جدول تعرفه های طرح ترافیک سال ۹۸ تهران

1

جدول تعرفه های طرح ترافیک سال ۹۸ تهران

سامانه طرح ترافیک ,در سال ۹۸ تعرفه‌های جدید و مبلغ دریافتی برای ورود به محدوده طرح ترافیک از سوی شهرداری تهران اعلام شده و برای آگاهی شهروندان در سایت حرف تازه با جدول مخصوص تعرفه ها منتشر کردیم.

تعرفه‌های جدید سال ۹۸ از ۱۷ فروردین ماه اعمال شده و رانندگان ماشین های شخصی و یا اداری و وسایل نقلیه عمومی برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید آن را رعایت کنند.

سامانه طرح ترافیک

نرخ جدید تعرفه های طرح ترافیک ۹۸

یکی از تفاوت‌هایی که نرخ‌های امسال با سال گذشته دارد، بهای طرح ترافیک برای ساکنان محدوده در سال آینده ۵۰ درصد کمتر از بقیه تعیین شده است.
در مقررات جدید طرح ترافیک داشتن معاینه فنی برتر در میزان تعرفه پرداختی تأثیر زیادی دارد.
بهای طرح ترافیک در سال ۹۸ برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر کمتر از ۸ درصد افزایش داشته است.

از سال گذشته و با تصویب طرح ترافیک جدید ساعات ورود و خروج به طرح در هزینه پرداختی توسط شهروند نیز دارای اهمیت شد.
یعنی در ساعات اوج ترافیک یعنی قبل از ۱۰ صبح و پس از ۱۶ نرخ حضور در محدوده طرح ترافیک بیشتر از ساعات دیگر است.
ملاک محاسبه حضور در ترافیک اوج یا غیر اوج، اولین و آخرین مشاهده پلاک توسط دوربین‌هاست که در سال جدید نیز ادامه دارد

آدرس سامانه طرح ترافیک

شهروندان تهرانی فرصت دارند تا یک ماه پس از حضور در محدوده طرح، هزینه آن را از طریق درگاه «تهران من» به نشانی my.tehran.ir پرداخت کنند.
اما پیش از آن باید در این سایت ثبت نام کرده و اطلاعات خودروی خود را ثبت کرده و اصطلاحاً دارای یک حساب شهروندی شده باشند.
به این ترتیب شهروندان می‌توانند اطلاعات مربوط به تردد‌های خود را با جزییاتی مثل هزینه، تاریخ، ساعت، دقیقه و ثانیه در سامانه مشاهده کنند.

داشتن یک حساب شهروندی در سامانه تهران من کاملا رایگان بوده و علاوه بر مسائل مربوط به طرح ترافیک، سایر سرویس‌های شهروندی دیگر همانند خدمات املاک و شهرسازی، پرداخت هزینه پارکومتر، خرید بلیت تک سفره مترو و بلیت برج میلاد و… را پوشش می‌دهد.
همچنین تعداد این سرویس‌ها در حال افزایش است تا به راحتی شهروندان بتوانند کارشان را انجام دهند.

سامانه طرح ترافیک

جدول طرح ترافیک ۹۸

شهروندان در هنگام ثبت‌نام در سامانه my.tehran.ir بعد از اینکه مشخص کردند به عنوان شخصی حقیقی ثبت‌نام می‌کنند، باید کدملی و تاریخ تولد خود را وارد کنند و بعد از مشاهده اطلاعات شناسنامه‌ای، همانند همه ثبت‌نام‌های اینترنتی، نام کاربری و رمز عبور مورد نظر خود را درج می‌کنند و سپس از طریق پیامک، کد فعال‌سازی را دریافت می‌کنند و پس از وارد کردن آن، می‌توانند با رمز خود در قسمت ورود به پنل اصلی سایت دسترسی داشته باشند. همچنین اطلاعات مورد نیاز شامل مشخصات مندرج بر روی کارت ملی، سند مالکیت خودرو و نیز بارگذاری تصویر آن‌ها در وب سایت مذکور است.

نحوه شارژ حساب شهروندی در سامانه طرح ترافیک

سپس در پنل اصلی سایت، با ورود به آن مشخصات یک یا چند خودرو و شارژ حساب شهروندی در سامانه طرح ترافیک که وجود دارد و کاربران می‌توانند حساب شهروندی خود را به میزان دلخواه شارژ کنند و از مبالغ آن برای خرید روزانه طرح ترافیک استفاده کنند.

این مبالغ در حساب شهروندی افراد باقی می‌ماند و صرفا پس از تردد خودرو در محدوده طرح ترافیک، بسته به تعرفه و شرایط تردد (ساعات اوج یا غیر اوج و دارا بودن یا نبودن معاینه فنی برتر) ، هزینه طرح ترافیک آن روز محاسبه و از حساب کسر می‌شود و مانده آن برای تردد در روزهای بعد استفاده می‌شود.

طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در پنج شنبه و جمعه

شهروندان دقت داشته باشند که طرح ترافیک و طرح زوج و فرد جدید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا می‌شود.
تا تیرماه سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه همانند جمعه‌ها تردد در هر دو محدوده بدون محدودیت قابل انجام و رایگان است.

طرح ترافیک روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، اجرا نخواهد شد و ورود به محدوده طرح ترافیک در این روزها برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.

دیگر به‌هیچ‌وجه فروش سالیانه و یکجای طرح ترافیک وجود ندارد و نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه می‌شود.

هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعات اوج و غیراوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند بود

1 دیدگاه در “جدول تعرفه های طرح ترافیک سال ۹۸ تهران

  1. کیمیا فارمد گفت:

    مطالبتون واقعا عالیه. سپاس از شما

نظرات