رنگ مد سال ۲۰۱۸ | رنگ سال ۹۷

0

رنگ مد سال ۲۰۱۸ | رنگ سال ۹۷

رنگ سال ۲۰۱۸ / رنگ سال ۹۷ رنگ سال فاکتوری مهم است که هر سال اعلام می شود البته مهم برای افراد خوشتیپ و اهل مد می باشد. رنگ سال ۲۰۱۸ رنگ بنفش انتخاب شد. سایت پنتون رنگ سال را اعلام کرد.

رنگ سال 97

رنگ سال ۹۷

رنگ بنفش از دید خارجی ها رنگ سلطنتی و با کلاس حساب می شود در دوران قدیم بنفش یک رنگ خیلی نایاب بود و فقط افراد معروف و ثروتمند و پادشاهان و خانواده های آنها می توانستند در خانه های خود استفاده کنند رنگ بنفس یک رنگ آرامش بخش است و شادی ایجاد می کند

رنگ سال 97

اکثرا زنان مسن و دختران کم سن و سال طرفدار رنگ بنفش هستند و میتوانید در سال ۲۰۱۸ رنگ مورد علاقه خود استفاده کنند این رنگ بسیار آرامش بخش و قادراست محیطی که شما در آن هستید درا جذاب و هنری کند

رنگ سال 97

رنگ بنفش رنگ سال ۹۷

رنگ بنفش که به عنوان رنگ سال ۲۰۱۸ اعلام شده از رنگ های خوش ترکیب است که اکثرا با رنگ های سرد و گرم ست می شود البته می توان به پرطرفدارترین رنگ هایی که شما میتوانید رنگ بنفش را با آن ست کنید اشاره کرد رنگ نارنجی و سبز و صورتی می باشد.

نحوه انتخاب رنگ سال :

خب، شما ممکن است تصور کنید که مُد شدن یک رنگ در هر سال، چیزی اتفاقی و یا حاصل سلیقه عمومی است. اما جالب است بدانید که انتخاب رنگ سال هم برای خودش تشکیلات و ضوابطی دارد!

برای توضیح در این مورد، باید به دهه‌ها پیش، یعنی دقیقا سال ۱۹۶۳ برگردیم، در این زمان یک فارغ‌التحصیل رشته شیمی به نام لارنس هربرت، یک سیستم برای استاندارد کردن رنگ‌ها، بنا نهاد. به هر رنگ، به این ترتیب، عددی اختصاص داده می‌شد و دیگر قضاوت متغیر مردم، باعث نمی‌شد که رنگی با رنگ دیگر اشتباه گرفته شود.
متعاقب این کار، آقای لارنس شرکتی را تأسیس کرد و نامش را پنتون Pantone گذاشت. پنتون به معنی «همه رنگ‌ها» است. (پن یعنی همه و تون هم معنی رنگ را می‌دهد.)

به این ترتیب دیگر مردم و صاحبان صنایع مد، می‌توانستند به صورت عینی‌تری در مورد رنگ‌ها با هم تبادل نظر داشته باشند.

به زودی این شرکت با تبلیغ در هفته‌های مد نیویورک برای خود، شهرتی کسب کرد. سپس پای هدایا و اشیای با برند و مارک پنتون به میان آمد و پس از آن فروشگاه‌ها و بوتیک‌هایی با این برند، پا گرفتند. حتی کافه‌تریایی در موناکو تأسیس شد که اغذیه را بر اساس رنگ، به مشتری‌ها پیشنهاد می‌کرد. این کالاها یا اغذیه البته واقعا توسط خود پنتون تولید نمی‌شدند، اما تحت مجوز و لیسانس این شرکت تولید و توزیع می‌شدند.

جالب است بدانید که استانداردهای رنگ پنتون، یکی از سیستم‌های استانداردی که توسط مرجع بین‌المللی رنگ یا International Colour Authority (ICA) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این مقدمه می‌رسیم به « رنگ سال »:

پنتون هر ساله در همایشی رنگ سال را انتخاب می‌کند و این رنگ، خیلی زود توسط طراحان و صاحبان صنایع پوشاک و مد، مورد توجه قرار می‌گیرد و وارد محصولاتشان می‌شود.

پنتون رأسا، دست به انتخاب رنگ سال نمی‌زند و این کار را بعد از نظرخواهی از طراحان دکور و مد، تولیدکنندگان صنعتی و خرده فروشان انجام می‌دهد.

گاهی، فراگیر شدن استفاده از یک رنگ سال زمان‌بر می‌شود و مدت بیشتری طول می‌کشد تا رنگ در اذهان و سلایق مردم جا بیفتد.

نظرات