دادگاه محمدعلی نجفی و میترا استاد + تصاویر و گزارش های دادگاه نجفی

0

دادگاه محمدعلی نجفی و میترا استاد + تصاویر و گزارش های دادگاه نجفی

دادگاه محمدعلی نجفی اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی برگزار می‌شود.

لاله عقبایی یکی از وکلای محمدعلی نجفی در بیرون دادگاه کیفری گفت: امروز آقای گودرزی و طباطبایی وکالت آقای نجفی در نخستین دادگاه را بر عهده دارند.

برادر میترا استاد وارد دادگاه کیفری شد. او یکی از اعضای خانواده استاد است که تاکید به قصاص دارد.

دادگاه نجفی

دادگاه کیفری

بر اساس قانون در این پرونده برادر جزو اولیای دم محسوب نمی‌شود.

گفتنی است با ورود به دادگاه بالش سفیدی که تیرهای کلت از میان آن رد شده بود و به مقتول این پرونده اصابت کرده بود روی میز دادگاه قرار داشت که به حتم از محوریت‌های بررسی این روز دادگاه خواهد بود.

دادگاه نجفی

کیفرخواست پرونده اتهامات محمدعلی نجفی

قاضی شهریاری نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست پرونده اتهامات محمدعلی نجفی گفت:

دکتر محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی و نماینده دادستان در شروع جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا نجفی  استاد کیفرخواست را با دستور رییس دادگاه به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- محمد علی نجفی ۶۶ ساله بازنشسته اهل تهران و از تاریخ هشت خرداد امسال متهم است به مباشرت در قتل عمدی میترا استاد ۳۶ ساله زن دوم وی با اسلحه گرم

۲- حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز

۳- ایراد و ضرب و جرحی که منجر به قتل نشده است.

دادگاه نجفی

دادگاه محمدعلی نجفی برای رسیدگی به قتل میترا استاد

هفتم خرداد ماه امسال ؛میترا استاد – همسر دوم محمد علی نجفی – شهردار سابق تهران در حمام خانه مسکونی خود واقع در منطقه سعادت آباد با اصابت چند گلوله به قتل رسید .
ساعاتی بعد از این قتل ؛ نجفی خود را به پلیس اگاهی معرفی کرد و به کشتن همسر دومش اعتراف کرد.

وی در جلسات بازپرسی در دادسرای جنایی تهران اعلام کرد به دلیل اختلافات خانوادگی و ارتباطات کاری خاص همسرش با او از مدت ها قبل درگیری داشته و آن روز دعواهایشان که از شب گذشته به اوج رسیده بود منجربه وقوع این قتل شد.

امروز اولین جلسه دادگاه نجفی در دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی کشکولی برگزاری می شود.

دقایقی پیش برادر و خانواده استاد برای حضور در اولین جلسه محاکمه دامادشان محمد علی نجفی وارد دادگاه کیفری استان شدند.
اولیادم استاد تاکنون بیان داشته اند که از قصاص میترا استاد نمی گذرند و به فکر بخشش نیستند.

دادگاه نجفی

دست‌نوشته نجفی

قاضی محمدرضا محمدی کشکولی در نخستین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران به اتهام قتل عمد میترا استاد همسر دومش دست نوشته نجفی را قرائت کرد.

در بازرسی کارآگاهان در منزل شخصی مشخص شد که آپارتمان مذکور به هم ریخته و حکایت از اسباب‌کشی هفته قبل از حادثه داشته است.
همچنین یک دست نوشته پیدا شد مبنی بر اینکه در یکسال گذشته تلاش زیادی کردم تا بدون خونریزی و توافق مشکلات را حل کنیم اما هیچ راهکاری را مبنی بر طلاق توافقی و گرفتن تمام حقوق خود، نپذیرفت.

در این دست نوشته تاکید شده «همسر دوم من بارها تهدید کرده بود با مردان اجنبی که شما به آنها حساس هستید، هم‌بستر خواهم شد
و تا این کار را انجام ندهم دست بردار نخواهم بود و شروع کرد با تماس گرفتن با مردانی که در گذشته با آنها سر و سری داشته است
از نظر من مهدورالدم بودن وی ثابت شده بود و بارها مرا تهدید می‌کرد تا این روابط زشت را انجام ندهم دست‌بردار نخواهم بود و دیگر خسته شده بودم و بارها مرا مورد تهدید و توهین‌های زشت قرار می‌داد.»

نظرات