آموزش ساخت کاردستی قلک خوک برای آموزش پس انداز به کودکان

0

آموزش ساخت کاردستی قلک خوک برای آموزش پس انداز به کودکان

کاردستی قلک خوک : سال ۹۸ سال خوک است. از طرفی خوک نماد ثروت نیز میباشد. پس از این فرصت استفاده کرده کودکتان را با مفهوم پس انداز و هوش مالی آشنا کنید.

در زندگی هر کودک زمانی فرا می‌رسد که حس پیش‌بینی روز مبادا و خالی بودن جیب، او را متوجه عواقب بی‌پولی و پس‌انداز می‌کند و در اینجاست که نیاز به داشتن مسوولیت مالی برای کودک احساس می‌شود و ما این نیاز را پول توجیبی می‌نامیم. این مقوله معمولا از سن پنج یا شش سالگی آغاز می‌شود.

ما به کودکان پول توجیبی می‌دهیم، چون با این کار مدیریت مالی را به آنها آموزش می‌دهیم. کودکانی که مجبور به مبارزه وتلاش برای مسائل مالی می‌شوند نه تنها مسوولیت مالی بیشتری پیدا می‌کنند، بلکه در تمامی زمینه‌های زندگی نیز مسوول‌تر بار می‌آیند.

آموزش، تشویق، و توانا ساختن کودکان در نحوه خرج کردن پول، آنها را قادر می‌سازد تا بهتر بتوانند درآمدهای خود را در آینده پس‌انداز کنند و قسمت اعظمی از دارایی‌های خود را در آن زمان ذخیره سازند. اگر کودکان به‌طور مکرر در تصمیم‌های روزانه خود خرج کردن پول‌هایشان را انتخاب کنند، این امر در آینده مالی و اقتصادی آنها نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

نحوه ساخت کاردستی قلک خوک با بطری

کاردستی قلک خوک

برای درست این قلک به بطری نوشابه یا آب معدنی، مقوا، ماژیک، چسب و قیچی احتیاج هواهید داشت.ابتدا به صورتی که در تصویر میبینید، بطری را برش زده و آن را کوچکتر کنید. سپس با استفاده از مقوا بقیه ی قسمت ها را درست کرده و بچسبانید و یک شیار برای انداختن پول در قلک بسازید.

آموزش کاردستی قلک خوکی با مقوا

کاردستی قلک خوک

و اما قلک خوکی دوم با مقوا ساخته میشود و بسیار بامزه است. با استفاده از الگوهایی که در عکس ها داده شده مقوا را ببرید، تا زده و بچسبانید و یک قلک ساده بسازید که برای سفره ی هفت سین امسالتان نیز میتوانید از آن استفاده کنید. دو قسمت عکس را کنار هم گذاشته، روی مقوا بکشید و ببرید. . سپس چشم، دماغ، و دم آن را بچسبانید. شیار روی قلک را فراموش نکنید.

کاردستی قلک خوک

 

کاردستی قلک خوک

نظرات