ارزش تعذیه ای و خواص زردآلو | زردآلو چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

0

ارزش تعذیه ای و خواص زردآلو | زردآلو چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

زردآلو : مزایای سلامتی زردآلو شامل کاهش یبوست، تقویت استخوان، تقویت متابولیسم، درمان درد گوش، درمان بیماری های پوست، درمان کم خونی، مبارزه با آسم، بهبود سلامت چشم، درمان تب، بهبود کیفیت خون، کمک به پیشگیری از سرطان و بهبود سلامت قلب است.

زردآلو

 

زردآلو چیست؟

زردآلو، با نام علمی Prunus Armeciaca، یک میوه مغذی و از خانواده Rosacea است. آن ها، یک میوه کوچک و نارنجی با یک پوست نازک و گوشته نرم و خوشمزه هستند. به عنوان یکی از نرم ترین میوه ها شناخته شده و دانش عمومی بیانگر اینست که زردآلو در ابتدا در چین کشت شده تا زمانی که توسط ایرانی ها کشف شد.

ارزش تغذیه ای زردآلو

با توجه به ارزش تغذیه ای غنی و مزایای سلامتی مختلف، زردآلو به عنوان یک غذای عالی، مورد توجه افرادی است که نگران سلامت خود هستند. مزایای سلامتی چشمگیر به علت وجود مقدار زیادی ویتامین، از جمله ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K و نیاسین در مقادیر قابل توجه، همراه با مجموعه ای از ویتامین های مهم دیگر در مقادیر کم (کمتر از ۵٪ از میزان مورد نیاز توصیه شده به صورت روزانه) است. علاوه بر این، زردآلو حاوی مواد معدنی مناسب است که شامل مس، پتاسیم، منگنز، فسفر و منیزیم است. آن ها، درست مانند اکثر میوه ها، یک منبع عالی از فیبر غذایی هستند.

زردآلو

 

۱۲ دلیل برای اینکه شما باید زردآلوی بیشتری مصرف کنید

۱٫ برای از بین بردن یبوست

از آنجایی که زردآلو حاوی فیبر رژیمی است، نمی توان حقیقت اینکه آن ها شگفت انگیز هستند را نادیده گرفت چرا که آن ها می توانند در تسهیل حرکات روده شما موثر باشند. آن ها به طور معمول برای بیمارانی که اغلب از یبوست رنج می برند، به خاطر خواص ضد یبوست آن، توصیه می شوند. فیبر، باعث تحریک هضم و ترشح اسید معده می شود که به جذب مواد مغذی و تجزیه مواد غذایی برای هضم آسان تر کمک می کند. علاوه بر این، فیبر همچنین حرکات پریستالتیک دستگاه گوارش را تحریک کرده و عضلات معدی را برای حرکات عضلات صاف تر و سریع روده ای، ریلکس می کند.

۲٫ برای تقویت استخوان ها

زردآلو دارای مقادیر متوسط ​​یا مقادیر قابل توجهی از تمام مواد معدنی مورد نیاز برای رشد و توسعه استخوان مانند کلسیم، منگنز، فسفر، مس و آهن است؛ بنابراین خوردن زردآلو به صورت روزانه می تواند به بهبود سلامت استخوان شما کمک کند و به شما کمک کند تا از انواع بیماری های مرتبط با استخوان مانند پوکی استخوان در امان باشید.

۳٫ برای تقویت متابولیسم

مقدار مایعات بدن شما عمدتاً وابسته به دو ماده معدنی، سدیم و پتاسیم است. زردآلو، با دارا بودن میزان بالایی از پتاسیم، به حفظ تعادل مایعات در بدن شما کمک کرده و باعث می شود که انرژی به طور کامل به عضلات و اندام های راست توزیع شود. با حفظ تعادل الکترولیتی صحیح، شما می توانید از انرژی بیشتری بهره مند شوید، گرفتگی عضلانی را کاهش دهید و انرژی مورد استفاده و جریان خون سراسر بدن خود را به همان میزان که نیاز دارید حفظ کنید.

۴٫ برای درمان درد گوش

اگر از یک گوش درد شدید رنج می برید، چکاندن چند قطره روغن زردآلو به داخل کانال گوش نشان می دهد که یک درمان موثر است. به گفته دانشمندان، محتوای آنتی اکسیدانی موجود در روغن زردآلو، مسئول کاهش درد گوش است.

۵٫ برای درمان بیماری های پوست

روغن زردآلو، یک منبع عالی برای درمان بیماری های مختلف پوست است. این روغن بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A و ویتامین E است و بنابراین برای بهبود سلامت پوست و مو، مناسب است. هنگامیکه این روغن را بر روی پوستتان ماساژ می دهید، به داخل منافذ پوستی نفوذ کرده و باعث جوان شدن سلول ها گردیده و یک پوست سالم و درخشان خواهید داشت. علاوه بر این، آن نیز به طور گسترده ای برای خلاص شدن از پیری زودرس پوست، پوست خشک و زمخت، آکنه، تحریک، بثورات و انواع مختلف دیگر مشکلات پوستی استفاده می شود. به غیر از این مشکلات کلی پوست، روغن ضروری زردآلو دارای توانایی درمان بیماری های جدی پوست مانند درماتیت و اگزما در بین سایر بیماری ها است.

۶٫ برای درمان کم خونی

با توجه به اینکه زردآلو حاوی آهن و مس است، در تولید هموگلوبین کمک می کند. این ویژگی به درمان کم خونی که یک اختلال خونی و عمدتاً ناشی از کمبود آهن است، کمک می کند. این بیماری می تواند منجر به خستگی، ضعف، مشکلات گوارشی، سرگیجه و نارسایی کلی در متابولیک شود. در غیاب سلول های قرمز خون، بدن برای دوباره اکسیژندار کردن خود، دچار مشکل شده و عملکرد ارگان ها دچار اختلال می شود. آهن و همچنین مس، عناصر مهم تشکیل سلول های قرمز خون هستند.

زردآلو

 

۷٫ برای مبارزه با آسم

همچنین عقده بر اینست که روغن زردآلو در طبیعت ضد آسم است و در درمان بیماری و علائم مرتبط با آن کمک می کند. به خاطر روغن های ضروری آن، دارای خاصیت محرک و دفعی است. یکی از این ویژگی ها می تواند به کاهش استرس و فشار بر سیستم تنفسی و ریه کمک کند، بنابراین از حملات آسم حتی قبل از شروع آن ها، جلوگیری می کند.

۸٫ برای بهبود سلامت چشم

مواد غذایی غنی از ویتامین های A، C، بتا کاروتن و کاروتنوئیدها می توانند به کاهش خطر مشکلات و عوارض چشم کمک کنند. اثر مخرب رادیکال های آزاد آسیبرسان ممکن است منجر به آب مروارید شود. همچنین می تواند جریان خون را به چشم ها محدود کند و منجر به تخریب ماکولا شود. سطوح بالای بتاکاروتن، جریان خون را به چشم ها افزایش می دهد و تخریب ماکولا، مرتبط با افزایش سن را متوقف می کند. زردآلو حاوی یک آنتی اکسیدان شناخته شده به نام Zeaxanthin است که عمل فیلترینگ نور را انجام می دهد، بنابراین بینایی شما بهبود می یابد.

۹٫ برای درمان تب

عصاره زردآلو برای درمان تب مفید است. خواص ضد التهابی و تسکین دهنده آن بر دمای عمومی بدن تآثیر می گذارد، در نتیجه تب را درمان می کند. اگر شما در معرض یک تب شدید هستید، یک مخلوط حاوی آب و عصاره زردآلو تهیه کنید. یک قاشق غذاخوری عسل را به این محلول اضافه کنید. محلول را دو بار در روز بخورید تا تب، سرفه و سرماخوردگی کاهش یابند.

۱۰٫ برای جلوگیری از سرطان

اعتقاد بر این است که دانه های زردآلو در درمان سرطان کمک می کنند. بین ترکیبات آنتی اکسیدان و کاروتنوئیدهای موجود در زردآلو، اینکه آن ها تهدیدی برای رادیکال های آزاد سلول ها هستند، پذیرفتنی است. رادیکال های آزاد، محصولات جانبی مضر متابولیسم سلولی هستند که می توانند منجر به تشکیل سلول های سرطانی شوند. آنتی اکسیدان ها این عناصر خطرناک را متعادل کرده و این اطمینان را حاصل می کنند که بدن، با مشکلاتی مانند بیما ری های قلبی، سرطان، پیری پوست و بیماری آلزایمر، عهد و پیمانی ندارد.

۱۱٫ برای بهبود سلامت قلب

زردآلو یک راه عالی برای محافظت از قلب شما از طیف وسیعی از بیماری شامل سکته مغزی، حملات قلبی و آترواسکلروز است. مقدار بالای ویتامین C، همراه با فیبر غذایی و پتاسیم، به سلامت قلب خوب کمک می کنند. پتاسیم با کاهش فشار رگ های خونی، باعث کاهش فشار خون می شود، ویتامین C، از قلب در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند و فیبرها کلسترول اضافی را از لایه پوشاننده سرخرگ ها و عروق بر می دارند، بنابراین قلب را پاکسازی کرده و فشار روی قلب را به حداقل می رسانند.

۱۲٫ برای بهبود کیفیت خونتان

هر گیاهی که حاوی آهن غیر هِم است و شامل زردآلو نیز می شود. مدت طولانی طول می کشد که این نوع آهن به طور کامل جذب بدن شده و مدت طولانی تری در بدن بماند، به این ترتیب شانس بیشتری برای برخورداری از یک خون خوب و همچنین جلوگیری از کم خونی خواهید داشت.

نتیجه گیری

در مجموع، هیچ چیزی بهتر از گنجاندن ترکیب زردآلو های تازه در رژیم غذایی شما به شکل منظم، وجود ندارد. کل آن را بخورید، آب آن بگیرید را یا آن را به یک سالاد میوه اضافه کنید، انتخاب با شماست. این میوه با طیف وسیعی از قابلیت های بهبود سلامتی، واقعاً طعم خوبی داشته و به راحتی در دسترس است.

نظرات