برنامه بازی های جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

3

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

هشتمین دوره جام جهانی فوتبال زنان ، از ۱۷ خرداد ۹۸ در فرانسه آغاز شده است. مسابقاتی که هم از جام جهانی مردان، پیشینه کمتری دارد، هم از نظر آمار و ارقام و هزینه‌ها، با مسابقات مردان قابل مقایسه نیست. بازی افتتاحیه بین تیم‌های ملی فرانسه و کره جنوبی برگزار شد که تیم میزبان با نتیجه ۴ بر ۰ به برتری رسید.

جام جهانی فوتبال زنان

 

این مسابقات به صورت دوره‌ای و هر چهار سال یکبار و بین تیم‌های ملی فوتبال زنان که عضو فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هستند انجام می‌شود. در مارس سال ۲۰۱۵ کشور فرانسه حق میزبانی این مسابقات را از آن خود کرد. این برای اولین بار در این کشور و سومین بار در اروپا خواهد بود که این مسابقات برگزار می‌شود. مسابقات قرار است در ۹ شهر فرانسه برگزار شود. ساختار کنونی مسابقات شامل ۲۴ تیم ملی می‌شود که تیم میزبان را نیز دربردارد. مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها تیم آمریکا است.

نحوه انتخاب میزبان مسابقات

در ۶ مارس سال ۲۰۱۴ فیفا اعلام یک مناقصه جهت میزبانی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹ را انجام داد. اعضای علاقه‌مند برای میزبانی این مسابقات بایستی میل خود را جهت میزبانی تا تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۱۴ اعلام کنند و تا تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ مدارک لازم جهت مناقصه را برای فیفا بفرستند. در واقع فیفا ترجیح می‌داد که کشوری میزبان باشد که میزبانی جام جهانی فوتبال زنان زیر ۲۰ سال را در سال ۲۰۱۸ نیز بگیرد. اما در صورتی که شرایط ایجاب کند هر یک از مسابقات را به میزبانی را به دوکشور متفاوت بدهد.

حق میزبانی هر دو تورنمنت توسط کمیتهٔ اجرایی فیفا در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۱۵ از بین دو کشور فرانسه و کره جنوبی به کشور فرانسه داده شد.

بازی افتتاحیه و اختتامیه در ورزشگاه لومیرز که در یکی از حومه‌های شهر لیون به نام دسین شارپیو قرار دارد و ظرفیت آن ۵۸٬۰۰۰ نفر است برگزار خواهد شد. ورزشگاه روزون پارک که در شهر رن قرار دارد ۶ مسابقه را میزبانی خواهد کرد که چهارتای آن‌ها مسابقات مرحلهٔ گروهی هستند. یکی در مرحله یک شانزدهم و یکی در نیمه نهایی خواهد بود.

ده شهر دیگر نیز جهت میزبانی کاندید هستند که هشتای آن‌ها برای برگزاری مسابقات انتخاب خواهند شد. دو تا از ورزشگاه‌ها برای جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ استفاده شده‌اند:پارک المپیک در لیون و آلیانتس ریویرا در نیس هستند. دو ورزشگاه دیگر نیز پیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند که یکی در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ و جام جهانی راگبی ۲۰۰۷ بوده‌است که یکی از آن‌ها ورزشگاه استاد دو لا موسون است که در مون‌پلیه قرار گرفته‌است و دیگری ورزشگاه استاد دو لا بوژوا که در شهر نانت واقع شده‌است. ظرفیت ورزشگاه‌های دیگر کمتر از ۳۰٬۰۰۰ صندلی است.

تیم های حاضر و گروهبندی جام جهانی ۲۰۱۹ زنان

جام جهانی فوتبال زنان

شبکه های پخش کننده بازیهای جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

افغانستان – ATN
ترکیه – TRT SPOR
کانادا – CTV، TSN, RDS
ایالات متحده آمریکا – فاکس، تلموندو
فرانسه – TF1 Group

AFN Sports HD
Eutelsat 9.0 E
DVB-S2 11804 V 27500 2/3

بازی ها از طریق شبکه های فاکس اسپورت نیز پخش می شوند
همچنین از شبکه های پکیج SRG SSR هاتبر
SRF Zwei HD
RTS Deux HD
RSI LA 2 HD
DVB-S2 10971 H 29700 2/3
DVB-S2 11526 H 29700 2/3

ترکیه – TRT SPOR
Turksat 42.0 E
DVB-S2 11054 V 30000 3/4

برنامه بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۹ زنان

 

جام جهانی فوتبال زنان

3 دیدگاه در “برنامه بازی های جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

  1. farzad گفت:

    ساعت پخش بازیها به وقت ایران رو اعلام کنید لطفان

  2. منصورکارگر گفت:

    با سلام
    شبکه ورزش تی وی فارسی در یاهست با مشخصات زیر پخش میکند
    ۱۰۸۸۸h 27500

  3. جمشید سعیدی گفت:

    کدام شبکه در ماهواره یاه ست بازیهای جام جهانی زنان را پخش میکند ،ما یاست را داریم و ماهوار بدر در هر کدام هست لطفا مطلع کنید ما را ممنون

نظرات