متن تبریک و عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس

0

متن تبریک و عکس پروفایل روز ملی خلیج فارس

تبریک روز خلیج فارس به مناسبت روز دهم اردیبهشت ماه که به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده و هر سال مراسم بزرگداشت و نکوداشت برای ابراز همبستگی ملی برگزار می شود.
ما نیز در این بخش عکس نوشته و تصاویر روز ملی خلیج فارس و عکس نوشته را سایت حرف تازه آماده کردیم.

تبریک روز خلیج فارس

عکس پروفایل روز خلیج فارس

مبارک باد روز ملی خلیج فارس بر فارسی زبانان مبارکباد

خلیج فارس از سمت شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین و امارت متحده عربی همسایه است. وسعت آن ۲۴۰،۰۰۰ کیلومتر است و پس از خلیج مکزیکو و خلیج هودسن سومین خلیج بزرگ جهان محسوب می‌شود. خلیج فارس توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریاهای آزاد مرتبط است و جزایر مهم آن عبارت‌اند از:

خارک، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، جزیره کیش، جزیره قشم، و لاوان که تمامی آنها به ایران تعلق دارد.

جالب است بخوانید : آشنایی با کشور تایلند

 

تبریک روز خلیج فارس

 

عکس نوشته تبریک روز خلیج فارس

خلیج فارس و سواحل آن معادن سرشار نفت و گاز دارد و مسیر انتقال نفت کشورهایی چون کویت، عربستان و امارات متحده عربی است. به همین دلیل، منطقه‌ای مهم و استراژیک محسوب می‌شود. بندرهای مهمی در حاشیه خلیج فارس وجود دارد که از آنها می‌توان بندر شارجه، دوبی، ابوظبی و بندر عباس را نام برد.

تبریک روز خلیج فارس

روز ملی خلیج فارس

۱۰ اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایرانیان است. در ۲۲ تیرماه ۱۳۸۴، هیات دولت مصوبه ای را تایید کرد که به موجب آن دهم اردیبهشت هرسال ، “روز ملی خلیج فارس” نام گرفت .

تبریک روز خلیج فارس

متن تبریک روز خلیج فارس

دهم اردیبهشت در تاریخ ایران روز مهمی است. روزی که یادآور ازخودگذشتگی های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه‌ بر سواحل جنوبی کشور (۲۱ آوریل ۱۶۲۲ میلادی) در پی رشادت‌های سپاه ایران به رهبری امیرالامرای فارس(امام قلی‌خان) می باشد.

تبریک روز خلیج فارس

شاه عباس صفوی در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی ها درآورد، تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت تصمیم گرفتند که ۱۰اردیبهشت را به روز ملی خلیج فارس بنامند.

تبریک روز خلیج فارس

خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می شناسند.

تبریک روز خلیج فارس

قدیمی ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب های باقیمانده از یونان باستان بر می گردد

تبریک روز خلیج فارس

تبریک روز خلیج فارس

تبریک روز خلیج فارس

پس از تحریف نام خلیج فارس در اطلس نشنال جغرافی که بعد از دو قرن کاربرد نام خلیج فارس برای اولین در نسخه جدید در آبان سال ۱۳۸۳ نام جدیدی را در کنار نام بین المللی خلیج فارس قرار داد خشم و اعتراض عمومی در میان فعالان اجتماعی و فرهنگی داخل و خارج نسبت به این تحریف غیرعلمی صورت گرفت و پس از ارسال هزاران ایمیل و نامه اعتراضی و یک طومار اینترنتی با بیش از ۱۲۰ هزار امضا به موسسه مذکور، مدیر موسسه مشهور آمریکایی ضمن عذرخواهی از ملت ایران، قول داد اشتباه خود را جبران کند.

تبریک روز خلیج فارس

تبریک روز خلیج فارس

تبریک روز خلیج فارس

تبریک روز خلیج فارس

 

نظرات