علت توقیف فیلم رحمان ۱۴۰۰ چیست؟

0

علت توقیف فیلم رحمان ۱۴۰۰ چیست؟

با مشخص شدن غیرقانونی بودن نمایش نسخه اکران شده فیلم رحمان ۱۴۰۰ به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی، ادامه اکران این فیلم تا اعمال اصلاحات متوقف شد.
حجم زیادی از شوخی‌های جنسی و یه کار یردن الفاظ غیراخلاقی در این فیلم، به شدت مورد اعتراض مردم قرار گرفته بود.
مشخص نیست تکلیف میزان فروش این فیلم که بر اساس نسخه غیرقانونی صورت گرفته چه خواهد شد و مدیریت سینمایی چه تصمیمی برای مقابله با آن اتخاذ خواهد کرد.

فیلم رحمان 1400

روابط عمومی سازمان سینمایی در این باره اعلام کرد:«بر اساس گزارش های رسیده به اداره کل سینمای حرفه ای معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و بررسی بازرسان این اداره کل، تخلف فیلم «رحمان ۱۴۰۰» مبنی بر عدم حذف کامل برخی از صحنه های اعلامی از سوی شورای پروانه نمایش در برخی از سینماها محرز شد و با عنایت به مفاد ماده ۱۸ آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم از ادامه اکران این فیلم جلوگیری به عمل آمد».

بانی فیلم نوشت : در شرایطی که انتقادها به محتوای غیراخلاقی فیلم «رحمان ۱۴۰۰» و شوخی‌های نامناسب آن شدت گرفته ، حالا پس از گذشت حدود یک ماه از اکران این کمدی سخیف، خبر می‌رسد نسخه روی پرده مجوز ندارد!
به گفته مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی نسخه در حال اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» آن نسخه‌ای نیست که مجوز اکران گرفته است.
با این وجود مشخص نیست سازمان سینمایی و مدیرانش طی یک ماه گذشته چطور متوجه اکران نسخه غیرقانونی این فیلم نشده اند و حتی به نظر می‌رسد این اظهارنظر شاید مفری باشد برای شانه خالی کردن مسئولان از پاسخگویی و شانه خالی کردن از افزایش بار انتقادهای سینماروها و برخی رسانه‌ها از محتوای نازل و مبتذل «رحمان ۱۴۰۰».
ضمن اینکه باید دید عوامل این فیلم بر چه اساسی نسخه‌ای بدون مجوز را در اختیار سینماها قرار داده اند؟

فیلم رحمان 1400
فیلمی که تاکنون بیش از ۲۲میلیارد فروش داشته و اگر تخلفی هم در کار بوده، تاکنون بار خود را در گیشه بسته است.
به گفته محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی به تسنیم،«سازمان سینمایی بعد از ارائه مجوز به هر فیلم برای تطابق نسخه مجوزدار و آنچه به اکران در می‌آید، بازرسانی را به سینما می‌فرستد و بر مبنای گزارش این بازرسان تصمیم‌گیری می‌کند. در مورد فیلم «رحمان ۱۴۰۰» این اتفاق افتاده است و گویا نسخه دارای مجوز این فیلم با نسخه در حال اکران متفاوت است که برای آن تصمیم‌گیری لازم اتخاذ خواهد شد».
با این وجود اگر بازرسانی نسخه در حال اکران این فیلم را دیده‌اند، چطور گزارش تخلف را به مدیران بالادستی ارائه نکرده اند. پرسشی که مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی پاسخ روشنی به آن نداده است.

نظرات