آیا خبر کشته شدن محمود خاوری صحت دارد؟

0

آیا خبر کشته شدن محمود خاوری صحت دارد؟

در ساعات گذشته اخباری در شبکه های اجتماعی مبنی بر کشته شدن محمود خاوری متهم بانکی که در کانادا به سر می برد توسط افراد ناشناس در حال دست به دست شدن است.

کشته شدن محمود خاوری

خبر قتل محمود خاوری به این شکل در شبکه های مجازی منتشر شده است:

“محمود رضا خاوری متهم اختلاس سه هزار میلیاردی شامگاه دیروز توسط افراد ناشناس بقتل رسید!

محمود رضا خاوری متولد ۱۳۳۱صادره از خرم آباد و دارای تبعیت دوگانه ایران و کانادا است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه تهران تا مقطع لیسانس در رشته حقوق و تا مقطع فوق لیسانس حقوق در دانشگاه شهید بهشتی به پایان رساند.

خاوری در سالهای گذشته مشاغل مختلف مدیریت در بانکهای صنعت و معدن و سپه داشته و آخرین مقام او مدیریت عامل بانک ملی ایران بوده‌است. خاوری در دانشگاههای مختلف، از جمله دانشکده حسابداری شرکت نفت، دانشکده امور اقتصادی و دارایی، موسسه عالی بانکداری ایران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی تدریس کرده است. او در هفته اول مهر ماه ۱۳۹۰ از مقام مدیریت عامل بانک ملی ایران به خاطر مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن و همچنین دست داشتن در فساد بزرگ استعفا داد و به کانادا فرار کرد.

پلیس کانادا اعلام کرد جسد وی را شامگاه دیروز حوالی منزل شخصی وی در سان کرست از منطقه بردیل پت شناسایی نموده.این درحالیست که پلیس ایالتی کانادا ضمن شدیدترین تدابیر امنیتی از ورود خبرنگاران برای تهیه گزارش ممانعت بعمل آورده و هرگونه توضیحات دیگری درمورد چگونگی حادثه قتل اعلام ننموده است.”
این عکس هم به عنوان عکسی مربوط به قتل محمودرضا خاوری منتشر شده که البته به نظر می رسد واقعیت نداشته باشد

کشته شدن محمود خاوری

هنوز هیچ منبع رسمی خبر کشته شدن محمود خاوری در کانادا را تایید نکرده است.

محمودرضا خاوری کیست؟
محمودرضا خاوری که مدیر عامل بانک ملی ایران بود در هفته اول مهر ۱۳۹۰ به بهانه «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت.او یکی از متهمین اصلی ماجرای اختلاس معروف ۳ هزار میلیارد تومانی است.

خاوری سال‌ ها پیش از خروج دائمی از ایران، به سرمایه‌گذاری در زمینه ساختمان‌سازی‌ در کانادا پرداخته‌بود و در سال ۲۰۰۵ میلادی توانسته‌بود که تابعیت کانادا را نیز بگیرد. خانوادهٔ او نیز حداقل از سال ۲۰۰۱ میلادی در تورنتو مالک چندین ملک بوده‌اند. پسرش نیز ریاست یک آژانس مسافرتی اکنون منحل شده را بر عهده داشته‌است. خاوری هفت روز پس از خروج دائمی از ایران و ورود به خاک کانادا، وام خانهٔ ۳ میلیون دلاری خود را بازپرداخت و آن را به دخترش پرندیس انتقال داد.

 

منبع خبر : سایت فرهو

نظرات