بیوگرافی محمد مطیع بازیگر و همسرش کیست +‌‌عکس و علت درگذشت در سوئد

2

بیوگرافی محمد مطیع بازیگر و همسرش کیست +‌‌عکس و علت درگذشت در سوئد

زنده یاد محمد مطیع بازیگر تئاتر و تلویزیون ایرانی متولد ۲۰ دی ۱۳۲۲ در مشهد بود که در سن ۷۵ سالگی در ۲۹ اسفند ۱۳۹۷در گوتنبرگ، سوئد بر اثر ایست قبلی درگذشت. محمد مطیع با نقش (وزیر اعظم) در سریال سلطان و شبان به مخاطبان معرفی شد. در ادامه ی این مطلب بیوگرافی محمد مطیع بازیگر و همسرش با عکس و سوابق هنری و فیلم شناسی و جزئیات درگذشت و فوتش می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی محمد مطیع بازیگر و همسرش کیست +‌‌عکس و علت درگذشت در سوئد

محمد مطیع ، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون تئاتر ایران، چند ساعت پیش در تنهایی در منزل شخصی خود در شهر گوتنبرگ سوئد درگذشت. او که ۷۵ ساله بود، با نقش‌هایی همچون میرزا آقاخان نوری در مجموعه تلویزیونی امیر کبیر (سعید نیکپور)، وزیر اعظم در مجموعه تلویزیونی افسانه سلطان و شبان، غلام عمه در مجموعه تلویزیونی هزاردستان و نقش‌های کوچک و بزرگ دیگر در یاد‌های اهل سینما در ایران ماندگار شده است.

خبر درگذشت محمد فرمانبردار را سام نوبخت، موزیسین ایرانی مقیم گوتنبرگ و از نزدیکان ایشان اعلام کرد.

دریغ و درد که بازیگر فیلم‌های بزرگانی، چون بهرام بیضایی و واروژ کریم مسیحی و نقش مهم رقیب علی (سعید کنگرانی) در فیلم سترگ دایره مینا اثر داریوش مهرجویی در غریبی و خاموشی از دست مان رفت…

محمد مطیع بازیگر

بازیگر نقش وزیر اعظم در سریال سلطان و شبان کیست

محمد مطیع بازیگر نقش وزیر اعظم در سریال سلطان و شبان بود. محمد فرمانبردار دارای لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. وی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۶ و بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با فیلم «رضا هفت خط» به کارگردانی «حسین ترابی» شروع کرد.این بازیگر در دهه های ۵۰ و ۶۰ در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله آنها می توان به نمایش های «صیادان»، «پیش پرده»، «بازرس» و «سیرک باشکوه جهانی»، مجموعه های «هزاردستان»، «سلطان و شبان»، «امیرکبیر» و «کوچک جنگلی» و فیلم های «کلاغ»، «دایره مینا»، «بازداشتگاه»، «آوار»، «گردباد» و «روزهای انتظار» اشاره کرد.

 

محمد مطیع بازیگر

بیوگرافی محمد مطیع :

محمد مطیع بازیگر در ۲۰ دی ۱۳۲۲ در مشهد به دنیا امد. او در سن ۷۵ سالگی در اخرین روز سال ۱۳۹۷ در ۲۹ اسفند در گوتنبرگ، سوئد از دنیا رفت.

محمد فرمانبردار لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک می‌باشد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۶ و بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با «رضا هفت خط» به کارگردانی «حسین ترابی» شروع کرد.

این بازیگر که بعد از بازی در فیلم «وکیل اول» در سال ۶۵ به سوئد مهاجرت کرده بود در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته‌است که از جمله آنها می‌توان به نمایش‌های «صیادان»، «پیش پرده»، «بازرس» و «سیرک باشکوه جهانی»، مجموعه‌های «هزاردستان»، «سلطان و شبان»، «امیرکبیر» و «کوچک جنگلی» و فیلم‌های «کلاغ»، «دایره مینا»، «بازداشتگاه»، «آوار»، «گردباد» و «روزهای انتظار» اشاره کرد.

وی پس از سالها از سوئد به ایران بازگشت و دوباره به ایفای نقش در تلویزیون و سینما پرداخت.

محمد مطیع ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ در سوئد درگذشت.

همسر و فرزندان محمد مطیع

از زندگی شخصی محمد مطیع و همسرش و فرزندان او خبری منتشر نشده و به نظر می رسد که خانواده ایشان در حال حاضر در سوئد زندگی کنند.

محمد مطیع بازیگر

علت درگذشت محمد مطیع در سوئد

سام نوبخت از دوستان نزدیک محمد مطیع در بامداد اول فروردین ۹۸ با تأیید خبردرگذشت محمد فرمانبردار گفت: حدود دو روز مـا با ایشان تماس میگرفتیم، اما پاسخ نمی‌داد و شامگاه چهارشنبه ۲۹ اسفند ۹۷ بـه همراه دوست مشترک مان قدرت عزیزی بـه منزلش در گوتنبرگ سوئد مراجعه کردیم. بعد از رفتن بـه منزل ایشان متاسفانه بازهم پاسخگو نبود بهمین دلیل پلیس را در جریان قرار دادیم و بعد از مراجعه پلیس و ورود بـه منزل متوجه شدیم ایشان فوت کرده است.سام نوبخت در ادامه گفته: من اویل سال ۸۰ یا این بازیگر مصاحبه کردم و از امدن به ایران پشیمان بود و می خواست برگردد سوئد. او گفته در آینده هیچ فیلم و سریالی بازی نخواهم و سریالم که در جیرفت تمام شد دیگر فعالیتی در سینما و تلویزیون نخواهم کرد.

وبخت هم چنین بیان کرد: بعد از طی مراحل قانونی پیکر وی بـه بیمارستان شهر گوتنبرگ منتقل شد و خانواده آن مرحوم باید تصمیم بگیرند کـه مراسم تشییع و تدفین در سوئد برگزار شود یا در ایران. وی ادامه داد: محمد فرمانبردار بیماری خاصی نداشت و با هنرمندان سینما و تاتر ایران همچون محمدرضا ورزی، مهدی هاشمی در تماس بود.

از مهمترین آثار محمد فرمانبردار میتوان بـه بازیگری در سریال هزار دستان، سریال بچه‌هاي نسبتاً بد و سریال کوچک جنگلی اشاره کرد. محمد فرمانبردار اولین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۱ در ۲۹ سالگی در فیلم رضا هفت خط بـه کارگردانی حسین ترابی بازی کرده اسـت.

اگرچه این اثر نسبت بـه آثار شاخص بعدیش مانند سریال هزار دستان، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمد فرمانبردار محسوب می شود و همکاری با هنرمندانی همچون بهمن مفید، سیمین غفاری، محسن قبادی و عصمت صفوی را تجربه کرد. محمد فرمانبردار درسال ۱۳۶۶ دوره‌ي پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است

مهاجرت محمد مطیع

این بازیگر در سال ۶۵ بـه سوئد مهاجرت کرده بود و پس از سال ها از سوئد بـه ایران بازگشت و دوباره بـه ایفای نقش در تلویزیون و سینما پرداخت.

فیلم های سینمایی محمد مطیع

۱۳۵۱ – رضا هفت خط
۱۳۵۶ – کلاغ
۱۳۵۷ – دایره مینا
۱۳۵۷ – تکیه بر باد
۱۳۵۹ – گفت هرسه نفرشان
۱۳۵۹ – آقای هیروگلیف
۱۳۵۹ – سلندر
۱۳۶۰ – رسول پسر ابوالقاسم
۱۳۶۲ – بازداشتگاه
۱۳۶۴ – گردباد
۱۳۶۴ – آوار
۱۳۶۵ – وکیل اول
۱۳۶۵ – روزهای انتظار
۱۳۷۸ – تهران روزگار نو
۱۳۸۷ – تردید
۱۳۸۹ – قبرستان غیرانتفاعی

محمد مطیع بازیگر

سریال ها و آثار تلویزیونی

۱۳۹۲ باغ سرهنگ
۱۳۹۲ بچه‌های نسبتاً بد
۱۳۹۲ تله‌فیلم «رادیو آبادان»
۱۳۹۰–۱۳۹۱ تله‌فیلم «ماجراهای عید من و بابام»
۱۳۸۹ تبریز در مه
۱۳۸۸ ماه عسل
۱۳۸۸ سال‌های مشروطه
۱۳۸۷ تله‌فیلم «یک بام و دو هوا»
۱۳۸۷ عمارت فرنگی
۱۳۶۷ زندگی و جنگ
۱۳۶۶ این شرح بی‌نهایت
۱۳۵۸–۱۳۶۶ هزاردستان
۱۳۶۳–۱۳۶۶ کوچک جنگلی
۱۳۶۵ مجموعه عروسکی «بهار، بهار»
۱۳۶۵ قیمت صندل
۱۳۶۳–۱۳۶۴ امیرکبیر
۱۳۶۰–۱۳۶۳ افسانهٔ سلطان و شبان
۱۳۶۱–۱۳۶۲ شاه‌شکار
۱۳۵۹ شاه‌دزد
۱۳۵۹ بهار در محله ما
۱۳۵۸ تله‌تئاتر «پهلوان و جراح»
۱۳۵۷ تله‌تئاتر «عفریته ماچین»
۱۳۵۷ دیوان بلخ
۱۳۵۶ همه از یک خانواده
۱۳۵۶ ارثیه ایرانی
۱۳۵۶ مستنطق
۱۳۵۲–۱۳۵۳ گذر خلیل ده‌مرده
۱۳۵۲ تله‌تئاتر «ببر گراز دندان
۱۳۵۱ تله‌تئاتر «دو در و یک نیمکت
۱۳۵۰ تله‌تئاتر «در شاهراه»
۱۳۵۰ ایران در جنگ جهانی دوم

2 دیدگاه در “بیوگرافی محمد مطیع بازیگر و همسرش کیست +‌‌عکس و علت درگذشت در سوئد

  1. پاییز گفت:

    خیلی متاسف شدم روحشان شاد و یادشان گرامی

  2. علی ابوالحسنی گفت:

    بازیگری خوبی بود روحش شاد

نظرات