رد پای یک زن در پرونده دکتر صلحی ، پزشک تبریزی

1

رد پای یک زن در پرونده دکتر صلحی ، پزشک تبریزی

پرونده جنجالی پزشک تبریزی که متهم است با تهیه غذای مسموم همسر و مادربزرگش را به قتل رسانده با رفع نواقص به دادگاه کیفری فرستاده شد و این مرد به‌زودی محاکمه می‌شود. این در حالی است که خانواده همسرش، خواهان قصاص وی هستند.

پزشک تبریزی

پزشک تبریزی پیش از اینکه به‌خاطر ماجرای قتل همسر و مادربزرگش معروف شود، به‌دلیل نسخه‌هایی که از او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، معروف شد. نسخه‌هایی خوش‌خط که در برخی از آنها به جای دارو گوش دادن به صدای شجریان تجویز شده بود یا نسخه‌ای که در آن خطاب به مسئول داروخانه نوشته شده بود: «این بیمار بی‌سواد و فقیر است و هزینه داروهای او را بنده پرداخت می‌کنم.»

شهرت این پزشک در فضای مجازی روبه افزایش بود تا اینکه ۱۹مهرماه سال گذشته خبر عجیبی منتشر شد. خبر از این حکایت داشت که اعضای خانواده پزشک جوان به‌دلیل خوردن غذای مسموم به بیمارستان منتقل شده و همسر و مادربزرگ او جانشان را از دست داده‌اند.

در آن زمان خیلی‌ها با پزشک جوان ابراز همدردی و در مراسم ختم قربانیان شرکت کردند. این در حالی بود که پزشک جوان مدعی بود که غذاهای مسموم را فرد ناشناسی به‌عنوان نذری به مطبش آورده و او نیز آنها را به خانه برده و در نهایت همسر، مادربزرگ، مادر، پدر و برادرش به‌دلیل خوردن آن مسموم شده و ۲نفر از آنها جان‌شان را از دست داده‌اند؛ ادعایی که تحقیقات پلیس Police دروغ بودن آن را ثابت کرد و مشخص شد که نه‌تنها غذاها نذری نبودند، بلکه پزشک تبریزی، خودش آنها را از یکی از رستوران‌ها تهیه کرده بود.

کارآگاهان پلیس که موفق شده بودند این رستوران را شناسایی کنند، در بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته به تصاویری دست یافتند که نشان می‌داد پزشک جوان به رستوران مراجعه کرده و بعد از تهیه غذاها، آنجا را ترک کرده است. بنابراین احتمال داشت که وی بعد از تهیه غذاها آنها را به قرص برنج آغشته کرده و در اختیار خانواده‌اش قرار داده است. به این ترتیب انگشت اتهام به سوی وی نشانه رفت و او به جرم Crime قتل دستگیر شد.

هر چند وی در جریان بازجویی‌ها مدعی شد که در مسموم کردن غذاها نقشی نداشته است اما در نهایت پرونده این جنایت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی فرستاده شد. در این کیفرخواست پزشک جوان متهم به قتل همسر و مادربزرگش شده بود و قضات دادگاه پیش از جلسه محاکمه به بررسی پرونده پرداختند و متوجه نواقصی شدند که در محتویات پرونده وجود داشت و به این ترتیب پرونده بار دیگر به دادسرا فرستاده شد.

موسی خلیل‌اللهی، دادستان تبریز می‌گوید: نقص‌هایی که دادگاه کیفری وارد کرده بود دوباره بررسی شد و پس از رفع آنها پرونده بار‌دیگر به دادگاه فرستاده شد و قرار است تا پایان این‌ماه یا اوایل‌ماه آینده جلسه محاکمه او برگزار شود. به گفته وی تا‌کنون خانواده همسر این مرد درخواست قصاص کرده‌اند. همچنین دایی‌های او نیز از وی شکایت کرده است اما پدر، مادر و برادر او که در این حادثه مسموم شده و تا یک قدمی مرگ رفته‌ بودند شکایتی مطرح نکرده‌اند.

انگیزه مرموز

پرونده پزشک تبریزی در حالی با کیفرخواست قتل عمد به دادگاه فرستاده شده که هنوز انگیزه او از این اقدام سؤالی بزرگ است. پدر المیرا(همسر پزشک‌تبریزی) در پاسخ به این سؤال می‌گوید: آشنایی المیرا و علیرضا(متهم به قتل) خیلی اتفاقی بود. علیرضا دوست صمیمی شوهر هم‌دانشگاهی المیرا بود و یک روز که آنها به پارک ائل‌گلی تبریز رفته بودند با هم آشنا شدند. مدتی بعد از این آشنایی علیرضا به خواستگاری دخترم آمد و با موافقت ما جشن کوچکی گرفتیم و آنها به عقد هم درآمدند.

قرار شد وقتی درس دامادم تمام شد و خواستند زیر یک سقف بروند، جشن عروسی بگیرند که این اتفاق هرگز رخ نداد و حدود ۴٫۵ سال بعد از عقدشان، دخترم به قتل رسید.

پدر المیرا ادامه می‌دهد: از مدتی قبل از این حادثه، متوجه رفتار مشکوک علیرضا شده بودم. او زیاد به خانه ما می‌آمد و مدام با تلفن همراهش حرف می‌زد. حتی یک‌بار از دخترم ماجرا را پرسیدم و خواستم اگر مشکلی دارند به من بگویند اما او با توجه به اخلاقش که خیلی تودار بود، چیزی نگفت. تا اینکه آن اتفاق تلخ رخ داد ولی با این حال هرگز به دامادم مشکوک نشدم.

بعد از آن بود که پلیس او را دستگیر کرد و معلوم شد که وی غذای مسموم را به دخترم و خانواده‌اش داده است. علیرضا مدعی بود که بی‌گناه است اما در تحقیقات پلیس مشخص شد که علیرضا با همان دختری که دوست و هم‌دانشگاهی المیرا بوده، رابطه پنهانی داشته است.

حتی زمانی که آن زن در آنکارا بود، علیرضا هم به بهانه اینکه می‌خواهد در امتحان شرکت کند، به آنجا رفت و آنها با هم بودند و همه این شواهد و مدارک در پرونده ثبت شده است. ظاهرا دخترم متوجه این ماجرا شده بود و شوهرش برای اینکه رازش فاش نشود و بتواند به آن زن برسد نقشه این جنایت را کشیده است.

پلیس درباره این ماجرا به‌طور کامل تحقیق کرده و پرونده قطوری تشکیل داده و ما تنها خواسته‌مان از دادگاه این است که قاتل دخترم قصاص شود.

مرد میانسال می‌گوید: من ۲دختر داشتم که علیرضا یکی از آنها را از من گرفت. بعد از این حادثه، زندگی ما ویران شد. همسرم دچار افسردگی شده و ما هرگز نمی‌توانیم این داغ را فراموش کنیم. مدتی قبل علیرضا که شواهد را علیه خودش می‌دید ادعای تازه‌ای را مطرح کرد و به دروغ گفت که المیرا و خانواده‌اش به‌دلیل خوردن قرص لاغری مسموم شده‌اند اما همه ادعاهای او رد شده و منتظریم تا دادگاه تکلیف این پرونده را مشخص کند.

1 دیدگاه در “رد پای یک زن در پرونده دکتر صلحی ، پزشک تبریزی

  1. سید گفت:

    من حقید دو سه ساله که به این پرونده فکر میکنم و دیگه مثل یک وکیل خیلی از جزییات او را می دانم چون مطالعه کردم یک وکیل هم کم کم فکر میکند و نتیجه میگیرد هرگز یک وکیل یک مرتبه چیزی به ذهنش نمی رسد روزها و ماه ها و سالها باید فکر کرد !

نظرات