آیا بادام زمینی از سفید شدن موها جلوگیری می کند؟

1

آیا بادام زمینی از سفید شدن موها جلوگیری می کند؟

بادام زمینی یکی از تنقلاتی است که در آجیل های شب عید هم دیده می شود و بیشتر افراد آن را خیلی دوست دارند. یکی از فوایدی که برای بادام زمینی در نظر گرفته شده است، جلوگیری از سفید شدن موهای سفید است. بنابراین افرادی که دوست دارند مدت زمان بیشتری، موهای خود را مشکی نگه دارند حتما باید از این مغزیجات استفاده کنند.

بادام زمینی

بیشتر درباره بادام زمینی بدانید

بـادام زمینی در تحقیقات قبلی با ویژگی ضد افسردگی معرفی شده بود، حتی در برخی موارد به عنوان جایگزین دارویی استفاده شده است. میزان تریپتوفان در بادام زمینی بالا است که بدن آن را به سروتونین تبدیل می‌کند. سروتونین در خلق و خو، خواب سالم و حتی در هورمون‌های جنسی بدن تاثیرگذار است.

افزایش مصرف تریپتوفان با مصرف بادام زمینی مانند یک جایگزین عالی طبیعی به‌ جای داروهای تجویزی روزانه است. همچنین از مزایای دیگر استفاده آن کمک بهسلامت قلب و عروق و دستگاه گوارش است.

دو مشت از بـادام زمینی معادل مصرف یک دوز داروی تجویزی است. در درون بدن شما، اسید آمینه اساسی ال-تریپتوفان نقش کاهنده اضطراب و حتی مهم تر از آن، تریپتوفان در تشکیل سروتونین، نقش یکی از انتقال دهنده‌های عصبی مهم بدن شما را، ایفا می‌کند.

سروتونین در بدن احساس سرخوشی به وجود می آورد و نگرانی‌ها را از شما می‌گیرد. این چنین تاثیر عمیقی را داروهایی مانند پروزاک، پاکسیل و داروهای ضد افسردگی مشابه معمولا با تقلید از سروتونین یا با حفظ سطح سروتونین بدن به وجود می‌آورند.

شما نیز می توانید همین کار را با مواد غذایی خود انجام دهید و هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید که لوبیا، نخود فرنگی، پنیر، آجیل و جوانه گندم را نخورید.

بادام زمینی

ارزش غذایی بادام زمینی (Mungfali)

آن ها کربوهیدراتی کمی دارند و غنی از مواد مغذی هستند. بادام زمینی منبع بسیار عالی از پروتئین نیز هست. همچنین شامل بیوتین ،نیاسین ،فولات ، منگنز، ویتامین ایی ،تیامین ، فسفر و منیزیم همه اینها برای بدن و ذهن سالم بسیار مهم هستند.

ارزش غذایی برای هر ۱۰۰ گرم

۵۶۷ کالری
۴۹ گرم چربی کامل
۱۸ میلی گرم سدیم
۷۰۵ میلی گرم پتاسیم
۱۶ گرم کربوهیدرات کل
۲۶ گرم پروتئین

برخی دیگر از خواص درمانی باور نکردنی از بادام زمینی عبارتند از:

بادام زمینی

۱-پیشگیری از سرطان

پروآنتوسیانیدین که در کلاس فلاونول است با متوقف کردن تقسیم بیشتر سلول‌های تومور با سرطان مبارزه می‌کند. پروآنتوسیانیدین و مس بالا در بادام زمینی با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند و از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

۲-کمک به حفظ سلامت قلب

بـادام زمینی، یک آجیل کم چربی در مقایسه با دیگر آجیل‌هاست، همچنین به دلیل آنکه اسید اولئیک کمتری دارد، آجیل بسیار سالمی برای سلامت قلب است. در این آجیل کلسترول وجود ندارد و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن شما را از بیماری‌های قلبی دور نگه می دارد.

۳-کاهش فشار خون بالا

آجیل بـادام زمینی با کمک به میزان منیزیم در بدن موجب کاهش فشار خون بدن می‌شود.

۴-کمک به سلامت و زیبایی مو

مس ماده معدنی است که کمک می‌کند تا رنگ دانه‌ موهای شما سلامت بماند. بنابراین اگر کسانی که موهای سفید دارند و داشتن موهای سیاه برای آنها همواره آرزو است، بـادام زمینی بخورند که سرشار از مس است.این افراد می‌توانند دوباره موهایی سیاه داشته باشند و این آرزوی آنها تحقق یابد.

۵- بهبود سلامت استخوان

منیزیم مانند کلسیم برای سلامت استخوان پر اهمیت و ضروری است. منیزیم تشکیل دهنده اصلی بادام بـادام است و شما میتوانید با مصرف این آجیل سلامت استخوان‌های خود را بهبود ببخشید.

بادام زمینی

مصارف بادام زمینی (Mungfali)

آرد بـادام زمینی چربی کم تری نسبت به کره بادام زمینی دارد که محتوای پروتئین بالایی دارد. آرد بـادام زمینی طعم خوبی دارد و بادام نیز بدون گلوتن است.

میان وعده معروف در ایالات متحده جنوبی، است بـادام زمینی در کشورهایی مانند چین، هند و غرب آفریقا محبوب است. وبا سو تغذیه مبارزه می کند. قرار است آن ها در درمان مشکلات پوستی نظیر ،خارش وآکنه بسیار موثر هستند. به عنوان محصول زیبایی به کار می رود

مضرات بادام زمینی (Mungfali)

مواد موجود در بـادام زمینی معمولا به جذب مواد مغذی در بدن و کاهش ارزش غذایی که مصرف می شود آسیب می رساند.

آلودگی بـادام زمینی گاهی اوقات می تواند منجر به تولید مواد سمی شود. این منجر به از دست دادن اشتها و تغییر رنگ چشم ها منجر به یرقان و همه نشانه های معمول کبد می شود.

یکی از مهم ترین آلرژن ها می تواند بادام زمینی باشد. آلرژی می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد. برای افرادی که به بادام زمینی و محصولات بـادام زمینی حساسیت دارند توصیه می شود که از آن ها اجتناب کنند.

مسایلی مانند مشکلات کیسه صفرا می تواند یکی دیگر از عوارض جانبی ناخوشایند است . هم چنین ممکن است درد تیز و ناگهانی در سمت راست شکم تجربه کنید.

این امر عمدتا به خاطر انقباض کیسه صفرا رخ می دهد. اگر افراد سنگ صفرا داشته باشند به آن ها توصیه می شود از خوردن بـادام زمینی اجتناب کنند.

در حالی که متناقض با این بیانیه، مطالعاتی صورت گرفته است که نشان می دهند مصرف کره بادام زمینی در حد اعتدال در واقع خطر را سنگ صفرا را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد. این به این دلیل است که بـادام زمینی ها توانایی کاهش کلسترول را دارند.

1 دیدگاه در “آیا بادام زمینی از سفید شدن موها جلوگیری می کند؟

  1. مجید گفت:

    ممنون از اطلاعاتتون

نظرات