بیوگرافی و عکس های شینزو آبه نخست وزیر ژاپن + سفر شینزو آبه به ایران

0

بیوگرافی و عکس های شینزو آبه نخست وزیر ژاپن + سفر شینزو آبه به ایران

شینزو آبه سیاست‌ مدار ژاپنی را در بیوگرافی سیاسی و زندگی و عکس های شخصی همسر و فرزندان و سوابق سیاسی و شغلی و تحصیلات و سن و محل زندگی را در سایت حرف تازه مشاهده کنید

بیوگرافی شینزو آبه

شینزو آبه سیاستمدار ژاپنی (به ژاپنی: 安倍 晋三 Abe Shinzō)و نخست وزیر فعلی ژاپن در ۲۱ سپتامبر ۱۹۵۴ در توکیو به دنیا آمده است
وی رهبر حزب لیبرال دموکرات بوده و در بین نخست وزیران پس از جنگ جهانی دوم ژاپن سومین دوره طولانی تصدی نخست وزیری را دارا بوده‌ و مذهب او شینتو است.

شینزو آبه

همسر شینزو آبه

وی با آکیه آبه در سال ۱۹۸۷ ازدواج کرده ، اما فرزندی ندارد.

شینزو آبه

بیوگرافی آکیه آبه همسر نخست وزیر ژاپن

«آکیه آبه» زنی ۵۴ ساله، بسیار آرام و خونسرد و چپ دست و کارشناس ارشد رشته طراحی اجتماعی می باشد.
او در سال ۱۹۸۷ میلادی با آقای «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن ازدواج کرده ولی فرزندی ندارد.

شینزو آبه

شغل و اقدامات آکیه آبه

همسر نخست وزیر فعلی ژاپن به عنوان سومین قدرت اقتصادی جهان است.

او تاکنون اقداماتی چون کمک به تاسیس مدارس در کشور میانمار و احیا و ترویج و آموزش فرهنگ غذایی، مدیریت رستوران های ارگانیک و …را انجام داده است.

شینزو آبه

همچنین مولف چند کتاب در زمینه تربیت نیروی انسانی، فرهنگ غذایی و محصولات کشاورزی ارگانیک بوده و درسال ۲۰۱۴ یک مدرسه خصوصی برای کمک به مشارکت زنان در جامعه تاسیس کرده و حالا در حوزه های مختلفی از جمله حقوق زنان و ارتقای نقش و سهم مشارکت های اجتماعی زنان فعالیت می کند.

سفر همسر نخست وزیر ژاپن به ایران

آکیه در اوایل سال ۹۵ برای شرکت در نخستین سمپوزیوم زنان ایران و ژاپن به کشورمان سفر کرد

شینزو آبه

سوابق سیاسی نخست وزیر ژاپن

شینزو آبه سابقا نماینده مجلس بوده و با کسب اکثریت آرا در دو مجلس نمایندگان ژاپن و مجلس مشاوران (مجلس اعلای دیت ژاپن) در سال ۲۰۰۶ وارد مجلس شده و عضو پارلمان شد.

شینزو آبه

جوانترین نخست وزیر ژاپن

وی جوانترین نخست‌وزیر ژاپن از زمان خاتمه جنگ دوم جهانی است که بعد از سیزده سال عضویت در پارلمان ژاپن به بالاترین مقام نائل شده است.
شینزو جانشین جونیچیرو کویزومی شد که پس از پنج سال نخست‌وزیری و رهبری حزب لیبرال دموکرات از این دو مقام کناره گرفته بود.

شینزو آبه

شجره نامه و خانواده

آبه، فرزند یکی از وزرای سابق امور خارجه ژاپن، متعلق به یک خاندان بزرگ دست راستی است که هرگز از این سنت فاصله نگرفته است.
پدرش شینتارو نیز وزیر امورخارجه در سال ۱۳۶۲ بود که در دوم شهریور ماه ۱۳۶۲ ،در سفر به تهران با علی‌ اكبر‌ ولایتی ، وزیر خارجه و آیت الله سید‌علی‌خامنه‌ای رییس جمهور وقت ، دیدار و گفتگو كرد
پدر بزرگ او، نابوسوکه کیشی، از وزرای کابینه نظامی ژنرال توژو، مبتکر حمله به پایگاه پرل هاربر، بود.
پدربزرگش در سال ١٩٤٥ به اتهام جنایات جنگی دستگیر، اما سرانجام در دادگاه نظامی توکیو  محاکمه نشد و در سال ١٩٤٨ آزاد شد و دو بار، در سال‌های ١٩٥٧ و ١٩٥٨ به نخست وزیری منصوب شد.

شینزو آبه

خانواده سیاستمدار

اکثر خانواده شینزو همگی سیاستمدار هستند.
یکی از عموهای بزرگش به نام یوسوکه ماتسوکا، وزیر امور خارجه، از هواداران توسعه طلبی ژاپن در آسیا بود.

شینزو آبه

سفر پدرش به ایران در سال ۱۳۶۲

در دوم شهریور ماه ۱۳۶۲ ، شینتارو آبه، وزیر خارجه وقت ژاپن و پدر نخست ‌وزیر كنونی این كشور، در سفر به تهران با علی‌اكبر‌ ولایتی ، وزیر خارجه و آیت الله سیدعلی‌خامنه‌ای رییس جمهور وقت ، دیدار و گفتگو كرد.

شینزو هرگز علاقه ای به صحبت کردن درباره فعالیت های خانواده‌اش نداشته است.
نخست وزیر ژاپن در سال های ۲۰۰۷ اعلام کرد که به دلیل ضعیف شدن کابینه دولت به اثر رسوایی های انجام شده مجبور به استعفا خواهد شد، اما در نهایت او در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ بر سر سمت خود باقی ماند و اکنون نیز به عنوان مقام بالای ژاپن به فعالیت مشغول است.

شینزو آبه

سفر شینزو آبه به سفر به تهران

خبرها حاکی از سفر احتمالی شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به تهران دارد او پس از گذشت ۳۶ سال از ملاقات پدرش شینتارو با مقام‌های ایران به ایران سفر می کند.
شینتارو در دوم شهریور ماه ۱۳۶۲ وزير خارجه وقت ژاپن و پدر نخست ‌وزیز كنونی این كشور، در سفر به تهران با علی‌اكبر‌ ولایتی ، وزیر خارجه و آیت الله سید‌علی‌خامنه‌ای رییس جمهور وقت ، دیدار و گفتگو كرد.

عکس های شینزو آبه

در ادامه تصاویر بیشتر را مشاهده کنید.

شینزو آبه

شینزو آبه

شینزو آبه

شینزو آبه

شینزو آبه

شینزو آبه

نظرات