بیوگرافی رویا افشار بازیگر قدیمی و همسرش و پسرش + عکس های جدید و طلاق

4

بیوگرافی رویا افشار بازیگر قدیمی و همسرش و پسرش + عکس های جدید و طلاق

رویا افشار با نام کامل رویا افشاری نسب متولد سال ۱۳۳۹ در آبادان به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته معماری می باشد ، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون است و با بازی در سریال های در خانه و سریال آئینه به شهرت رسید. رویا افشار سال ها پیش ازدواج کرده و یک پسر دارد که روزنامه نگار است. ادامه بیوگرافی کامل رویا افشار و همسر و پسرش و عکس های شخصی و علت کم کاری و سوابق بازیگری و زندگی شخصی و همسر و اینستاگرام وی را در سایت حرف تازه با اخبار داغ جدید مشاهده کنید.

بیوگرافی رویا افشار

رویا افشار بازیگر قدیمی ایرانی در سال ۱۳۳۹ در آبادان به دنیا آمده و فارغ التحصیل مقطع فوق دیپلم در رشته معماری می باشد

رویا افشار

زندگینامه و سوابق هنری رویا افشار بازیگر قدیمی

رؤیا افشار که نام کامل او رویا افشاری نسب است ، بازیگر و کارگردانی سینما و تلویزیون است .او که در سال ۱۳۳۹ در آبادان متولد شده علاوه بر بازیگری ، کارگردان تئاتر هم بوده است . هنرمندی بسیار با تجربه که بیش از سی سال در سینما و تئاتر فعالیت داشته و دارد .

خانم رویا افشار در دانشگاه معماری خوانده و از دانشگاه تهران در همین رشته فارغ التحصیل شد .

شروع فعالیت

خانم افشار از جمله بازیگران محبوب و ستاره دهه شصت و هفتاد بوده که در سریال آیینه و در خانه و فیلم شاید وقتی دیگر خوش درخشید و به شهرت رسید
رویا افشار در سال ۱۳۵۵ با طراحی دکور در پشت صحنه تئاتر از نوجوانی وارد عرصه هنر و سینما شده و به مرور ، بازیگری را نیز تجربه کرده است‌
بطور حرفه ای در سال ۱۳۵۸ به عنوان بازیگر تئاتر کارش را شروع کرده و بعد از دو سال وارد قاب تلویزیون می شود و چند تله تئاتر و سریال را بازی می کند.
هنرمندی بسیار با تجربه و با سابقه که بیش از سه دهه فعالیت در عرصه سینما را در کارنامه خود دارد.

رویا افشار

همسر رویا افشار کیست

رویا افشار سال ها پیش ازدواج کرده ، اما این ازدواج بعد از مدت ها به طلاق انجامید. حاصل این ازدواج یک پسر است که حالا در زمینه روزنامه نگاری فعالیت دارد.

رویا افشار

شهرت با سریال آینه

رؤیا افشار با سریال محبوب و پر بیننده آیینه در سال ۱۳۶۴ به کارگردانی غلامحسین لطفی مشهور شد ، تا جایی که مخاطبان هنوز او را با این سریال و سریال در خانه می شناسند.
سپس در آثاری چون سریال در خانه سال ۶۶، راویان اخبار در ۶۷ و فیلم شاید وقتی دیگر و کمربندها را ببندیم و سریال جنگ و زندگی…حضور پیدا کرد.

رویا افشار

ممنوع الکار و بازگشت به فعالیت

خانم رویا افشار بنا به دلایل نامعلوم در سال ۱۳۶۷ به مدت ۱۳ سال ممنوع الکار بود که از سال ۱۳۸۰ دوباره به عرصه بازیگری برگشته و با سریال سیب ترش و فیلم تیک و فیلم سرکوب و ایستگاه اتمسفر کارش را از سر گرفت.

رویا افشار
بعد از بازگشت به سینما تجربه کارگردانی تئاتر را نیز داشته و در سال ۹۰، نمایش زمستان ۶۶ کارگردانی کرد.
آخرین بازی او در تلویزیون در سال ۹۱ در سریال دست بالای دست بود که اکنون در سریال جدیدی در سال۹۸  به نام سریال خانواده دکتر ماهان حضور دارد.

رویا افشار

رویا افشار بازیگر سریال در خانه

از این سریال چیزی یادتان هست یا نه؟
سریالی خاطره انگیز که قصه سه پسر شیطان را روایت می کرد.
مجموعه “در خانه” محصول ۱۳۶۵ شرح اتفاقات و بازیگوشی‌های سه دوست در یک تعطیلات تابستانی بود.
جواد (آرش محمودی) که با مادر (رویا افشار) و پدرش ( اسماعیل پوررضا ) در خانه عزیز خانم ( شهلا ریاحی ) مستاجر بودند و محسن (بابک بادکوبه) و پدرش (اکبر عبدی) در همسایگی‌شان. یک طوطی هم به نام فندق در آن حضور داشت.

رویا افشار

بخشی مصاحبه جدید با رویا افشار

خانم افشار یکم از سریال آینه برایمان بگویید

سریال آینه سریال خوبی بود آن زمان کارگردانی به نام حاجی انصاری کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت. دو دوره اول و دوم از سوی گروه معارف اسلامی ، تلویزیون ساخته شد و همه چیز خوب پیش رفت اما دوره سوم این فیلم وقتی به گروه فیلم و سریال رسید نابود شد!

درواقع در دوره سوم نتوانستند از پس آن بر بیایند. شاید آن موقع ما نسبت به مسائل دینی و اجتماعی بازتر بودیم و حتی بسیار باز تر از دورانی بود که آینه وارد گروه فیلم و سریال شد.

پس از بازی در فیلم مامان توانستید سیمرغ جشنواره را به دست آورید

اگر نظر من را بخواهید جشنواره امسال ، زنجیره ای گسسته از دهه شصت بود و فکر می کنم انتخاب ها آن تفکر قدیمی را دنبال می کرد. از اینکه از جایزه گرفتن من همه خوشحال شدند ، خیلی خوشحالم.

شما حرکت امروزه سینمای ما را به کدام سمت می بینید؟

سینمای ما هیچ سمتی ندارد! فکر می کنم هر چه سیاست نیازی را می بیند ، یک جریانی را منسجم و بزرگ می کند تا آن نیاز بر طرف شود. به نظر من تا زمانی که به سینمای آزاد و متفکر بها ندهیم ، نمی توانیم از سمت و سوی آن صحبت کنیم. الان هر دو سال یک فیلم سینمای تجربی یک اتفاق بیرون می اید که این اتفاق های آزادی هستند.

شما قبلا به عنوان روزنامه نگار فعالیت می کردید. آیا دوست داشتید روزنامه نگار باقی می ماندید؟

روزنامه نگاری یک شغل بسیار جدی است به طوری که هرکس نمی تواند آن را بر عهده بگیرد. منم هم چون بازیگر بودم فک نمی کردم از پس آن بر بیایم. درواقع روزنامه نگاری درایت های عجیبی می خواهد که من به عنوان یک هنرمند آن را نداشتم.

شما با اینکه روزنامه نگار نشدید ، اما یک پسر روزنامه نگار تحویل جامعه دادید!

از محبت شما سپاس گذارم. این طور نیست که او فقط یک روزنامه نگار یا پسرم باشد. او انسان شایسته ای هم هست.

فیلم شناسی

عصر بارانی (۱۳۹۲)
خسته نباشید! (۱۳۹۱)
دایناسور (۱۳۸۶)
معادله (۱۳۸۲)
تیک (۱۳۸۰، حضور افتخاری)
تحفه‌ها (۱۳۶۶)
در انتظار شیطان (۱۳۶۶)
شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶)

سریال های تلویزیونی

زندگی و جنگ (۱۳۶۷)
راویان اخبار (۱۳۶۷–۱۳۶۵)
در خانه ۱۳۶۶
آئینه (۱۳۶۴)
هر پنجره یک قصه
سیب ترش، کمربندها را ببندیم
اکنون خانه ما
در خانه
آهوی ماه نهم
بهداشت روانی کودک
بایرام
آفتاب مهتاب
کرم شبتاب
تله تئاتر
سفر
سوء تفاهم
قفس
تا صبح

رویا افشار

تدریس و فعالیت های دیگر

این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون و تئاتر سالهاست که مربی تاتر بوده و از سال ۶۹ تاکنون تدریس بازیگری میکند.
وی مربی تئاتر در مدرسه تلویزیون و مدرس تئاتر عروسکی در دانشگاه تهران و آموزش بازیگری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۷۶ را بر عهده است.

عکس های جدید رویا افشار

در ادامه تصاویر بیشتر را مشاهده کنید

رویا افشار

رویا افشار

رویا افشار

رویا افشار

رویا افشار

4 دیدگاه در “بیوگرافی رویا افشار بازیگر قدیمی و همسرش و پسرش + عکس های جدید و طلاق

  1. مهتاب گفت:

    خیلی ها در دهه شصت من را جای خانم افشار اشتباه میگرفتند و از من امضا میخواستند 😊😊😊

  2. علیرضا گفت:

    یادش به خیر خانم رویا افشار و زنده یاد جواد خدادادی و زنده یاد بانو مهین شهابی در سریال آیینه بسیار خوش درخشیدند.در حقیقت خاطرات بسیار خوبی برای من و امثال من از این سریال دهه شصتی به جای مانده است طوری که با شنیدن اسم عزیزان بازیگر و سریال اشک از چشمانم جاری میشود.با تشکر.

  3. علیرضا نیکرو گفت:

    رویا افشار در نقش شکوه در سریال آینه سال ۱۳۶۶ یادش بخیر

  4. ابوذر فتحی گفت:

    سلام یکی از بازیگران محبوب دهه ۶۰٫ درسریال آئینه و درخانه همانند سایربازیگران اون سالها نقشهائی که ایفاکردن عالی و بیادماندنی هستند

نظرات