با اهمیت است.

تاریخ شروع ماه محرم ۹۸

طبق تقویم سال جدید شروع آن در دهم شهریور می باشد.

  • یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
  • ۱ September 2019
  • ۱ محرم ۱۴۴۱

با توجه به تاریخ ذکر شده شب اول ماه نه شهریور و ۱۰ شهریور اولین روز ماه است که روز یک شنبه می باشد و عزاداری ها و هیات های مذهبی به عزاداری سالار شهیدان می پردازند

تاریخ عاشورا و تاسوعای حسینی ۹۸

روزهای هیجدهم و نوزدهم شهریور نیز دور عاشورا و تاشوعای حسینی خواهد بود

۱۸شهریور تاسوعای حسینی [ ٩ محرم ]
۱۹ شهریور عاشورای حسینی [ ١٠ محرم ]

ماه محرم سال ۹۸

یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

۱ سپتامبر ۲۰۱۹

۱ محرم ۱۴۴۱

نظرات